Kompanija HEINEKEN Hrvatska objavila je godišnje Izvješće o održivosti za 2019. Svi ključni elementi održivog poslovanja – očuvanje prirode, sigurnost na radnom mjestu, kvaliteta života u lokalnoj zajednici, promocija odgovorne konzumacije alkohola su opet uspješno unaprijeđeni, u skladu sa strategijom kompanije – Stvaramo bolji svijet.
Nakon nekoliko “zelenih” investicija, kompanija HEINEKEN Hrvatska još je jednom napravila korak naprijed u zaštiti okoliša. U pivovari u Karlovcu, za proizvodnju i grijanje koristi se i bioplin koji nastaje kao nusproizvod prilikom pročišćavanja otpadnih voda u pivovari. Prošle je godine izgrađena nova cijev koja bioplin vodi od pročistača do kotlovnice gdje se spaljuje i koristi kao toplinska energija. Rezultat ove inicijative je smanjenje potrošnje zemnog plina za grijanje i ušteda energije. Dodatno, smanjena je i emisija ugljikovog dioksida, i to za 110 tona na godišnjoj razini, što je jednako izbacivanju 50 automobila iz prometa.
Poštujući najviše standarde sigurnosti, kompanija posebno vodi računa o sigurnosti na radnom mjestu. Od 11 novih električnih viličara uključenih u flotu vozila, osam ima povišene kabine, osiguravajući veću preglednost i sigurnost prilikom vožnje. Električni viličari ne emitiraju ispušne plinove i proizvode manje buke, što rezultira boljim i sigurnijim radnim okruženjem za zaposlenike. Zbog korištenja električne energije, a ne goriva, smanjena je i količina otpadnih tekućina, a rad na električnom viličaru je jednostavniji i lakši.
Emisija CO2 je od 2008. godine smanjena za čak 57%, a zahvaljujući instalaciji 1,380 solarnih panela na krov “zelenog“ skladišta u 2018. godini, LED rasvjeti koja je zamijenila halogenu, kao i upotrebi bioplina za proizvodnju i grijanje, u odnosu na prošlu godinu je smanjena za dodatnih 1%.
Jedan od najvećih uspjeha postignut je u razvoju edukativnog programa “Za odgovorno odrastanje mladih”. HEINEKEN Hrvatska je 2013. započeo ovu inicijativu u suradnji s Psihološkim centrom TESA te Policijskom upravom karlovačkom. Glavni je cilj programa, namijenjenog roditeljima učenika prvih razreda srednjih škola, sprečavanje maloljetničke konzumacije alkohola te pružanje podrške u uspostavljanju dobre komunikacije između roditelja i djece. Od prošle školske godine program se provodi na nacionalnoj razini u oko 60 hrvatskih škola, uz podršku Ministarstva znanosti i obrazovanja. U posljednje je 4 godine provedeno više od 200 radionica, te nekoliko istraživanja koja su pokazala osjetno veće razumijevanje roditelja o važnosti kvalitetne komunikacije s djecom.
Više od 1.4 milijuna kuna uloženo je u lokalnu zajednicu za podršku društvenim i ekološkim projektima te lokalnim događanjima. U sklopu KA Kvart projekta, kroz koji HEINEKEN Hrvatska i Grad Karlovac poboljšavaju kvalitetu života u zajednici, odrađeno je 5.224 volonterskih sati.
Kvaliteta života podiže se i kroz internu platformu “Stay in motion” koja motivira zaposlenike da trče, hodaju ili bicikliraju te zajedno prikupljaju kilometre – skupljeno je gotovo 1.300 kilometara, što je jednako zračnoj udaljenosti od Zagreba do Londona. Uz to, 1.250 dana prošlo je bez nesreće u krugu pivovare.
Važan aspekt održivog poslovanja kompanije odnosi se i na suradnju s dobavljačima i partnerima koji uvažavaju HEINEKENOVA načela odgovornog poslovanja. Stoga su svi potpisali ‘Kodeks dobavljača’ kojim se osigurava suradnja temeljena na poslovanju s integritetom i pravednošću, poštivanju prava i digniteta svih ljudi, davanju prioriteta zdravlju i sigurnosti te smanjivanju negativnog utjecaja na planet.
„Ova je godina bila izuzetno zahtjevna u svim segmentima života i poslovanja te je uzdrmala ravnotežu privatnog i poslovnog života. Stoga nas izvrsni rezultati održivog poslovanja u 2019. dodatno inspiriraju da nastavimo stvarati bolji svijet za naše kupce, potrošače i okoliš. Rezultati koje smo postigli na svim područjima našeg održivog poslovanja u prošloj godini i koje već niz godina kontinuirano ostvarujemo, dokaz su kvalitete naše strategije, a nadamo se da će se iz nje inspirirati i naši dionici, partneri pa i potrošači”, izjavila je Ljudmila Bratko Gašpić, menadžerica korporativnih poslova u HEINEKENU Hrvatska.