
Kärcher ove godine slavi 90. obljetnicu. Ovo obiteljsko poduzeće, koje je 2. siječnja 1935. godine osnovao Alfred Kärcher kao radionicu majstora za tehnologiju grijanja u Stuttgartu, razvilo se tijekom desetljeća u svjetski poznati brend za tehnologiju čišćenja.
„Kärcher odlikuje velika strast prema tehničkim rješenjima koja čine razliku i time je postao sinonim za kvalitetu, inovativnost i održivost“, kaže glavni izvršni direktor i predsjednik Upravnog odbora poduzeća Alfred Kärcher SE & Co. KG Hartmut Jenner.
„Naš stalni rast i brojne nagrade, kao što je nedavna Njemačka nagrada za održivost, potvrda su da je to put koji slijedimo. Taj uspjeh ne bi bio moguć bez neprestanog napora generacija Kärcherovih zaposlenika.” Kärcher je bio posebno uspješan u nedavnoj prošlosti: u posljednjih 20 godina promet je porastao za više od 340 posto. U istom razdoblju broj se zaposlenih utrostručio.
Kako bi proslavili 90. obljetnicu poduzeća, Kärcherovi timovi diljem svijeta provest će tijekom jubilarne godine 90 besplatnih projekata čišćenja na javnim mjestima kao što su trgovi, parkovi, plaže, obale rijeka i povijesne zgrade. Kupcima će također biti dostupni ograničeni promotivni modeli proizvoda, u svim kategorijama uređaja te s posebnim dizajnom i dodatnim značajkama.

Kärcher Hrvatska: Na putu prema vrhu
Kärcher je započeo s radom u Hrvatskoj 2017. godine otvaranjem prvog Kärcher Centra u Zagrebu sa samo 7 zaposlenika. Brzo se šireći, 2021. godine Kärcher Hrvatska postaje dio regije Istočna Europa. Danas broje preko 60 zaposlenika i mogu se pohvaliti s četiri Kärcher Centra diljem zemlje, s planovima za daljnju ekspanziju u 2025. godini.
Osim rastuće mreže Kärcher Centara, proizvodi ovog renomiranog proizvođača dostupni su i kod raznih maloprodajnih partnera, uključujući trgovine za opremanje doma, prehrambene lance i prodavače električnih uređaja. Uz tradicionalne kanale, Kärcher Hrvatska uspješno je uvela i nove modele prodaje poput direktne prodaje i internetske trgovine.

Inovacije u našem DNK
Inovacije su odlika ovog poduzeća od njegovih početaka i još uvijek su duboko ukorijenjene u naš DNK. Prvi uspjesi Alfreda Kärchera uključivali su „Kärcherovu peć sa slanom kupkom” za otvrdnjavanje lakih metala i uređaje za predgrijavanje motora vozila i zrakoplova. Nakon toga uslijedio je veliki broj proizvoda koji su u svoje vrijeme bili potpuno novi i pomogli u oblikovanju tržišta opreme za čišćenje. Oni uključuju, na primjer, prvi europski visokotlačni čistač s vrućom vodom KW 350 iz 1950. godine i prvi prijenosni visokotlačni čistač za male potrošače HD 555 iz 1984. godine, s kojima je Kärcher ušao na tržište za privatne korisnike.
Ostale važne prekretnice bile su potpuno autonomni robot za čišćenje u kućanstvu RC 3000 na početku 2000-tih i poznati usisavač za prozore WV 50 iz 2008. godine, s kojim je Kärcher prvi put mehanizirao čišćenje prozora, koje se prethodno obavljalo isključivo ručno. Sadašnji revolucionarni uređaji uključuju potpuno automatske robote za čišćenje kao što su stroj za ribanje i sušenje KIRA B 50 i uređaje za čišćenje za privatne korisnike kojima se može upravljati putem aplikacije.



Internacionalizacija pod vodstvom Irene Kärcher
Nakon smrti osnivača 1959. godine, njegova supruga Irene Kärcher preuzela je upravu i pokrenula internacionalizaciju poduzeća osnivanjem prvih prodajnih poduzeća u drugim europskim zemljama. Godine 1974. strateški fokus stavljen je na visokotlačno čišćenje i uvođenje sada već poznate žute boje poduzeća Kärcher. Od 1980. poduzeće se usredotočilo na sve osnovne potrebe čišćenja na polju prijevoza i zgrada, a Kärcher se razvio u pružatelja sustava rješenja.


„Irene Kärcher značajno je oblikovala naše poduzeće i korporativnu kulturu“, kaže Hartmut Jenner. „U godinama tijekom kojih je upravljala poduzećem donijela je mnoge dalekovidne odluke koje su bile preduvjet da se Kärcher razvije iz srednjeg poduzeća u poduzeće vodeće na globalnom tržištu, a da pritom ne izgubi svoje vrijednosti obiteljskog poduzeća.”
Održivost kao ključni element
Održivo poslovanje čvrsto je ukorijenjeno u Kärcherovom poslovnom modelu od samog početka. Poduzeće je predano sveobuhvatnim mjerama za smanjenje emisija stakleničkih plinova, očuvanje resursa, izbjegavanje stvaranja otpada i promicanje kružnog gospodarstva, za što je dobilo nekoliko nagrada.
Nedavno je Inicijativa za znanstveno utemeljene ciljeve (SBTi) službeno potvrdila da ciljevi koje je postavio Kärcher pridonose ograničavanju globalnog zatopljenja na 1,5 °C te su stoga u skladu s Pariškim sporazumom o klimatskim promjenama.

Danas Kärcherov tim od više od 17 000 ljudi u 85 zemalja i 170 poduzeća surađuje kako bi svijet bio bar malo čišći. Asortiman proizvoda sada uključuje više od 3000 uređaja za čišćenje i održavanje. U 2023. godini poduzeće je ponovno ostvarilo rekordne prodajne rezultate od 3,294 milijarde eura.