Analizirali smo razloge preferencije pojedinog trgovačkog lanca: na općenitoj razini, glavni razlozi odabira pojedinog trgovačkog lanca kao glavnoga su – blizina trgovina i ponuda akcija.
Analizira: Martina Soršak Susović, Hendal
Rezultati za posjećenost pojedinog trgovačkog lanca, dobiveni u istraživanju zadovoljstva trgovačkim lancima agencije Hendal provedenom u srpnju na nacionalno reprezentativnom uzorku 400 građana starijih od 16 godina, pokazuju da je najveći broj kupaca u posljednja tri mjeseca posjetio Lidl. Nešto manje kupaca posjetilo je Konzum i Kaufland dok se podjednakom učestalošću posjećuju Plodine i Spar/ Interspar.
Vezano za mjesto najčešće kupnje, Konzum, Kaufland i Lidl imaju podjednak rezultat – svaki lanac je mjesto najčešće kupnje za nešto više od jedne petine kupaca. Značajno manji broj najčešćih kupaca imaju Plodine i Spar/ Interspar.
Ovoga puta analizirali smo razloge preferencije pojedinog trgovačkog lanca. Na općenitoj razini, glavni razlozi odabira pojedinog trgovačkog lanca kao glavnog su blizina trgovina i ponuda akcija. Znatno manju važnost čini širina asortimana, niže osnovne cijene proizvoda, ponuda svježeg voća te kvaliteta trgovačkih marki. Najmanju važnost imaju ponuda svježeg mesa i pekarnice te program vjernosti.
Kada se analiziraju razlozi odabira pojedinog trgovačkog lanca u odnosu na prosjek tržišta, može se vidjeti da se Lidl više od prosjeka bira radi ponude pekarnice, nižih osnovnih cijena te kvalitetne trgovačke marke.
S druge strane, Konzum se više od prosjeka bira radi programa vjernosti i blizine prodajnih mjesta dok se Kaufland bira radi širine asortimana, nižih osnovnih cijena, ponude svježeg mesa te ponude voća i povrća. U usporedbi s prosjekom tržišta, Plodine se biraju više radi asortimana, dok se Spar/ Interspar bira više radi ponude svježeg mesa i pekarnice.