Nakon postizanja izvanrednih poslovnih rezultata u 2019. godini, Perutnina Ptuj je unatoč izazovima nastavila poslovati pozitivno u prvoj polovici 2020. godine
U prvoj polovici 2020. godine grupa Perutnina Ptuj povećala je proizvodnju i prodaju i premašila svoje vrlo ambiciozne planove, usprkos izazovima koje je postavila nova pandemija koronavirusa. “Izvanredno stanje utjecalo je i na ponašanje potrošača, koji su u to vrijeme pribjegavali proizvodima u koje najviše vjeruju. Riječ je o proizvodima domaćih proizvođača i priznatih marki, u koje nedvojbeno spadamo i mi, Perutnina Ptuj”, objasnio je generalni direktor Enver Šišić i nastavio:” Vidjeli smo pad prodaje izvoza na zapadnoeuropska tržišta, gdje prodajemo više robe u ugostiteljskom segmentu. Nažalost, pandemija je u potpunosti nekoliko mjeseci paralizirala ovaj segment.”
U prvoj polovici godine Grupa je također nastavila s planiranim ulaganjima. Tako su uspješno dovršili investiciju i udvostručili proizvodne kapacitete u Hrvatskoj, u BiH su također povećali proizvodne kapacitete i uložili u pročišćavanje otpadnih voda. U Srbiji se ubrzano pripremaju za početak izgradnje novih farmi pilića i ulaganja u ekologiju (pročišćavanje otpadnih voda), dok su u Sloveniji modernizirali tehnologiju u klaonici, te pripremaju rekonstrukciju tvornice proteinskih koncentrata i obnovu postrojenja za pročišćavanje otpadnih voda.
Izvrsni poslovni rezultati u 2019. poticaj su za nova ulaganja
Provedba planiranih investicija osigurana je i izvrsnim poslovnim rezultatima ostvarenim u 2019. godini, kada je Grupa Perutnina Ptuj ostvarila 285 milijuna eura prihoda od prodaje, što je 14,4 milijuna eura ili pet posto više u odnosu na prethodnu godinu. Dobit prije poreza, amortizacije i kamata (EBITDA) dosegla je 41,7 milijuna eura, što je 43 posto više nego u 2018. Uspjeli su povećati EBITDA maržu na 14,6 posto, što je povećanje od 35 posto. Neto financijska zaduženost smanjena je na 33 milijuna eura, dok su ulaganja porasla za 18% u odnosu na prethodnu godinu i iznosila 9,1 milijun eura u 2019. godini. Krajem 2019. grupa Perutnina Ptuj imala je 3.693 zaposlenika, od čega 1.871 u Sloveniji.
U 2019. godini postigli su rekordnu prodaju. Na razini Grupe prodaja peradarskog mesa povećana je za 9 posto, a peradarski proizvodi za tri posto. Marke Poli i Perutnina Ptuj u regiji ojačale su: u Sloveniji su uspješno obranili svoju vodeću poziciju na tržištu, dok su na ostalim domaćim tržištima (Hrvatska, Bosna i Hercegovina i Srbija) povećale tržišne udjele. Čak 45 posto proizvedenih proizvoda u Sloveniji prodano je na više od 20 tržišta. U skladu s postavljenom strategijom jačanja internacionalizacije poslovanja, početkom 2019. godine ušli su i na američko tržište, gdje se odvija proizvodnja te proizvodi prodaju već u 23 savezne države.
“Prvi put u 2019. godini pripremili smo i nefinancijsko izvješće Grupe Perutnina Ptuj prema načelima međunarodnog izvještavanja (GRI). U izvješću detaljno izvještavamo o našem utjecaju na okoliš, dobrobiti životinja, o zaposlenicima, zdravlju i sigurnost na radu, kvalitetu i sigurnosti proizvoda, opskrbnom lancu i o našoj suradnju sa sudionicima Grupe“, objasnio je prvi čovjek Grupe Perutnina Ptuj, Enver Šišić.