Sredstva za pranje posuđa: Sredstva za strojno pranje bilježe vrijednosni rast

U posljednjih godinu dana, zaključno s listopadom 2018. godine, promatrajući vrijednosno, vodeća tri proizvođača nose 61,4% ukupne prodaje skupine sredstava za ručno i strojno pranje posuđa, a oni su abecednim redom Henkel, Procter&Gamble i Reckitt Benckiser

Analizirao: Nielsen

U posljednjih godinu dana prema podacima agencije Nielsen, zaključno s listopadom 2018. godine, skupina kategorija sredstava za pranje posuđa zabilježila je pad vrijednosne i količinske prodaje. To se dogodilo najviše uslijed pada prodaje kategorije koja nosi 73% količinske prodaje, a to je kategorija proizvoda za ručno pranje posuđa, dok su sredstva za strojno pranje posuđa količinski zadržala prošlogodišnju razinu prodaje, a vrijednosno zabilježila rast.

Promatrajući aspekt mjesta prodaje, čak 58% sredstava za pranje posuđa pronalazi svoje kupce u modernim kanalima trgovine (hipermarketima i supermarketima), dok se kroz drogerije i trgovine mješovitom robom ostvari preostalih 42% vrijednosne prodaje cjelokupne grupe deterdženata za posuđe.

U posljednjih godinu dana, zaključno s listopadom 2018.godine, promatrajući vrijednosno, vodeća tri proizvođača nose 61,4% ukupne prodaje skupine sredstava za ručno i strojno pranje posuđa, a oni su abecednim redom Henkel, Procter&Gamble i Reckitt Benckiser.

Usprkos nekim tvrdnjama kako je automatsko pranje posuđa postalo glavni format u kategoriji, to još uvijek nije slučaj, pri čemu je prodaja sredstava za ručno pranje posuđa podržana vrlo tradicionalnim navikama hrvatskih potrošača. Kako moderne obitelji postaje sve manje te se povećava broj kućanstava s jednom osobom, ona u jednom danu ne mogu skupiti dovoljno posuđa da bi se opravdala uporaba perilice posuđa.

Uz to, ponekad nema dovoljno prostora da se u malu kuhinju ugura perilica posuđa. Svi su ti faktori doprinijeli tome da ručno pranje posuđa ostane vodeći format. Međutim, dugoročno se očekuje da će automatsko pranje posuđa polako preuzeti udio od ručnog pranja posuđa zbog njegovih očiglednih prednosti.

TABLETE ISPRED TEKUĆINA I PRAŠAKA

Iako proizvođači proizvoda za njegu rublja imaju ogromne probleme s približavanjem tableta potrošačima, njihovi kolege u proizvodnji sredstava za pranje posuđa mnogo su uspješniji. Razloga za to može biti nekoliko. Najočiglednije je da su se perilice posuđa na tržištu pojavile mnogo kasnije od perilica rublja, tako da navike potrošača nisu jako duboko ukorijenjene.

Korisnici proizvoda za automatsko pranje posuđa otvoreniji su prema inovacijama i prihvatili su praktičnost stavljanja tableta u stroj, umjesto mjerenja točne količine praška ili tekućine. To se možda svodi na činjenicu da su korisnici perilica za pranje posuđa prosječno mlađi od korisnika perilica rublja i tako otvoreniji za inovacije. S obzirom na nisku penetraciju perilica posuđa u Hrvatskoj (još uvijek ispod 50%), kategorija nudi snažne potencijale za daljnji rast.

S povećanjem raspoloživih dohodaka, vjerojatno će se kupiti više perilica rublja tijekom predviđenog razdoblja, čime se proširuje baza potrošača za proizvode za automatsko pranje posuđa.

VELIKA UPOTREBA DODATAKA

Dodaci za automatsko pranje posuđa ostali su druga najveća kategorija sredstava za pranje posuđa u 2018. Vodeća vrsta proizvoda je sol za pranje posuđa, a slijedi tekućina za ispiranje. Voda iz slavine u većem je dijelu zemlje vrlo tvrda, s visokom koncentracijom ostataka kamenca. Ovo je poseban problem u unutrašnjosti dok obalne regije imaju mekšu vodu. Snažna koncentracija kamenca doprinosi nakupljanju na komponentama perilice posuđa. Kamenac je također vrlo vidljiv na prozirnim posudama poput čaša pa je velika u upotreba tekućina za ispiranje. Očekuje se da će prodaja dodataka za pranje posuđa i dalje rasti tijekom narednog razdoblja zahvaljujući daljnjem rastu automatskog pranja posuđa.