TOP 10 GLOBALNIH POTROŠAČKIH TRENDOVA 2020.

Kada pogledamo 10 globalnih potrošačkih trendova koje za 2020. godinu predviđa agencija za istraživanje tržišta Euromonitor International, do izražaja dolaze dvije stavke: praktičnost i osobna kontrola, između kojih potrošači moraju pronaći balans, što nije uvijek lagano

Piše: Gina Westbrook, Director of Consumer Trends, Euromonitor International

Počinjemo prihvaćati robote

Trend IZVAN LJUDSKOG pokazuje da ljudi počinju prihvaćati da roboti ili druga umjetna inteligencija (AI) mogu obavljati određene zadatke koje tradicionalno obavljaju ljudi. Iako će do potpunog povjerenja i univerzalnog pristupa ovoj tehnologiji trebati proći dulji vremenski period, prihvaćamo koncept robota vođenih umjetnom inteligencijom radi vlastite dobrobiti, praktičnosti i udobnosti. Odrastajući s tehnologijom kao sastavnim dijelom svojih života, generacija Alfa neće razlikovati digitalno i fizičko (ovu generaciju čine djeca rođena od 2010. do 2025. godine te su generacija u potpunosti rođena u 21. stoljeću).

Želimo fleksibilan i personaliziran prijevoz

Potrošači se žele slobodno i brzo kretati po zagušenim gradovima. BESPRIJEKORNA MOBILNOST očekuje se sada kada potrošači koriste navigacijske aplikacije za planiranje putovanja i žele da njihov plan puta bude pravovremeno ažuriran kako bi najbrže stigli od točke A do točke B, bilo da je riječ o vlaku, taksiju, električnom biciklu, skuteru, helikopteru ili kombinaciji svega. Potrošači žele da u 2020. godini njihov prijevoz kroz gradove bude modularan i prilagođen njihovim individualnim potrebama, a za vožnju kroz sve veće gradske gužve automobil više ne percipiraju kao prijevozno sredstvo boj jedan.

Želimo više sadržaja u manje vremena

Prelaziti prstom, kliknuti i ‘skrolati’ – trenutno su glavni refleksi u potrazi za informacijama među UHVATI ME U SEKUNDI potrošačima. S poboljšanom tehnologijom, pristupačnosti i korištenjem potrošači uz manje prepreka mogu pronaći ogromne količine informacija. Potrošači imaju isti kapacitet za obradu informacija kao i prije, ali sada se suočavaju većim brojem informacija koje treba obraditi te moraju brzo identificirati najrelevantnije bitove. Oni neprestano traže personalizirane, autentične i privlačne kanale. ‘Uhvati me u sekundi’ potrošači žele da im brendovi svoje informacije, proizvode ili usluge učine što dostupnijim u kratkom vremenskom okviru.

Ne trebamo napuštati dom

U doba ekonomske, političke ili osobne nesigurnosti, potrošače privlači udobnost doma. U pokušaju da “vraćanja na pravi put”, potrošači se povlače u svoje osobne sigurne prostore, gdje su slobodni od ometanja svijeta koji ih okružuje. Iako ova tendencija nije ništa novo, potrošači po prvi put ne žele napustiti svoje domove, ali to niti ne moraju. Zahvaljujući brzom pristupu internetu i inovativnim proizvodima i uslugama, globalni potrošači mogu vježbati, kupovati, raditi i igrati se, sve iz udobnosti svojih MULTIFUNKCIONALNIH DOMOVA. Utjecaj na vladu, distribuciju i industrije dubok je i dalekosežan.

Želimo prilagođena iskustva, ali pod koju cijenu?

Potrošači žele PRIVATNU PERSONALIZACIJU – očekuju da brendovi prilagođavaju proizvode i usluge njima, s obzirom da im daju svoje osobne podatke kako bi optimizirali kupovno iskustvo. Tvrtke ulažu u algoritme i metode prikupljanja podataka kako bi postigli precizniji marketing. Zauzvrat, potrošači troše manje vremena na istraživanje mogućnosti proizvoda. Ipak, potrošači postaju sve zabrinutiji zbog toga tko ima pristup njihovim podacima i kako se oni koriste. Dok neki brendovi pomiču granice vrsta informacija koje prikupljaju, drugi pokušavaju postaviti nove standarde i privući potrošače koji radije ostaju izvan mreže. Trend privatne personalizacije znači da će se potrošači vjerojatno isključiti iz iskustava proizvedenih na digitalnoj osnovi za koje ne smatraju da im daju dodatnu vrijednost u njihovom životu.

Otvaramo se drugim sposobnostima

Brendovi pružaju usluge osobama s tjelesnim ili mentalnim oštećenjima, otključavajući potencijal za poslovni model UKLJUČIVOST ZA SVE. Tvrtke preuređuju svoje proizvode i usluge kako bi bile dostupnije svima, predstavljajući pojedince izvan glavnih tokova i pomažući u smanjenju predrasuda oko različitosti i razlika. Brendovi odgovaraju društvenom pritisku za promjenama. Tvrtke čine korake ka autentičnosti i uključivanju, stavljajući pristupačnost u središte razvoja novih proizvoda.

Želimo bolje iskoristiti naše resurse

Današnji lideri za održivost koriste se novim kružnim poslovnim modelima koji imaju za cilj ponuditi više kroz manje pomoću dijeljenja, ponovne upotrebe, ponovnog punjenja i iznajmljivanja. Povećana ekološka svijest pokreće trend REVOLUCIONARNE PONOVNE UPOTREBE, posebno za mlađe generacije kojima su prioritet iskustva u odnosu na vlasništvo. To stvara održive poslovne mogućnosti. Novi poslovni modeli koji izbjegavaju stvaranje otpada privlačni su etičnijim potrošačima koji prihvaćaju održivost kroz dugotrajnije proizvode.

Želimo se vratiti svojim korijenima

PONOSNO LOKALNI, IDEMO GLOBALNO postat će jasnije definirano i relevantnije u 2020. godini. Uključuje globalnu potrošačevu želju da usvoji i privlači osjećaj individualnosti i rastući nacionalni identitet iz lokalne inspiracije. Rastu očekivanja multinacionalnih organizacija da na odgovarajući i kreativan način odgovore na lokalnu kulturu, društvene norme i potrošačke navike. Nišni brendovi započinju svoj globalni put do uspjeha naglašavajući potrošačima svoja lokalna postignuća. Istodobno, multinacionalne tvrtke postaju sofisticiranije u oblikovanju svojih proizvoda prema lokalnom ukusu i preferencijama, a da pri tome ne gube temeljni identitet svoje robne marke. Uključivanje u trend ‘Ponosno lokalni, idemo globalno’ uvjerljiva je poslovna strategija za osvajanje i zadržavanje lojalnosti potrošača.

Borimo se za čisti zrak

Rastuća briga za osobnu dobrobit i okoliš stavlja kvalitetu zraka u središte pozornosti. Pojačavanje pritiska na vlade da spriječe porast globalnog zatopljenja pokazuje potrošački aktivizam, kojemu je cilj ciljem spasiti planet od potencijalne ekološke katastrofe. Trend ŽELIMO ČISTI ZRAK SVUGDJE ističe kako svijest o zagađenju zraka utječe na izbor potrošača i da se brendovi pozicioniraju kako bi ciljali na ekološki osviještene potrošače.

Usredotočeni smo na naše mentalne potrebe

BRIGA O SEBI u prvi plan dovodi mentalnu dobrobit potrošača. Svaka četvrta odrasla osoba u razvijenom svijetu pati od anksioznosti dok liječenje dobiva manje od pola. Istodobno, pada potrošnja samopropisanih “lijekova” za uklanjanje stresa, poput cigareta i alkohola. Umjesto toga, potrošači traže proizvode koji će zadovoljiti njihove specifične potrebe mentalnog blagostanja i spriječiti fiziološke učinke stresa, zabrinutosti i nespavanja. Odgovorna stimulacija i mentalno blagostanje bit će nova norma dok potrošači traže svoje “holističke radosti”.