U proteklom razdoblju, kada je zbog Covid-19 krize kanal ugostiteljstva bio zatvoren, poseban smo naglasak stavili na kanal trgovine, a prepoznali smo da je čak i u takvim okolnostima, uz održavanje komunikacije s potrošačima, potrebno zadržati i inovativni pristup i duh u poslovanju, ističe Draga Žulj, Senior Brand Manager u tvrtki Franck
Razgovarala: Marija Sedlar
Već kao dijete Draga Žulj znala je da jednoga dana želi postati uspješna poslovna žena. Tako je nakon završene osnovne škole njezin izbor pao na Prvu ekonomsku školu u Zagrebu i, logičnim slijedom, nakon toga je upisala Ekonomski fakultet Zagreb. S obzirom na osobne preferencije, smjer marketinga nametnuo joj se kao prvi izbor, iako je tijekom studiranja svoje znanje razvijala i u smjeru financija i računovodstva.
„Tijekom studiranja radila sam nekoliko poslova poput lijepljenja deklaracija i sortiranja robe u skladištu, unošenja podataka u bazu, pa čak sam kratkotrajno radila i na blagajni. Ti su poslovi većinom bili tijekom ljeta jer je u ostatku godine fokus bio na studiranju i polaganju ispita u roku. Smatram da je važno raditi tijekom studija i to bih toplo preporučila svima, jer se na fakultetu stječe teorijsko znanje, a rad pruža priliku da vidimo kako svijet funkcionira u stvarnost, pogotovo ako se radi o poslu koji je vezan za tvoje buduće zanimanje i preferencije“.
Nakon završenog fakulteta Draga započinje poslovni put u internacionalnoj kompaniji Henkel kao Brand Manager za kategoriju boja za kosu i pasta za zube za 6 regionalnih tržišta. „Tijekom gotovo osam godina provedenih u kompaniji dobila sam iznimno dobar uvid u to što znači biti Brand Manager i kako kompanija funkcionira u realnom svijetu. Poslovni sam put nastavila u kompaniji Dr. Oetker na poziciji Senior Product Managera te sam bila odgovorna za više tržišta za kategorije pudinga, instant kaša, pripravaka za spremanje zimnice i smrznutih pizza, gdje sam se po prvi put susrela sa segmentom razvoja proizvoda od ideje pa sve do plasiranja na tržište“.
DINAMIČAN TIM SURADNIKA
Marketing timu u Francku pridružila se u travnju 2018. godine na poziciji Senior Brand Managera u kategoriji kave na kojoj se trenutno nalazi. Vodi kategorije cappuccina, instant mješavina (3u1 i 2u1), funkcionalnih napitaka, instant kave, kapsula, vendinga unutar Franck brenda, a vodi i cijeli Gloria brend koji se sastoji od kategorija mljevene kave i cappuccina. Dodatno, Draga od ove godine vodi i potpuno novu kategoriju proizvoda koju je Franck uveo. Riječ je o Franck Cappuccino & Macchiato Ready-To- Drink napitcima koji sadrže kavu i odmah su spremni za konzumaciju.
„Radno mjesto Brand Managera u svakoj kompaniji, pa tako i u Francku, iznimno je dinamično te obuhvaća puno više područja o kojima je potrebno imati više znanja nego što se to čini. Ne možemo reći da postoji uobičajen dan jer je svaki dan drugačiji, ali se možemo pohvaliti dinamičnim timom suradnika. Od kolega u razvoju proizvoda, kontroli kvalitete, nabavi, trade marketingu, prodaji, kontrolingu, financijama, pa čak i IT odjelu, svi su oni neizostavan dio svakog projekta i tim koji neumorno radi na razvoju novih strateških i inovativnih rješenja. Vrlo bitan dio brand managementa je i upravljanje asortimanom i putem analiza tržišta, konkurencije i potrošača. Osluškivanjem tržišta dolazimo do inovacija koje su duboko utkane u poslovanje Francka. Svakim našim novim projektom osiguravamo kvalitetu i vjerodostojnost te time opravdavamo povjerenje u proizvode. Također, prikupljena znanja i resurse putem istraživanja usmjeravamo u izgradnju kvalitetne i optimalne komunikacije s našim potrošačima. Uz to, bitan nam je i izbor media mixa jer uvelike pomaže u dopiranju do naših ciljanih skupina, a individualan je za svaku ciljanu skupinu, odnosno segment i vrstu proizvoda“.
KREIRANJE ZANIMLJIVIH STRATEGIJA
Upravljanje i vođenje poznatog brenda koji je dugo godina prisutan na tržištu te lansiranje potpuno novog brenda imaju svoje specifične izazove kojima se treba prilagoditi i pronaći pravu strategiju, ističe Draga. „S jedne strane imate etablirani brend gdje je glavni fokus usmjeren na prilagođavanje potrebama i zadržavanje postojećih potrošača i pozicije unutar određenih okvira u kojim se brend već pozicionirao na tržištu. S druge pak strane, kod lansiranja potpuno novog brenda ili proizvoda postoji malo više slobode u kreiranju strategije i određivanju pozicije. Međutim, jedan od glavnih izazova je kako na brz i efikasan način doći do ciljne skupine potrošača, izgraditi svjesnost o novom proizvodu te ostvariti sve postavljene ciljeve. Naravno, i u jednom i u drugom slučaju kreiramo strategiju koja je u skladu sa strategijom cijele kompanije“. Pri tom je važno prilagoditi se i aktualnim zbivanjima, dodaje.
„Novonastala situacija u kojoj smo se našli na domaćem i regionalnim tržištima svakako predstavlja novo iskustvo i izazov na kojeg mi kao kompanija trebamo adekvatno odgovoriti. U skladu s time, kao tržišni lideri u ključnim kategorijama u kojima nastupamo, svakako smo morali prilagoditi naše aktivnosti novim okolnostima te, ono što je ključno, zadržati vjerodostojnost i autentičnost kod potrošača. Naravno, važna je brzina reakcije i relevantan sadržaj kojeg najbrže možemo isporučiti kroz određene medijske kanale kao što je digital. Tako zadnjih nekoliko mjeseci znatno jačamo taj vid prisutnosti naših brendova među potrošačima što predstavlja svojevrsnu potporu kvalitetnoj egzekuciji i izlaganjima naših brendova u svim točkama interakcije. U proteklom razdoblju, kada je zbog Covid-19 krize kanal ugostiteljstva bio zatvoren, poseban smo naglasak stavili na kanal trgovine, a prepoznali smo da je čak i u takvim okolnostima, uz održavanje komunikacije s potrošačima, potrebno zadržati i inovativni pristup i duh u poslovanju. U skladu s time, na tržište smo plasirali asortiman unutar kategorije Ready-To-Drink napitaka s kavom te dodatno pojačali online prodajni kanal lansiranjem Franck webshopa (shop. franck.eu) s kojim smo se još više približili krajnjim potrošačima“.
POŽELJNO RADNO OKRUŽENJE
Draga ističe da je, s obzirom na prijašnje iskustvo, dolaskom u Franck već imala ideju što može očekivati od ovakve pozicije ali da, koliko god postojala sličnost u opisu posla na istim pozicijama, svaka kompanija ima svoje specifičnost i zakonitosti što njoj ovaj posao čini dinamičnim i zanimljivim. „Biti dio proaktivnog, inovativnog, poduzetnog i kreativnog tima sastavljenog od svestranih pojedinaca koji zajedničkim djelovanjem i znanjem unapređuju cijelu kompaniju svakako je privilegija. A ako k tome dodamo i mogućnost za osobni rast i razvoj, onda je to najbolja moguća kombinacija. To je ono što Franck čini poželjnim mjestom za rad“.
Kada se ne bavi poslovima vezanim uz Franck brendove, Draga slobodno vrijeme najviše voli provoditi u druženju s obitelji i prijateljima, bilo da se radi o nekim intimnijim druženjima u kućnoj atmosferi ili možda izlasku uz večeru.
„Iako je ponekad teško uz sve ostale obaveze i užurbani stil života posvetiti dovoljno vremena dragim ljudima, ipak je to nešto što me ispunjava i daje energiju za sve ostale životne izazove. A kada je riječ o odmoru, moj idealan odmor ima dvije strane, pa ga tako nastojim i planirati tijekom godine. S jedne strane volim putovati, otkrivati i posjećivati nova mjesta i pri tome nešto naučiti. Ali volim i onaj drugi, ležerniji dio koji je odmor od užurbane svakodnevice i koji uključuje more, sunce i izležavanje na plaži uz neku dobru knjigu. Treba samo naći balans između oba“.