Vanja Halilović: Uspješno se prilagođavamo novim poslovnim modelima

Na neke životne okolnosti ne možemo utjecati, ali možemo izabrati način na koji reagiramo na njih. Došlo je do velikih promjena na globalnom nivou, ali za vinsku industriju uvijek ima odaziva jer ljudi žele uživati u vinu i u svom domaćinstvu, napominje Vanja Halilović, direktorica marketinga u tvrtki Kutjevo d.d.

Razgovarala: Marija Sedlar

Svoje osnovnoškolske dane Vanja Halilović provodila je na dalekim destinacijama: s obzirom da je živjela u inozemstvu (Arapski poluotok, Turska, Azija…), sve do petog razreda osnovne škole njezino školovanje nije bilo baš uobičajeno. Pohađala je engleske i turske škole, ovisno o mjestu trenutnog stanovanja. U Zagrebu je završila dio osnovne škole i 13. Opću gimnaziju, a potom diplomirala novinarstvo te kasnije magistrirala na Fakultetu političkih znanosti.

“Još sam u srednjoj školi počela raditi različite honorarne poslove, u Hrvatskoj i izvan nje, a prvi pravi posao „za ozbiljno“ dobila sam već s 19 godina. Tada sam se, naime, zaposlila na televiziji i u tom sam se mediju zadržala 10-ak godina, na različitim funkcijama: od voditeljice i novinarke pa sve do urednice lifestyle emisija i informativnog programa. Posljednjih pet godine bavim se ugostiteljstvom i vlasnica sam restorana Barbieri’s”.

DOLAZAK U KUTJEVO

Poziciju direktorice marketinga vinarije Kutjevo d.d. Vanja je preuzela u veljači ove godine, a kao prioritet odjela kojem je na čelu navodi razvijanje premium vina i njihovo što bolje plasiranje, kako na domaćem tržistu, tako i šire.

“Cilj nam je pokazati pravu vrijednost vinarije Kutjevo i bezbroj mogućnosti koje nudi, a koje do sada nisu bile toliko istaknute i medijski plasirane. Posebno nam je zadovoljstvo pratiti reakcije i impresije kupaca nakon osvajanja Platinum medalje na Decanteru 2020. s linijom Graševine de Gotho te renomiranih vinskih kolumnista koji u sve većem broju zapažaju naša vina, preporučuju ih svojim čitateljima te promoviraju kontinentalnu Hrvatsku, a posebno Kutjevo i sortu graševinu kao jednu od stilski najzanimljivijih sorti. Proizvodimo najveći broj raznih stilova od spomenute sorte.

Svi smo, naravno, ponosni i na naša ostala nagrađivana vina. Jedan od fokusa trenutnog poslovanja nam je omogućiti kroz različite akcije podršku HoReCa kanalima te na taj način pomoći ugostiteljima i hotelijerima da nekako zadrže zaposlenike i da gubitci budu manji“, poručuje Vanja.

USPJEŠNIM KAMPANJAMA DO KUPACA

Kutjevo se može pohvaliti i novom web stranicom koja će široj javnosti biti dostupna početkom prosinca, najavljuje Vanja te dodaje: “Osim vinarije i kompletnog asortimana te arhive, informacija o agraru i stočarstvu te degustacijama u podrumu, veselim se web shopu, s kojeg proizvodi ljubiteljima dobre kapljice, jednim klikom, biti dostupni na kućnu adresu. Moram spomenuti i društvene mreže te uspješnu kampanju za Rose Premium na svim oglašivačkim platformama. S obzirom da nema evenata, što nam svakako predstavlja jedan od najvećih izazova u svakodnevnom poslovanju, nastojimo drugim kanalima popuniti nedostatak održavanja prezentacija.

Vinarija s godišnjom proizvodnjom od pet milijuna litara vina, kontinuiranom kvalitetom proizvoda te dugogodišnjom suradnjom s provjerenim distributerima, nastoji ublažiti ekonomske posljedice pandemije vezane za samu prodaju vina. Uzimamo u obzir nužne prilagodbe i prilagođavamo se globalnim i lokalnim uvjetima rada uz uvijek nezaobilazan fokus na sigurnost kupaca, suradnika i naših zaposlenika. Na početku smo imali, primjerice u izvozu, koji čini 38% ukupnog prometa, prepreku u vidu logističkih usluga transportnih kompanija koje su bile poprilično limitirane i uvjetovane različitim ograničenjima, ali svaku situaciju uspješno smo riješili i iz svega svakodnevno učimo.

Na neke životne okolnosti ne možemo utjecati, ali možemo izabrati način na koji reagiramo na njih. Realno, došlo je do promjena na globalnom nivou, likvidnost brojnih tvrtki i dalje je upitna. Što se konkretno naše, vinske industrije tiče, uvijek ima odaziva jer ljudi žele uživati u vinu i u svom domaćinstvu. Izvjesno je da će se potrebe i očekivanja potrošača promijeniti kao rezultat pandemije, ali prilagodba novim poslovnim modelima nudi sigurnost svojim stalnim kupcima. Kutjevo d.d. je uvijek imalo svoj put… ”

OTVARAJU SE NOVA TRŽIŠTA

Izazovi s kojima će se Kutjevo, ali i svi u sektoru, sigurno suočiti i u 2021. godini, barem u prvim mjesecima, odnose se na poslovanje ugostiteljskih i turističkih objekata koji imaju potpuno drugačiju dinamiku rada u odnosu na protekle godine.

“No unatoč nepovoljnim prognozama, mi i dalje vjerujemo u bolju budućnost… a imamo i razloga! Naime, nama su se i u ovim kriznim vremenima, otvorila neka nova tržišta. Kutjevo je, općenito, ispunilo sva moja očekivanja i drago mi je da baš ovdje učim i razvijam vještine koje su bitne za poslovni svijet, ali i za život. Pozicija direktorice marketinga pruža mi svakodnevnu dinamiku, vječnu utrku s vremenom i konkurencijom. Izuzetno sam zadovoljna svojim najužim tročlanim timom i općenito kolegama. Vjerujem da uspješno pokrivamo svaki dio marketinške strategije – od grafike i vizuala, preko tekstova i prezentacija, do obrazovanih sommeliera. Zajedno se veselimo svakom novom uspjehu, ali i izazovu!“

Slobodnog vremena Vanja trenutno gotovo i nema, a rijetke trenutke izvan posla najradije odvoji za putovanja, odlazak u prirodu, druženje s obitelji, šetnje sa psom… “Hobi su mi oduvijek bili čitanje i kuhanje. Uživam u svim vrstama umjetnosti: slikarstvo, kazalište, glazba, obilazak muzeja i galerija… Idealan odmor za mene je odlazak na neku daleku destinaciju – pješčana plaža, dobro društvo i nezaobilazna čaša vina. Uživanje u raznim gastronomskim delicijama i gledanje zalaska Sunca.“