Nakon univerzalnih sredstava slijede abrazivna sredstva koja čine 8% ukupne količinske prodaje sredstava za čišćenje kupaonice dok proizvodi za uklanjanje kamenca čine 5%
Analizirala: Majda Babić, Nielsen
U posljednjih godinu dana, zaključno s listopadom 2020. godine, grupa proizvoda za čišćenje kupaonice zabilježila je rast količinske prodaje. Svi navedeni segmenti – univerzalna sredstva za čišćenje, abrazivna sredstva za čišćenje i sredstva za otklanjanje kamenca – bilježe rast količinske prodaje u promatranom razdoblju.
Univerzalna sredstva čine najveći segment unutar kategorije sa 87% udjela u količinskoj prodaji. Nakon njih, 8% količinske prodaje ostvaruju abrazivna sredstva za čišćenje dok proizvodi za uklanjanje kamenca čine 5% ukupne količinske prodaje sredstava za čišćenje kupaonice.
Promatrajući aspekt mjesta prodaje, čak 54% proizvoda za čišćenje pronalazi svoje kupce u modernim kanalima trgovine (hipermarketima i supermarketima) dok se kroz drogerije i trgovine mješovitom robom ostvari preostalih 46% količinske prodaje cjelokupne grupe proizvoda za čišćenje.
Vodeća tri proizvođača abecednim redom su: Meteor Grupa Labud, Saponia i Unilever koji čine 53% ukupne prodaje kategorije.
Nema čiste kupaonice bez mirisne WC školjke
Promatrajući aspekt mjesta prodaje, čak 58% ukupne vrijednosne prodaje sredstava za čišćenje WC školjke ostvaruje se kroz moderne formate dok se preostalih 42% ostvaruje kroz tradicionalne formate i to većinom kroz drogerije i velike trgovine mješovitom robom
Analizirala: Tatjana Kovačević, Nielsen
U posljednjih godinu dana, zaključno s prosincem 2019. godine, sredstva za čišćenje WC školjke bilježe rast vrijednosne i komadne prodaje. Promatrajući aspekt mjesta prodaje, čak 58% ukupne vrijednosne prodaje sredstava za čišćenje WC školjke ostvaruje se kroz moderne formate (hipermarketi i supermarketi) dok se preostalih 42% ostvaruje kroz tradicionalne formate i to većinom kroz drogerije i velike trgovine mješovitom robom.
Sredstva za čišćenje WC školjke imaju preko 80% vrijednosnog udjela, dok WC košarice imaju oko 20% udjela. Sličan je omjer i u komadnim udjelima. Oba segmenta bilježe rast prodaje s većim rastom sredstava za čišćenje WC školjke.
U posljednjih godinu dana, zaključno s prosincem 2019. godine, promatrajući vrijednosno, vodeća tri proizvođača zastupala su 69% vrijednosne prodaje ukupno svih kategorija sredstava za čišćenje WC školjke. Abecednim redoslijedom to su Henkel, SC Johnson te Unilever.