U digitalnoj kampanji Biraj Zeleno koju je Nestlé Adriatic pokrenuo tijekom ljetnih mjeseci, mladi u Hrvatskoj pokazali su kako su zainteresirani za temu zaštite okoliša i kako su spremni naučiti više. Kampanja se sastojala od edukativnih članaka u kojima su se uz pomoć relevantnih stručnjaka dijelili praktični savjeti o smanjuju količine upotrebe vode, plastike i upravljanja otpadom, s naglaskom na otpadu od hrane, a poznati hrvatski influenceri na maštovite načine pokazivali su kako ih provode u praksi u čemu ih je podržalo više od 25.000 pratitelja. Važni ambasadori kampanje Biraj Zeleno bili su i zaposlenici kompanije koji su se i sami aktivno uključili.
„Povrh globalne obaveze da će do 2025. godine 100% naših pakiranja biti od materijala koji će se moći ponovo iskoristiti ili reciklirati, Nestlé u Hrvatskoj aktivno potiče zaposlenike da pozitivno utječu na okoliš. Korištenje jednokratne plastične ambalaže sveli smo na minimum te potičemo sortiranje i recikliranje otpada unutar ureda, a naši zaposlenicu sudjeluju i u akcijama čišćenja u regiji kroz koje smo prošle godine prikupili 500 kilograma otpada iz okoliša. Ove godine po prvi puta otišli smo i korak dalje, pokrenuvši edukativnu kampanju ,,Biraj Zeleno” koja ima za cilj podizanje svijesti građana sa željom da motiviramo što veći broj ljudi“, izjavila je Irena Kurtanjek, voditeljica korporativnih komunikacija, Nestlé Adriatic.
Vezano uz temu vode, Hrvatska ima najviše zalihe pitke vode u Europi prema istraživanju Eurostata iz 2019. godine, pa je u kampanji stručnjak za vodne resurse dr. sc. Željko Dadić, dipl. ing. bioteh. istaknuo kako je na svima nama da bogatstvo čiste vode očuvamo od onečišćenja, jer je to uvjet opstanka budućih generacija, a svaka pojedinačna akcija je hvale vrijedna.
Smanjenje količine upotrebe plastike jedan je od gorućih problema današnjice, posebice kada znamo da kako svakodnevno čak 100 milijuna plastičnih boca završi u smeću od kojih se većina ne može razgraditi u prirodi. „Kao prvo, važno je naglasiti da je plastika po svojim svojstvima izvrstan materijal i teško danas možemo zamisliti život bez nje. Okoliš ćemo zaštiti tako da ne bacamo iskorištenu plastiku, dok ćemo smanjenjem korištenja plastike čuvati resurse“, navela je dr.sc. Aleksandra Anić Vučinić, predsjednica Hrvatske udruge gospodarenja otpadom (HUGO) o temi plastike i upravljanja otpadom.
Nestlé je pred sebe postavio ambiciozne ciljeve održivosti preuzevši obvezu da do 2025. godine planira postići nultu neto stopu emisije stakleničkih plinova
Smanjenje otpada od hrane postaje sve aktualnija tema za očuvanje okoliša iz razloga što se u Hrvatskoj prema posljednjim istraživanjima baca čak 75 kg hrane godišnje po jednom stanovniku. Prema statističkim podacima se u EU baca hrane u vrijednosti oko 150 milijardi eura godišnje. Mr. sc. Marijan Katalenić, stručnjak za sigurnost i kvalitetu hrane istaknuo je u kampanji kada bi se ta svota novaca utrošila na razvoj obnovljive ipotpuno razgradive ambalaže, kao i u dobar distributivni lanac i punktove za doniranje hrane potrebitima, tada bi se sačuvao okoliš, ali i ljudski životi.
Nestlé je pred sebe postavio ambiciozne ciljeve održivosti preuzevši obvezu da do 2025. godine planira postići nultu neto stopu emisije stakleničkih plinova. U skladu s time Nestlé se pridružio drugim tvrtkama u pružanju podrške Europskom zelenom planu kao novoj strategiji rasta za EU kojom ju se nastoji preobraziti u klimatski neutralno, pravedno i prosperitetno društvo s modernim i održivim gospodarstvom. Prepoznavši važnost ove inicijative, Nestlé je u rujnu 2020. godine potpisao poziv Svjetskog ekonomskog foruma za resetiranje europskog gospodarstva novim modelom rasta s ciljem postizanja nulte neto stope emisije stakleničkih plinova.
Kako je izgledao sadržaj vezan uz kampanju pogledajte na Matea Frajsberger, Martina Palić, Tanja Pastuović Klaić, Pamela Smoljanić, Mile Butorac i Vitomir Maričić uz #birajzeleno.
Više informacija vezane uz kampanju Biraj zeleno možete pronaći na poveznici www.nestle.hr/biraj-zeleno i stranici Nestlé.