U fokusu: Rast količinske prodaje kategorije voda

U posljednjih godinu dana, zaključno s prosincem 2019. godine, vodeća tri brenda nose 67% ukupne količinske prodaje kategorije, a oni su abecednim redom: Jamnica, Jana i Naturalis

Analizirala: Majda Babić, Nielsen

Kategorija voda obuhvaća gaziranu i negaziranu vodu s okusom i bez okusa. Na ukupnom tržištu Hrvatske (bez diskontera) kategorija vode u posljednjih godinu dana bilježi rast količinske prodaje u promatranom razdoblju od siječnja 2019. do prosinca 2019. godine.

U strukturi količinske prodaje ukupne kategorije, gazirana voda bez okusa nosi 54% udjela, a 39% pripada negaziranoj vodi bez okusa.

Voda s okusom nosi 5% količinske prodaje kategorije, od čega 2% pripada negaziranoj vodi.

Moderni formati trgovine nose 52% ukupne prodaje voda dok je tradicionalna trgovina zastupljena s 44%. Kiosci i benzinske postaje sudjeluju s 4% u ukupnoj količinskoj prodaji kategorije.

U posljednjih godinu dana, zaključno s prosincem 2019. godine, vodeća tri brenda nose 67% ukupne količinske prodaje kategorije, a oni su abecednim redom: Jamnica, Jana i Naturalis.

Voda je ključna za život i nalazimo ju u svim živim bićima. Bez hrane možemo preživjeti tjednima, ali bez vode svega nekoliko dana. Da bismo normalno funkcionirali, u prosjeku moramo svakodnevno popiti između 1,5 i 2,5 litara vode. U protivnom dolazi do dehidracije, kada naše tijelo ima manje vode nego što mu je potrebno. Srećom, Hrvatska je bogata vodom, nalazimo je u rijekama i jezerima, podzemlju i atmosferi. Na policama naših trgovina možemo kupiti flaširanu vodu u različitim oblicima, gaziranu ili negaziranu, s okusom ili bez okusa, pa čak i s dodanim funkcionalnim svojstvima.

VELIČINA KATEGORIJE

U Hrvatskoj populaciji 16-64 godine imamo najveći broj korisnika gazirane vode, njih 79%. Negaziranu vodu konzumira 65% populacije, a gaziranu vodu s okusom 51% populacije. Najmanje je konzumenata negazirane vode s okusom, 42%. Podaci prikupljeni u prvoj polovici ove godine putem Ipsosovog alata BRANDpuls za brend i marketing menadžment, koji nudi detaljnu analizu tržišta i dubinsku analizu potrošača na velikom broju proizvodnih kategorija, pokazuju da čak 94% populacije ponekad konzumira barem jednu od ovih kategorija vode, a 29% populacije konzumira ponekad sve 4 kategorije voda.

STAVOVI O KATEGORIJI

Više od pola korisnika gazirane vode smatra da je ona dobra za zdravlje, a nešto manje od pola vjeruje da je magnezij iz gazirane vode bolji od onog iz drugih izvora 70% korisnika gazirane vode s okusom smatra da je bitan okus voća, a tek nešto manje njih da je gazirana voda s okusom osvježavajuća. Polovina korisnika negazirane vode piju ju isključivo izvan kuće, a 40% njih kaže da im je pri izboru iste najbitnija cijena. 40% korisnika negazirane vode s okusom pije ju jer im je finija od obične vode i isto toliko ih voli isprobavati nove okuse.

Osim općenitog praćenja kategorije voda, unutar BRANDpuls istraživanja prate se i brendovi. Najvažniji indikator koji pratimo je razina korištenja („usage“), marketinški indikator koji najbolje govori o vitalnosti brenda. Praćenje korištenja je važno za procjenu potrošačke mase na koju u određenom trenutku možemo računati. Korisnik brenda koristio je isti u posljednjih mjesec dana. U svim kategorijama voda na hrvatskom tržištu Jamnica/Jana je uvjerljivo vodeći brend.