Maja Vukorep: Kroz naše brendove želimo inspirirati potrošače

“Društvene mreže glavni su kanal kroz koji brend svakodnevno komunicira s potrošačem, zabavlja ga, inspirira, komunicira svoje vrijednosti i aspiracije… Rekla bih da to danas predstavlja jedan od većih izazova u našem poslu – kako na toj svakodnevnoj bazi ostati autentičan, zanimljiv te kako zaraditi onaj iskreni ‘follow’, ‘like’ ili ‘share’ od potrošača”, kaže Maja Vukorep, Jana Group Brand Manager u tvrtki Jamnica plus.

Razgovarala: Marija Sedlar

Maja Vukorep osnovnu i srednju jezičnu gimnaziju završila je u Splitu, a fakultetsko obrazovanje nastavila u Zagrebu na Ekonomskom fakultetu, smjer marketing. Kao i većina studenata, tijekom studiranja je radila povremene studentske poslove, a pred kraj studija odlučila je neko vrijeme provesti u inozemstvu. „U Parizu sam provela 6 mjeseci i stekla vještine koje su mi bile jako korisne kasnije u životu kroz razne situacije. Osim učenja jezika, duži boravak u stranoj zemlji odlična je životna škola kroz koju ojačaš, upoznaš sebe i shvatiš sve svoje mogućnosti te shvatiš da granica nema ako nešto želiš. To je ujedno i fantastična prilika za upoznavanje novih ljudi, stvaranje pravih prijateljstava te širenje vidika kroz drugačiju kulturu i narod. Takvo iskustvo je definitivno nešto što bih svakoj mladoj osobi preporučila prije nego se otisne u svijet odraslih i ‘ozbiljnih’ poslova“, poručuje Maja.

Nakon povratka u Hrvatsku i završenog fakulteta, Maja je počela raditi u tvornici sladoleda Ledo. Prve tri godine iskustvo je stjecala u prodaji, a nakon toga karijera joj je krenula u smjeru marketinga. „Iako volim marketing i prodaja mi nikad nije bila prvi prioritet na listi želja, iz današnje perspektive smatram to iskustvo iznimno dragocjenim i korisnim u svakom daljnjem poslu. Dobro razumijevanje prodaje i njezine povezanosti s marketingom vrlo je važno za dugoročni uspjeh kompanije, a mnogo je lakše nekoga razumjeti kada neko vrijeme „hodaš u njegovim cipelama“.

U svakom segmentu života pokušavam se držati toga da djelujem na način da sam svaki dan „za nijansu bolja“ nego sto sam bila dan prije. To je vrlo moćna misao i meni osobno vrlo motivirajuća jer ne stvara mi pritisak, a s druge strane me potiče da uvijek dam više od sebe. Tako rastem(o)

Sljedećih pet godina u Ledovom marketingu bilo je iznimno intenzivno razdoblje u kojem sam, vodeći kategorije sladoleda i smrznute hrane, jako puno naučila i bila dijelom fenomenalnih projekata i brendova. U Ledu se godišnje lansira i preko 20-ak novih sladoleda, a to je za jednog mladog brend menadžera neopisiv izazov i dragocjeno iskustvo“, ističe Maja, prisjećajući se kako je u Jamnicu došla 2014. godine na poziciju Group Brand Managera te je od tada imala priliku voditi gotovo svaki brend u portfoliu. „Jamnica već desetljećima uspješno gradi jake i profitabilne brendove te je ova prilika za mene, osim iskustva, predstavljala ujedno veliki izazov i odgovornost.“

JANA – BREND BISER

Maja posljednje tri godine radi kao brend menadžer na svim brendovima grupe Jana, brenda koji na hrvatskom tržištu ima respektabilnu snagu i izgrađen imidž. „U trenutku kad sam preuzela voditi brend Jana shvatila sam da mi je povjeren biser. Prema mom viđenju, biser imate kada imate kvalitetan proizvod koji osim vrhunske kvalitete ima i izgrađen karakter, odnosno precizno definiran brend imidž jasno pozicioniran u svijesti potrošača. Jana je ove godine dobila prestižnu zlatnu medalju za kvalitetu – Monde selection, kao potvrdu svoje iznimne kvalitete u svjetskim okvirima. S druge strane, Jana kao voda s porukom koja inspirira, davno je pronašla svoj put do potrošača, a o dobro izgrađenoj platformi najviše govore brojne osvojene nagrade za razne komunikacijske kampanje, od kojih je najznačajnija ona iz Cannesa.

Jedan od meni najdražih i zadnjih projekata bio je pokretanje komunikacijske platforme Jana Duboko iznad svih koju smo predstavili prošle godine. Marketinški brief prema agenciji bio je nastaviti graditi emocionalnu vezu s potrošačem, uz komunikaciju neupitne Janine kvalitete. Zadatak je bio dosta izazovan jer naizgled spajate dvije nespojive stvari – racio i emociju. Međutim, kada imate kvalitetan i kreativan tim te iznimno važno – dobru i konstruktivnu komunikaciju – rezultat ne može izostati.

Danas iza sebe imamo već dvije kampanje realizirane na toj platformi te odličan rast svih brend pokazatelja. Kategorija voda danas u Hrvatskoj ulazi u potpuno novu fazu kada se konkurencija zaoštrava te je naš osnovni zadatak – održavanje snage brenda, sve važniji, ali i teži.“

AUTENTIČNOM PRIČOM DO POTROŠAČA

Razvoj interneta i društvenih mreža uvelike je utjecao na potrošača, a time i na razvoj marketinga i izvedbu marketing mixa. Nove generacije potpuno su drugačije od prethodnih u načinu kako konzumiraju medije i doživljavaju brendove pa Maja smatra da je lojalnost brendu danas moguće graditi samo uz jaku, autentičnu priču jer potrošač za sebe traži dodanu vrijednost koju mu brend donosi. „Nekad je bilo dovoljno snimiti TV spot i kampanju prilagoditi na ciljane kanale promotivnog mixa, s efektom od nekoliko mjeseci. Danas televizija postaje isključivo imidž kanal, a društvene mreže postaju glavni kanal kroz koji brend svakodnevno komunicira s potrošačem, zabavlja ga, inspirira, komunicira svoje vrijednosti i aspiracije… Rekla bih da to danas predstavlja jedan od većih izazova u našem poslu – kako na toj svakodnevnoj bazi ostati autentičan, zanimljiv te kako zaraditi onaj iskreni ‘follow’, ‘like’ ili ‘share’ od potrošača.

Kako na komunikacijskoj razini, tako je i na razini proizvoda važno potrošaču ponuditi uvijek nešto novo, drugačije, dati mu jasan razlog zbog čega bi na pretrpanoj i sve šarenijoj polici odabrao baš vaš proizvod. To su ujedno i konstantni ciljevi Jamnice kao kompanije. Kroz povijest smo to puno puta dokazali, a radimo i dalje na tome da budemo lider u inovacijama i kvaliteti, uz zadovoljavanje poslovnih ciljeva. Ono što mene kao osobu, ali i profesionalca posebno veseli, jest da svrha marketinga ne mora biti isključivo prodaja i brojka na papiru, već da kroz brendove imamo priliku ispričati nešto što potrošače inspirira, transformira i čini u konačnici boljima.

Upravo to nam je bio cilj s uključivanjem Gorana Čolaka i Vernese Smolčić kao ambasadora Janinih kampanja. Birali smo osobe koje su kroz svoje djelovanje pokazale da, ako nešto zaista jako želiš, inspiraciju trebaš potražiti u sebi i tada granice nestaju.“ Maja posao brend menadžera opisuje vrlo dinamičnim, osobito u mjesecima prije lansiranja kampanje ili novog proizvoda. Dug je proces ‘rađanja’ jedne kampanje ili proizvoda pa tako na tom putu surađuje s različitim profilima osoba, „od zaigranih kreativaca, do osoba kojima je zadatak gledati isključivo troškovnu stranu projekta i ‘šture’ brojke. Ponekad je potrebna jaka volja i dobre pregovaračke vještine kako bi projekt zaživio prema viziji koju ste zacrtali. Kreativnost je važna, ali smatram da su u tom poslu presudni dobar timski rad, strateška vizija te odlične organizacijske i komunikacijske sposobnosti.“

Za kraj pitamo Maju kako najradije provodi slobodne trenutke. „S obzirom na dvije male kćeri, obiteljske obveze i posao, malo vremena ostane za hobije i slobodno vrijeme. Ali upravo zbog toga što ga malo ima, nastojim to vrijeme maksimalno kvalitetno iskoristiti. Često putujem sa svojom obitelji jer nam je to idealna prilika da budemo skupa i kroz to učimo. Putovanja su za mene idealan spoj svega što te kao osobu kvalitetno gradi – osim što učiš jezik i fizički se krećeš, učiš o drugoj kulturi, povijesti, prirodi, ljudima, učiš se komunikacijskim vještinama i snalaženju u neočekivanim situacijama. Putovanja su moj izvor inspiracije i moj punjač baterija, a idealan odmor za mene je uvijek aktivan, u prirodi, uz dobro društvo i knjigu u trenucima mira.“