Bomboni: marka jako bitna za čak 32% konzumenata

Među heavy korisnicima bombona vodeći je brend Bronhi s 39% korisnika u posljednjih mjesec dana. Na drugom mjestu su Ki-Ki bomboni s 36% korisnika, a na trećem Cedevita bomboni s 31% korisnika.

Analizira: Jelena Jakšić Matovina, Product Manager, Ipsos

U Hrvatskoj populaciji od 16 do 64 godine imamo 70% ljudi koji barem ponekad konzumiraju bombone. Čak 52% naših konzumenata bombona kaže da im je manje bitno koju marku bombona kupuju, za njih 32% je to jako bitno dok je za 15% apsolutno nebitno koju marku bombona će kupiti. Samo 17% korisnika lojalno je nekom brendu bombona, pokazali su rezultati istraživanja Ipsosovog alata za brend i marketing menadžment BRANDpuls prikupljeni u prvoj polovici 2019.

Među korisnicima ove kategorije njih 17% jede bombone 2-3 puta tjedno i više i oni predstavljaju heavy korisnike kategorije. Njih 24% konzumira bombone od jednom tjedno do 2-3 puta mjesečno i to su medium korisnici dok je najviše light korisnika, 29%, koji konzumiraju bombone jednom mjesečno i rjeđe.

UČESTALI KORISNICI KATEGORIJE

Učestali korisnici kategorije podjednako su muškarci i žene, ali ih najviše nalazimo među mlađim korisnicima od 16 do 18 godina te među korisnicima od 40 do 49 godina. Srednje su obrazovani i zaposleni. U braku su, žive sa suprugom i djecom, 58% ih u kućanstvu ima dijete mlađe od 18 godina. Najviše ih nalazimo u Sjevernoj Hrvatskoj, Lici i Banovini.

Po svom životnom stilu najčešće su umjereni obiteljski ljudi, važna im je obiteljska harmonija te su skloni brizi za kućanstvo i uređenju doma. Nalaze se među cjenovno osjetljivim potrošačima. Vezuju se uz marku i skloni su obrascu nacionalne kupnje, u pravilu više vjeruju domaćim nego stranim robnim markama.

Trećina učestalih korisnika bombona smatra da se oni danas jedu manje nego prije i koriste bombone samo za osvježavanje daha, a ne zbog potrebe za slatkim. Samo četvrtina njih ne bi djeci savjetovala da jede bombone jer misle da su štetni za zube, a tek 8% smatra da su bomboni samo za djecu.

BRANDusage

Osim općenitog praćenja kategorije bombona, unutar BRANDpuls istraživanja prate se i brendovi, tj. odnos potrošača prema brendu. Najvažniji indikator koji pratimo svakako je razina korištenja („usage“), marketinški indikator koji najbolje govori o vitalnosti brenda. Praćenje korištenja je važno za procjenu potrošačke mase na koju u određenom trenutku možemo računati. Korisnici brenda su isti koristili u posljednjih mjesec dana.

Među heavy korisnicima bombona vodeći je brend Bronhi s 39% korisnika u posljednjih mjesec dana. Na drugom mjestu su Ki-Ki bomboni s 36% korisnika, a na trećem Cedevita bomboni s 31% korisnika.