U fokusu: Sredstva za pranje rublja

Deterdžente za rublje koristi 81% populacije od 16. do 64. godine

Korisnike deterdženata za pranje rublja pronalazimo u svim dobnim skupinama, no gotovo polovina njih je među osobama od 30. do 49. godine. Više od polovine korisnika kategorije (58%) ima djecu, a 63,3% je u braku ili izvanbračnoj zajednici.

Analizira: Marija Jukić Ramov, Researcher Executive, Ipsos

U Hrvatskoj, velika većina populacije u dobi od 16. do 64. godine korisnici su kategorije deterdženta za rublje – njih 80,9%. Među nekorisnicima, njih 18% ne obavlja takvu vrstu posla u kućanstvu dok tek 1,1% uopće ne koristi navedenu kategoriju.

Grupa korisnika je segmentirana po učestalosti korištenja, a najviše je medium korisnika, odnosno onih koji deterdžent za rublje koriste 2 do 3 puta tjedno – takvih je 35,7%. Sljedeći po zastupljenosti su heavy korisnici s 27,7%, koji deterdžent za rublje koriste u rasponu od jednom ili više puta dnevno do 4 – 6 puta tjedno. Na kraju, najmanje je light korisnika, 17,6%, a oni kategoriju koriste jednom tjedno ili rjeđe.

ANALIZA KORISNIKA KATEGORIJE

Korisnici kategorije deterdženata za rublje su nešto češće žene nego muškarci, pri čemu ih je 56% naspram 44% muškaraca. Zanimljivo je istaknuti demografska kretanja korisnika na temelju spola: tako je prije 10 godina (II. 2014.) tek 37% svih muškaraca koristilo deterdžente za rublje dok danas to čini čak 71% svih muškaraca u populaciji 16-64.

Korisnike kategorije pronalazimo u svim dobnim skupinama, no gotovo polovina njih je među osobama od 30 do 49 godina (45,2%). Više od polovine korisnika kategorije (58%) ima djecu, a 63,3% je u braku ili izvanbračnoj zajednici.

BRANDpuls istraživanje pažnju usmjerava i na kupovne i medijske sklonosti potrošača, kao i na njihove osobne i društvene vrijednosti. Kada je riječ o kupovnim sklonostima, one su pokazatelj koji nas može uputiti u to koja su temeljna polazišta korisnika kada kupuju proizvode. U ovom kontekstu, kupci deterdženata za rublje proizvod će najčešće izabrati zbog njegovih osobina, što ukazuje kako im je važno da proizvod služi svojoj svrsi te da je kvalitetan i pouzdan. Tek nešto manji udio odabrat će svoj deterdžent na temelju identiteta koji projicira, stavljajući naglasak na imidž kojeg proizvod nosi, ujedno prateći kvalitetu i marku.

ODNOS PREMA BRENDOVIMA

Kroz BRANDpuls istraživanje također se prati i kako potrošači doživljavaju i koriste pojedine brendove unutar istraživane kategorije. Taj odnos se prikazuje kroz BRANDpiramide, gdje svaka razina označava jednu kategoriju odnosa korisnika i brenda. Jedna od najvažnijih kategorija je razina korištenja (usage) koja sugerira na koliko potrošača možemo računati i kakva je vitalnost brenda.

U kategoriji deterdženata za rublje, među korisnicima u dobi od 16. do 64. godine top tri brenda čine Ariel, Persil i Faks. Vodeći Ariel je u zadnjih šest mjeseci koristilo 54% korisnika kategorije dok je drugi Persil koristilo 41%, a brend Faks 33% korisnika.

Sva tri brenda postižu visoku razinu prepoznatljivosti (recognition) među korisnicima kategorije, a velika većina njih ima i iskustva (experience) sa svakim od brendova, pri čemu ipak prednjači Ariel s 91% korisnika kategorije koji su barem jednom do sad koristili ovaj brend.

STAVOVI O KATEGORIJI

Kada pogledamo najpopularnija tri stava o kategoriji deterdženata za rublje, primjećujemo da velika većina korisnika kategorije (76,7%) radije kupuje deterdžente u većim pakiranjima. Dodatno, više od polovice smatra kako cijena ne znači i bolju kvalitetu dok tekuće deterdžente za rublje kupuju samo kada su na akciji.


Kategorija bilježi rast količinske prodaje od 4,5%

Najveći segment čine deterdženti za pranje rublja s 37,9% udjela, slijede hvatači boja s 33,8% udjela, zatim omekšivači s 25,6% te sredstva za otklanjanje mrlja s udjelom od 14%

Analizira: Sandra Seferagić, Junior Customer Success Executive, NielsenIQ

Kategorija sredstava za pranje i održavanje rublja prema klasifikaciji istraživačke agencije NielsenIQ obuhvaća: deterdžente za pranje rublja, omekšivače, sredstva za otklanjanje mrlja, hvatače boja i omekšivače vode za pranje rublja u svim formatima: prašak, tekući, kreme i kapsule. U 2024. godini, zaključno s prosincem, kategorija sredstava za pranje rublja zabilježila je rast količinske prodaje od 4,5% u odnosu na prethodnu godinu.

Promatrajući količinski, najveći segment jesu deterdženti za pranje rublja s 37,9% udjela. Slijede hvatači boja s 33,8% udjela, zatim omekšivači s 25,6% te sredstva za otklanjanje mrlja s udjelom od 14%. Najmanji količinski udio imaju omekšivači vode za pranje rublja od 0,3%.

Promatrajući aspekt mjesta prodaje, čak 87% ukupne količinske prodaje kategorije ostvarilo se u modernim formatima (hipermarketima, supermarketima i drogerijama). Kroz tradicionalne formate (trgovine mješovitom robom) ostvarilo se 13% količinske prodaje kategorije.

U posljednjih godinu dana, zaključno s prosincem 2024. godine, vodeća tri proizvođača zastupala su 65% količinske prodaje kategorije, a oni su abecednim redom: Henkel, privatne trgovačke marke i Saponia.