„Najveći izazov na ovoj poziciji je ponuditi krajnjem kupcu kreativan, jedinstven, kvalitetan proizvod koji gotovo nema konkurencije na tržištu. Aktivni smo u traženju jedinstvene ambalaže, sastojaka, osmišljavanja dizajna te prezentacije gotovog proizvoda kupcu,“ poručuje Petra Ninčević, voditeljica robnih marki Biobaza i Neva1918 u Magdis Grupi.
Razgovarala: Marija Sedlar
Iako su je kao tinejdžericu privlačila putovanja, neotkrivene zemlje i strani jezici, Petra Ninčević nije imala jasnu ideju čime se želi baviti u životu. Neko se vrijeme dvoumila između jezične gimnazije i strukovne škole, no gledajući nastavni program ipak je odabrala Hotelijersko-turističku školu jer je, uz gimnazijski program, također nudila i nekolicinu predmeta vezanih uz turizam. Nakon toga, Petra obrazovanje nastavlja na Fakultetu za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu gdje je diplomirala na smjeru međunarodnog hotelskog menadžmenta. Kako je tada već neko vrijeme radila u marketingu, u kojem je završila igrom slučaja i oduševila se, postdiplomski studij nastavila je na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu, smjer marketing. Paralelno je uz studij i rad završila i razne radionice i tečajeve, poput event managementa koji smatra vrlo uzbudljivim i dinamičnim.
„Zapravo sam radila cijelo vrijeme uz izvanredni studij na FMTU. S 19 godina sam se zaposlila u tadašnjoj adriatica.net agenciji na poziciji asistenta u marketingu, na kojoj sam se zadržala kratko jer mi je ponuđena pozicija marketing specijalista na kojoj sam se sljedećih godinu i pol bavila ATL i BTL marketingom. No stigla je 2008. i kriza, budžeti su se rezali, smanjivao se broj djelatnika, a meni je u tom periodu došla ponuda iz marketinške agencije Kuharić Matoš d.o.o. za poziciju izvršnog voditelja klijenata, koju sam objeručke prihvatila. Tamo sam radila na vođenju klijenata iz različitih branši: osiguravajućih kuća, medija, prehrambene industrije, turizma. Nakon malo više od četiri godine, s iskustvom marketinga na strani klijenta te na strani agencije, odlučila sam proširiti znanja i prijavila se za posao u Styria Hrvatska medijski servisi d.o.o. kako bih svoja znanja nadogradila i iskustvom s one treće strane, medijske.
U Styriji sam provela šest godina na poziciji koordinatora posebnih projekata i to mi je bilo neopisivo iskustvo. S obzirom da sam radila puno radno vrijeme od najranijih fakultetskih dana, nekako nisam osjetila „prvi pravi posao“. Zapravo mi je uvijek naglasak bio na poslu, a fakultet sam paralelno odrađivala usput. Bilo je stresnih razdoblja, no gledajući na to danas, ne znam bih li išta mijenjala, sviđa mi se kako sam sve uskladila kroz godine. Jedina situacija kad se osjećam kao ‘vanzemaljac’ je u društvu kad krenu prepričavanja o dogodovštinama iz fakultetskih dana ili sjećanja na početke nekih čvrstih prijateljstava iz tog perioda. Ja sam za taj dio zakinuta jer na fakultetu nisam provodila previše vremena. Dolazila bih na konzultacije, ispite i prezentacije, no imala sam sreću da su profesori imali razumijevanja i podržavali me te pomagali kad je zatrebalo.“
DOLAZAK U MAGDIS GRUPU
Petra karijeru nakon Styrije i drugog rodiljnog dopusta nastavlja u Magdis Grupi, početkom 2019. godine. „Dobila sam poziv od Uprave Neve u kojem su mi ponudili poziciju voditelja robnih marki Biobaza i Neva1918. Jednom kada radiš u medijima, većina drugih poslova se čini monotona, a mojoj osobnosti i načinu funkcioniranja taj tempo ne odgovara, volim dinamične poslove i ovaj u Magdis Grupi me u potpunosti ispunjava. Vodim brigu o životnom ciklusu robne marke/proizvoda. Iako zvuči relativno jednostavno, ima jako puno posla. Od istraživanja tržišta, razrade idejnog koncepta i osmišljavanja novih proizvoda, one financijske strane u vidu kalkulacija i isplativosti, izrade kreativnih i upečatljivih kampanji, do analitike, komunikacije s kupcima, posao brend menadžera obuhvaća baš sve. Surađujem s mnogim odjelima koji svojim radom i znanjima doprinose finalnom rezultatu i upravo to je čar ovog posla“, ističe Petra te dodaje kako je posebno zanimljivo kreiranje novog kozmetičkog proizvoda, uzbuđenje kad stigne prvi uzorak iz laboratorija i testiranje.
„O drugom valu uzbuđenja, kad proizvod dođe na tržište, nepotrebno je govoriti. Nevjerojatno je uzbuđenje prisutno dok čekamo prve reakcije s tržišta i povratne informacije od strane kupca, je li im se proizvod svidio i zadovoljio njihove potrebe. Još jedna specifičnost ovog posla je komunikacija s velikim brojem ljudi. Proces predstavljanja nove robne marke ili novog proizvoda integrira zapravo cijelu tvrtku u poslovni proces kojim kormilari brand manager odgovoran za usklađivanje i poštivanje rokova. Ako samo u jednom koraku dođe do vremenskih odstupanja ili šuma u komunikacijskom kanalu, projekt može biti ozbiljno ugrožen, a time i financijski rezultati tvrtke. Kao brend menadžer sam povezana s različitim profilima ljudi. Konkretno, u razvoj proizvoda uključeni su kemijski inženjeri i tehnolozi, tehnolozi ambalaže, odjel nabave, dizajna, odjel prodaje, registracija proizvoda, pravna služba, proizvodnja, do vanjskih suradnika koji su uključeni u distribuciju, marketing i sve ostale usluge koje su potrebne da proizvod bude uspješan na tržištu.“
POSAO BEZ RUTINE
Opisujući dinamiku posla, Petra naglašava kako nema klasičan dnevni/tjedni raspored i to je ono što ju najviše veseli. „Vrlo je dinamično i mogućnost da uđem u rutinu je skoro nemoguća. Sve ovisi u kojoj smo fazi proizvoda, tako da je moguće da jedan tjedan samo radim na kalkulacijama, a sljedeći tjedan radimo na marketinškim strategijama. Na dnevnoj bazi surađujem jedino s odjelom dizajna pa se jako veselimo prvoj jutarnjoj kavi u uredu koja nam je ujedno i kratki sastanak na kojem brzinski prođemo zadaće za taj dan i posložimo prioritete. Zatim se fokusiram na mailove i odredim ostale prioritete za taj dan. Najveći izazov na ovoj poziciji je ponuditi krajnjem kupcu kreativan, jedinstven, kvalitetan proizvod koji gotovo nema konkurencije na tržištu. Za to radimo istraživanja, pregled domaćeg, europskog i američkog tržišta, sve više i korejskog. Aktivni smo u traženju jedinstvene ambalaže, sastojaka, osmišljavanja dizajna te prezentacije gotovog proizvoda kupcu. Svi procesi su izuzetno izazovni jer jednom kada je proizvod na polici, nema popravaka. S obzirom na to da sam relativno svježa na poziciji voditelja robne marke mogu reći da je u ovom kratkom roku pozicija ispunila moja očekivanja. Svakodnevni izazovi su kompleksni tako da, osim znanja i vještina koje imam s prethodnih pozicija, ova pozicija me tjera da brzo učim i donosim ispravne odluke – nema stajanja.“
Petra se neizmjerno veseli nadolazećem periodu. „Godinu ćemo mirno privesti kraju novitetima za koje vjerujem da će i dalje generirati pozitivne komentare, kako tržišta, tako i krajnjeg kupca. Za 2020. planiramo brojne projekte koji me neizmjerno vesele, pogotovo jer nas opet čeka dinamičan proces proizvodnje, a zatim i marketinga. Ciljevi su postavljeni – sigurna sam da će biti dosta uzbuđenja donoseći ih!“
PLES I PUTOVANJA
Kako ima dvoje male djece, trogodišnjeg sina i kćer od nepune dvije godine, sve Petrino slobodno vrijeme do sada je bilo posvećeno njima. „Svoje hobije sam malo zapostavila, no kako djeca rastu lakše je organizirati vrijeme tako da se nadam da ću se vratiti svojoj strasti – plesanju salse. Obožavam zarazne ritmove latino glazbe, nekoć davno sam čak i nastupala, no sada bi me veselilo da se rekreativno vratim plesu i vikend plesnjacima. Putovanja su moja strast pa se nadam otkrivanju novih destinacija u bližoj budućnosti“, otkriva Petra kojoj su idealan odmor – putovanja. „U fazi prije djece rekla bih da je to posjet velikim svjetskim metropolama u kojima sam danonoćno na nogama otkrivajući nova zanimljiva mjesta i upoznavajući inspirativne ljude. Nakon poroda, trenutno me vesele family-friendly resorti i hoteli u kojima djeca uživaju u edutainment ponudi, a suprug i ja uz čašu vina uspijemo sjesti i u miru uživati sat vremena!“