Omiljeni i kvalitetni obrok za doručak, užinu ili slatke i slane delicije, sirni i mliječni namazi zbog svoje se konzistencije lako mažu na kruh i ostale proizvode od raznoraznih žitarica, poput lepinje, dvopeka, keksa, npr. krekera, peciva od lisnatog tijesta ili palačinke
Neizostavna namirnica u svakom hladnjaku, omiljeni i kvalitetni obrok za doručak, užinu ili slatke i slane delicije, sirni i mliječni namazi zbog svoje se konzistencije lako mažu na kruh i ostale proizvode od raznoraznih žitarica, poput lepinje, dvopeka, keksa, npr. krekera, peciva od lisnatog tijesta ili palačinke.
Sirni pripravci, kao što su sirni namazi i sirni deserti, su svježi ili toplinski obrađeni proizvodi, napravljeni od sira, uz dodatak drugih mliječnih proizvoda i drugih sastojaka. Sirni namazi pripadaju grupi sireva koja se naziva ‘sirevi bez zrenja’. To su sirevi koji su spremni za potrošnju neposredno poslije proizvodnje. Rok trajanja ovih proizvoda, ovisno od tehnološkog postupka proizvodnje, varira od nekoliko tjedana do šest mjeseci. U svakodnevnoj upotrebi, međutim, ovaj naziv se obično koristi za sve vrste sirnih i mliječnih namaza, bez obzira jesu li ‘obični’ ili s dodacima.
ŠIROKI ASORTIMAN
Najprodavaniji su i dalje klasični namazi, bez ikakvih dodataka, ali potrošačima se nudi i sve širi asortiman namaza s okusima povrća, šunke, začina i slično. Mlijeko i vrhnje se najprije trebaju tehnološki pripremiti, da bi dobili kvalitetan svježi krem sir i mliječni namaz. Mlijeko odlazi na prijemno, kemijsko i mikrobiološko laboratorijsko ispitivanje, dok vrhnje mora proći samo prijemno i mikrobiološko ispitivanje.
Nakon toga mlijeko se zaprima u uređajima za prijem mlijeka i vrhnja te odlazi na toplinsku obradu, tj. pasterizaciju. Svježi krem sir je vrsta svježeg sira koji je dobiven iz tipiziranog vrhnja, a rezultat su raznovrsni ukusni namazi, bilo classic ili s dodacima, među kojima su povrće, šunka, vlasac, čili…
Pri proizvodnji sirnih namaza, osim uobičajenih sastojaka kao što su mlijeko, sirilo, starter kulture i sol, mogu se koristiti vrhnje, maslac i ostali proizvodi od mlijeka, začini, paprika, šunka, gljive, žitarice, voće, povrće, med i sl., kao i pravilnikom dozvoljeni aditivi. Imaju glatku i mazivu strukturu, ugodnog su okusa, s različitim sadržajem masti u suhoj materiji, koji se kreće od 10 posto za obrane, do preko 60 posto za ekstra masne.
VITAMINI I MINERALI
Mliječni proizvodi su prerađevine mlijeka, a u njih možemo uvrstiti mliječne i sirne namaze, maslac, kefir, jogurt, sir te razne druge mliječne prerađevine u kojima je mlijeko glavni sastojak. Mliječni proizvodi su idealna hrana za sve jer se na lak način apsorbiraju i sadrže bitne hranjive sastojke, vitamine i minerale. Mliječni proizvodi sadrže vitamine skupine B (B1 i B2), A, D, E i C te vrlo važan mineral – kalcij.
Mliječni proizvodi kao što su sir i vrhnje visoki su izvori proteina važnih za pravilno funkcioniranje stanica. Sadrže sve bitne elemente kao i mlijeko tako da u njima možete pronaći bogatstvo kalcija, vitamina A i B te mliječnih masti koje se lako razgrađuju u tijelu.
Mliječne proizvode možete jesti kroz cijeli dan: za doručak, večeru ili međuobrok. U sklopu doručka možete popiti čašu mlijeka ili pripremiti ukusnu zobenu kašu koju ćete preliti svježim mlijekom, sirom ili jogurtom i kefirom ili u nju umiješati omiljeni mliječni i sirni namaz. Za večeru možete također kombinirati razna mliječna jela kao što su mliječni i sirni namazi, kefiri i acidofili.
Sirni namazi nose 70% količinske prodaje
Kategorija sirnih i mliječnih namaza prema Nielsenovoj klasifikaciji obuhvaća ohlađeni sir u formi za mazanje i uključuje sve punomasne i manje masne sirne namaze sa dodanim ili bez dodanog okusa
Analizirala: Majda Babić, NielsenIQ
Kategorija sirnih i mliječnih namaza prema Nielsenovoj klasifikaciji obuhvaća ohlađeni sir u formi za mazanje i uključuje sve punomasne i manje masne sirne namaze sa dodanim ili bez dodanog okusa.
Na totalu 2020. godine, kategorija sirnih i mliječnih namaza zabilježila je rast količinske prodaje. Sirni namazi nose 70% količinske prodaje, mliječni namazi 29% te 1% čine namazi od maslaca.
Promatrajući aspekt mjesta prodaje, 70% ukupne kategorije pronalazi svoje kupce u modernim kanalima (hipermarketima i supermarketima), dok se kroz trgovine mješovitom robom ostvari 30% količinske prodaje.
U 2020. godini, zaključno s prosincem, promatrajući količinski, vodeća tri brenda zastupala su 65% količinske prodaje kategorije, a oni su abecednim redom: ABC, Dukatela i Vivis.