Sredstva za pranje posuđa: Potrošači traže provjerenu formulu koja odmašćuje i najtvrdokornije mrlje

S aspekta potrošača, najvažnije karakteristike jednog deterdženta su: dobro uklanjanje masnoće, bogata i trajna pjena, ugodan miris, ekonomičnost, lijepo pakiranje, i naravno, cijena

Voljeli pranje posuđa ili ne, ovaj svakodnevni kućanski posao nemoguće je izbjeći. Naime, ako i imate perilicu za pranje posuđa, uvijek je nešto potrebno oprati ručno. Za ručno pranje posuđa koriste se specijalna sredstva – deterdženti za pranje posuđa čija je osnovna funkcija omogućiti efikasno uklanjanje ostataka hrane i masnoće s posuđa (čaša, tanjura, pribora za jelo, lonaca, raznih tava i slično). Na tržištu je danas prisutan vrlo širok asortiman proizvoda raznih mirisa, boja i stupnja učinkovitosti koji omogućavaju efikasno čišćenje i pranje posuđa.

SVOJSTVA I UČINAK DETERDŽENATA

Potrošači vrlo jednostavno mogu isprobati različite marke deterdženata za pranje posuđa, i na osnovu njihovih karakteristika procijeniti koja je marka najbolja. S aspekta potrošača, najvažnije karakteristike jednog deterdženta su: dobro uklanjanje masnoće, bogata i trajna pjena, ugodan miris, ekonomičnost, lijepo pakiranje, i naravno, cijena. Najvažnija karakteristika deterdženta svakako je njegova sposobnost uklanjanja masnoće s posuđa.

Karakteristike savršenog rješenja za pranje posuđa:
• sredstvo koje posuđu pruža blistavi sjaj i čistoću
• posebna formula s bogatom pjenom koja odmašćuje i najtvrdokornije mrlje
• da je dermatološki testiran pH neutralan

Površinski aktivne tvari su glavni sastojak deterdženta za pranje posuđa i njihovom različitom kombinacijom postiže se efekt uklanjanja masnoće. Različitom koncentracijom površinsko aktivne tvari i vode određuje se hoće li deterdžent biti ‘obični’ ili koncentriran. Generalno, što je deterdžent više koncentriran on je ekonomičniji za upotrebu i efikasnije uklanja masnoću. Također, važno je znati i da je uklanjanje masnoće s posuđa efikasnije ako se koristi topla voda.

MIRISI I BOJE

Različiti mirisi i aditivi za boju dodaju se deterdžentima u maloj količini, i oni im daju završni izgled ili ‘osobnost’. Na tržištu su najprisutniji deterdženti s mirisom limuna i jabuke. Vjerojatno je jedan od razloga i taj što su prvi deterdženti imali upravo ove mirise i jer se limunska kiselina koristila za dodatni sjaj opranom posuđu.

Na tržištu nalazimo veliki broj deterdženata voćnih mirisa: šumsko voće, trešnja, naranča, jagoda, itd. Popularni su i kamilica i limeta te sensitive deterdženti za osjetljivu kožu ruku. Govorimo li o bojama, najprisutniji su deterdženti žute i zelene boje te bijeli – sensitive.

ANTIBAKTERIJSKA SVOJSTVA I BALZAMI

Deterdžentima za pranje posuđa često se dodaju antibakterijski sastojci koji pružaju antibakterijsku zaštitu rukama. Ukoliko deterdžent ima ove sastojke, oni su posebno navedeni na pakiranju. Na tržištu su prisutni i deterdženti s oznakom Balsam. Ovi deterdženti efikasno kombiniraju visoku moć odmašćivanja s izvanrednom zaštitom ruku. Takvi deterdženti najčešće kao specijalni sastojak imaju Aloe veru ili vitamin E. Ovakvi deterdženti su izuzetno nježni prema koži i ne oštećuju je tijekom pranja posuđa.

RAZLIČITA PAKIRANJA

Koncentrirani deterdženti najčešće se pakiraju u boce od 500 ml i 1 l. Na policama se mogu pronaći i prozirne i neprozirne boce s deterdžentima za pranje posuđa, te su najčešće anatomski oblikovane da što bolje „leže u ruci“ prilikom upotrebe. Važna stavka prilikom odabira deterdženta je i zatvarač, pa potrošači tako biraju boce koje omogućavaju lako doziranje tečnost prilikom pranja posuđa.

Značajan rast vrijednosne prodaje segmenta za ručno pranje posuđa

Ako promatramo strukturu kategorije, bilježimo da ručno pranje posuđa sudjeluje sa 68% količinskog udjela, a 43% vrijednosnog udjela dok strojno pranje posuđa količinski sudjeluje s 32%, a vrijednosno s 57%

Analizirala: Majda Babić, Nielsen

U sredstva za pranje posuđa uključene su dvije kategorije: to su sredstva za ručno i sredstva za strojno pranje posuđa. U 2020. godini (zaključno s prosincem 2020.) sredstva za pranje posuđa ostvaruju značajan rast vrijednosne prodaje u donosu na godinu prije, kao i količinska prodaja.

Ako promatramo strukturu segmenta za pranje posuđa, onda ručno pranje posuđa sudjeluje sa 68% količinskog udjela, a 43% vrijednosnog udjela. Strojno pranje posuđa količinski sudjeluje s 32%, a vrijednosno 57% u ukupnoj grupi kategorija za pranje posuđa.

Moderni formati, u koje su uključeni hipermarketi i supermarketi, ostvaruju 60% ukupne vrijednosne prodaje cjelokupne grupe sredstva za pranje posuđa, dok se preostalih 40% prodaje u tradicionalnim formatima, što su trgovine mješovitom robom (<300 m2) i drogerije.

U razdoblju posljednjih godinu dana, zaključno s prosincem 2020. godine, vodeća tri proizvođača nose 68% ukupne vrijednosne prodaje deterdženata za suđe, a oni su abecednim redom Henkel, Procter&Gamble i Reckitt Benckiser.