Kad radiš sa super brendovima koji su tržišni lideri, imaš mogućnost razvijati, kreirati, inovirati i educirati, kaže o svom poslu direktorice marketinga i razvoja Jasna Pulić, koja priznaje da se lako zaljubiti u posao u Zvijezdi
Razgovarala: Marija Sedlar
Naša sugovornica Jasna Pulić diplomirala je marketing na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, na kojem je i magistrirala. Tijekom studiranja Jasna je radila kao hostesa na različitim sajmovima, a razdoblje postdiplomskog studiranja uz svakodnevne obveze na poslu i one koje ima kao majka dviju djevojčica, pamti kao intenzivno razdoblje tijekom kojeg je naučila važne lekcije o planiranju i organizaciji. „Prije dolaska u Zvijezdu radila sam u kao Brand Manager u PIK Vrbovcu šest godina, isto toliko provela sam i kao Brand Manager u Cedeviti.
U Zvijezdu sam, također na poziciju Brand Manager, došla u studenome 2014. godine i jedan od prvih poslova bilo mi je vođenje kategorije margarina. Napredovala sam do voditeljice odjela marketinga, a početkom ove izazovne 2020. godine moja je odgovornost povećana nakon što sam imenovana direktoricom odjela marketinga i razvoja u Zvijezdi“, otkriva Jasna te dodaje: „Margarin je danas svakodnevna namirnica koja je baš u proteklom razdoblju bila među traženijim artiklima jer smo više vremena provodili kod kuće isprobavajući nove recepte. To je i jedan od naših najinventivnijih proizvoda, jer kad je Zvijezda tržištu davne 1956. godine prvi put predstavila margarin, to je bio veliki novitet koji se brzo pokazao kao neizostavna namirnica za pripremu kolača. Unatoč svemu, voditi margarine kao kategoriju nije jednostavan posao jer o ovom proizvodu i dalje postoji puno predrasuda koje kontinuiranom komunikacijom i edukacijom potrošača ipak uspijevamo ispraviti.“
ODGOVORNOST PREMA POTROŠAČIMA
Jasna ističe kako biti lider na tržištu također znači i veliku odgovornost prema potrošačima koji uvijek očekuju vrhunski, siguran proizvod i spremni su proizvođače nagraditi vjernošću, kad jednom dobiju njihovo povjerenje.
„Tu je najbolji primjer naša Zvijezda delikates majoneza koja je na tržištu već više od 60 godina tijekom kojih nitko nije uspio ugroziti njezinu lidersku poziciju. Kupci, naime, poznaju okus i kvalitetu koja se temelji na recepturi koju nismo mijenjali od kad je 1959. godine proizvedena prva tuba. Kad se lansira novi brend, ulazi se u ulogu izazivača i dopušteno je više nego već etabliranom brendu koji je izgradio reputaciju i potrošači od njega imaju određena očekivanja. Vođenje brendova koji imaju svoju vjernu publiku ima svoje čari i izazove, i za nas u Zvijezdi dosadašnji uspjeh ne znači da spavamo na lovorikama. Stalno smo u potrazi za idejama kako tržištu ponuditi nešto novo i kako zadovoljiti potrebe svojih potrošača i kod nas se svaki djelatnik može javiti s idejom za novi proizvod ili novi okus postojećeg proizvoda. Veselim se razvijati, inovirati i iznenađivati!“
U Zvijezdi ne postoji identičan radni dan, što Jasnu veseli. „Doduše, malo nam se dinamika promijenila s radom od kuće i s pojavom epidemije novog koronavirusa, ali uigrani smo tim, brzo se prilagođavamo novim izazovima jer radimo u industriji koja nas je istrenirala da budemo fleksibilni. Moj posao podrazumijeva svakodnevnu komunikaciju i upravljanje ljudima na različitim pozicijama.
Moram osluškivati njihove potrebe i pravovremeno reagirati. Sve se lako i uspješno realizira, i rokovi i izazovi, ako znaš s ljudima. Volim taj izazov – kako se prilagoditi i kako pronaći zajednički jezik sa svima. Sastanci, kušanje novih proizvoda, kolegiji. Zvijezda je odličan primjer okruženja u kojem imamo povjerenja jedni u druge i gdje se stručnjacima prepušta da preuzmu odgovornost za svoj dio posla. Kod nas je zdrava atmosfera u kojoj se potiče stručnost zbog čega je i došlo do imenovanja sve više žena na rukovodeća mjesta“, ističe Jasna.
NOVI PROIZVODI UNATOČ KRIZI
Posljednjih se mjeseci i Zvijezda morala prilagoditi novim uvjetima poslovanja, a Jasna je ponosna na sve kolegice i kolege koji su i tijekom epidemije predano radili. „Posebno se to odnosi na naš tim u pogonu koji je odradio lavovski posao kako bismo potrošačima osigurali sigurnu hranu i nesmetanu opskrbu strateški važnih namirnica kao što je suncokretovo ulje. Sigurno da je bilo izazovnije raditi u trenutku neizvjesnosti s kojom smo se svi susreli, no na vrijeme smo planirali pojačanu proizvodnju jer se epidemija nekako poklopila s pojačanom potražnjom koju uvijek očekujemo oko Uskrsa. Tako da tu nije bilo većih izazova.
Pohvalila bih i naš tim razvoja i marketinga koji je, krizi unatoč, uspio tržištu predstaviti i potpuno nove proizvode kao što je namaz Butissimo s kojim smo u Zvijezdi otvorili novu kategoriju proizvoda. Nastavili smo i suradnju s Ugostiteljsko – turističkom školom i mladim slastičarima, predstavili novi proizvod – Zvijezda ketchup majonezu. Ovoga se ljeta veselimo receptima koji su već počeli pristizati s našim novim proizvodom – Zvijezda ketchup majonezom koji izgleda atraktivno i okusom popravlja svako jelo.
Zadovoljni smo i jer smo tijekom epidemije uspjeli pozvati potrošače da nam se pridruže u avanturama majoneze i potaknuti ih na kreativnost i maštovite recepte koje smo nagradili s 10.000 kuna. Izdali smo i ljetnu kuharicu uz pomoć učenika slastičarstva. Puno je planova. Ne stajemo! Posao mi pruža priliku da svakodnevno surađujem s kreativnim ljudima i inspiriram se njihovim entuzijazmom.“
UŽIVANJE U POSLU
O svom poslu Jasna nam na kraju kaže: „Znam da zvuči kao floskula, ali ipak ću reći – ako voliš svoj posao i ako ti je stalo, posao postane i dio privatnog života, ali kad ti je stalo i za brendove koje vodiš i za rezultate, ne dolazi nikada do totalnog isključenja kad dođeš kući s posla, već ti posao postane dio tvog života u kojem uživaš. Tako i ja često pogledam gdje mi je proizvod na polici, čak i kad sam na godišnjem. Naravno, to ne znači da nemam vremena za privatni život. Imam dvije djevojčice i volim svoje vrijeme posvetiti njima.
Isto tako, održavam prijateljstva, i uvijek se trudim dati oduška svojim guštima. Gušt su mi i putovanja. Trenutno smo zakinuti za inozemna putovanja, a inače se volim inspirirati baš na putovanjima, otkrivati nova mjesta i kulture. Često putujem s djecom, a sad ćemo iskoristiti priliku za izlete u okolici Zagreba, malo više istražiti Hrvatsku. Opušta me i dobra knjiga, ali i fina večera u restoranu s prijateljicama“, otkriva o slobodnom vremenu Jasna, koja za godišnji odmor uvijek bira jedan konkretan, duži odmor, umjesto više kraćih odmora i produženih vikenda. „Najbolje se odmaram i napunim baterije kad upijem neko novo iskustvo!“, zaključuje Jasna.