“Nama interno to slovo koje smo promijenili predstavlja metaforu za sve pozitivne promjene koje je naša Uprava postigla u zadnje četiri godine, dok eksterno, za naše kupce, predstavlja poznati brend koji se okreće budućnosti i inovacijama”, ističe Ivana Plemenčić, direktorica Sektora marketinga i korporativnih komunikacija u tvrtki Pevex
Razgovarala: Marija Sedlar
Veliki Zagreb, grad Smogovaca – to je Ivani Plemenčić bila srednjoškolska asocijacija kao „curi iz malog mjesta“ koja je željela doći u glavni grad na studij. Upisala je Fakultet političkih znanosti jer je tih godina, prisjeća se, studij Politologije bio pravi hit, a ona je a priori društvenjak. Tijekom studija je radila u jednoj američkoj tvrtki i tako je polako zakoračila u svijet marketinga.
„Uvijek sam smatrala da su marketingaši ultimativni promatrači ljudi i to me jako privlačilo i profesionalno predodredilo. Raditi za globalni brend, educirati se po cijelom svijetu i doživjeti multinacionalno poslovno okruženje dobila sam kroz rad u Samsungu. U hrvatskoj velikoj tvrtki Konzumu oduševilo me poslovno okruženje rada u brzoj retail dinamici, koja mi je ušla pod kožu i o kojoj sam postala ovisna.“
Ivanu kroz njezino profesionalno iskustvo prati zanimljivost da se u velikim tvrtkama našla upravo u trenucima njihove transformacije, bilo poslovne, bilo komunikacijske. U Pevex je došla prije nepune dvije godine na poziciju voditeljice službe Promocije, a vrlo brzo dobila je priliku preuzeti ulogu direktorice Sektora marketinga i korporativnih komunikacija.
„Moji glavni zadaci postali su upravljanje s rastućim sektorom kojeg čine marketinški profesionalci koji pokrivaju područja upravljanja promocijama, in store marketinga, CRM-a, digitala i korporativnih komunikacija. Upravljanje s promocijama na strateškoj razini, rad na našem brendu, njegovom repozicioniranju, briga o kupcima, eksterno i interno komuniciranje… sve je to jednako važno. S obzirom na to da smo nakon uspješne poslovne transformacije pokrenuli i onu komunikacijsku, vizualnu, puno posla je još pred nama. Naš je fokus trenutno omnichannel – unificirano iskustvo kupovine, bilo da se radi o fizičkom dućanu, web shopu, click and collect usluzi ili budućim dostavnim centrima za manje sredine. U tijeku smo velike digitalne transformacije koju je i covid-19 dodatno potencirao. Želimo kupcima pružiti jednako kvalitetnu uslugu u svim kanalima prodaje jer smo mi brend od povjerenja i to povjerenje je najvrjednija valuta.“
MALI KRUG VELIKIH LJUDI
Nekoliko je projekata koje Ivana posebno izdvaja, a na prvom je mjestu promjena imena u Pevex. „Čini se jednostavna face-lifting dorada jer se suštinski radi o samo jednom slovu, no nama interno to slovo predstavlja metaforu za sve pozitivne promjene koje je naša Uprava, na čelu s predsjednikom Juricom Lovrinčevićem, postigla u zadnje četiri godine, dok eksterno, za naše kupce, predstavlja poznati brend koji se okreće budućnosti i inovacijama. Izdvojila bih i sponzorstvo Hrvatskog paraolimpijskog odbora za što smo snimili predivnu kampanju koja će svjetlo dana ugledati sljedeće godine. Također, ponosni smo i na pokretanje Pevex studija, interne produkcije. Skoro sve radimo sami – od dizajna, snimanja, pozicioniranja u centru itd. Mi smo kreatori koncepta, statisti, glavni glumci. I tu je naš Tik tok profil – jedan od najboljih u retail industriji na europskoj razini, koji nas je dodatno približio mlađim kupcima“, ističe Ivana te svoj tim s kojim radi opisuje riječima Massimovog zadnjeg hita – ‘Mali krug velikih ljudi’.
„Moj tim je moja snaga. Imam sreću biti okružena različitim ljudima kojima je moja malenkost zajednički nazivnik. To me ispunjava, osnažuje unutar organizacije, potiče da radim na sebi, da se borim. Taj blend kompetencija koji mi miksamo je stvarno dobar. Trenutno nas ima skoro 30. Krug raste, nije više tako malen, no jako se dobro poznajemo, držimo zajedno i prihvaćamo sve izazove koji se stave pred nas. U jednom trenutku zajednički ‘buljimo’ u Zlatkove pivotice s analizama promocija, a u drugom smo u prodajnom centru gdje Domagoj i Mate snimaju novi tik tok. Ta širina svijeta marketinga omogućava svakom pojedincu unutar tima da pronađe svoj passion point i da se dalje profesionalno razvija i nadograđuje. Imamo veliko povjerenje i otvorenu komunikaciju s predsjednikom Uprave i to nas uvijek dodatno motivira. Upravo snimamo jednu duhovitu imidž kampanju u režiji Brune Ankovića s kojom želimo kupcima dodatno približiti naš brend i poistovijetiti ih s nekim situacijama za koje je Pevex prva asocijacija i rješenje problema. Što se ostalih projekata tiče, prioriteti su nam daljnje investicije u prodajne centre, projekt dostavnih centara, flagship store u Jankomiru, kao i jačanje našeg loyalty programa u kojem imamo gotovo 600.000 članova.“
BRZO PRILAGOĐAVANJE PROMJENAMA
Ivana ističe kako je retail specifičan, s nevjerojatnom dinamikom koja zahtijeva brzu reakciju. „Akcija, reakcija, produkcija. Velika je odgovornost upravljati s planom promocija i oglašavanjem za tako širok asortiman. To je svakodnevna borba za kupce koje danas, s obzirom na epidemiološku situaciju, želite pozvati u svoj centar, ali se paralelno brinete da ne bude gužve, da imate tečan protok po centru u skladu sa svim sigurnosnim mjerama. Covid nam je pokazao koliko smo brzi kao organizacija, kako komuniciramo kao poslovni subjekt i interno i eksterno te kako smo se uspješno prilagođavali situaciji. Najprije potpuni lockdown i fokus na web shop pa parcijalno otvaranje centara za određeni asortiman zbog potresa – sve je to trebalo posložiti i iskomunicirati. Lockdown nam je pokazao koliko smo koncentrirani i spremni na brzu prilagodbu: dok su drugi web shopovi padali zbog problema s logistikom i ostalim organizacijskim izazovima, mi smo ostvarili rekordne rezultate. U centrima smo prvi uveli termalne kamere, svjesni takozvane nove stvarnosti i sigurnosti kao prioriteta današnjice.“
“Covid nam je pokazao koliko smo brzi kao organizacija, kako komuniciramo kao poslovni subjekt i interno i eksterno te kako smo se uspješno prilagođavali situaciji”
Gledajući dugoročno, Ivana napominje kako će izazov predstavljati prilagođavanje asortimana i komunikacije novim promjenama na koje ne možemo utjecati. Što će se dalje događati s tržištem i s konzumerizmom općenito? Što ako nastupi novi lockdown, neke nove disrupcije na koje ne možemo utjecati? O svemu tome u Pevexu poslovno promišljaju.
BALANS POSLOVNOG I PRIVATNOG
Nakon dvije godine provedene u Pevexu, Ivana danas sa sigurnošću tvrdi kako je ova pozicija premašila njezina očekivanja. „I nije samo stvar pozicije, već i konteksta. Dio sam zdrave tvrtke s odličnim poslovnim rezultatima, s Upravom koja ima jasnu poslovnu viziju i sluh za zaposlenike. Radim posao koji volim, imam odličan tim i šefa koji mi je dao priliku koja se ne propušta. Kada me pitate kako provodim slobodno vrijeme, moram reći da su mi, kao majci dvaju živahnih dječaka, svakodnevica Marvel Universe superjunaci i spašavanje planeta! Dječja mašta je nevjerojatna i često me upravo moji dečki inspiriraju za neki projekt. Kada god vide Pevex reklamu na televiziji ili billboard dok se vozimo po gradu, oni viču: „Mama, evo Pevex, evo Pevex!“. Uzbuđenje na vrhuncu! Što se hobija tiče, moje su strasti trčanje i gitara. Prvo je za tjelesnu kondiciju, a drugo za onu emotivnu. Izazovno je balansirati poslovno i privatno, pogotovo kada ste roditelj i kada svaki slobodni trenutak čuvate za djecu. No isto tako ne treba zaboraviti na nešto što je samo vaše. Tako ste i vi jači, slojevitiji i otporniji.“
Ivana za kraj otkriva da je za nju idealan odmor skijanje s obitelji i prijateljima. Sa smješkom priča kako je proskijala tek u 30-oj i od tada se ne da sa snijega. Kombinacija adrenalinskog spuštanja po crnim stazama, rađenja anđela na snijegu s djecom i kuhanog vina u društvu supruga i prijatelja, formula je za Ivanin odmor iz snova!