Sirni i mliječni namazi neizostavan su dio svakodnevne prehrane, bilo da je riječ o dječjem jelovniku ili onome za odrasle. Najprodavaniji su i dalje klasični namazi, bez ikakvih dodataka, ali potrošačima se nudi i sve širi asortiman namaza s okusima povrća, šunke, začina, tune i slično.
Među omiljeni doručak pripremljen na brzinu, a s kvalitetnim sastojcima, spadaju sirni ili mliječni namaz namazan na krišku kruha ili omiljeno pecivo. Doda li se tome komadić povrća – paprika, salata ili avokado, te šalica mlijeka ili jogurta, riječ je o doručku s kojim možemo kvalitetno započeti dan.
Sirni i mliječni namazi neizostavan su dio svakodnevne prehrane, bilo da je riječ o dječjem jelovniku ili onome za odrasle. Najprodavaniji su i dalje klasični namazi, bez ikakvih dodataka, ali potrošačima se nudi i sve širi asortiman namaza s okusima povrća, šunke, začina, tune i slično.
Kao izvor visokokvalitetnih bjelančevina i esencijalnih masnih kiselina te vitamina A i D, kvalitetan svježi krem sir je važan za ukupan dnevni unos minerala kalcija, što je od posebne važnosti za rast i očuvanje zdravlja kostiju.
Osim kao sastojak ukusnih sendviča ili kao jednostavni namaz na kruhu ili pecivu, može poslužiti i kao dodatak pri kuhanju slanih jela poput rižota, špinata na mlijeku ili omleta ili se s njim može napraviti i slatki desert poput cheesecakea.
Kada su u pitanju mliječni proizvodi općenito, prvo mjesto drže upravo sirni namaz i sirevi, pokazalo je istraživanje provedenu u okviru Valicon online panela jaZnam.hr. u ožujku prošle godine (n=536) na reprezentativnom uzorku 18 do 75 godina.
Građani su, pokazalo je istraživanje, ostali vjerni ‘standardnim’ mliječnim proizvodima s dugom tradicijom proizvodnje. Tako najviše konzumiraju sireve i sirne namaze (83%), mlijeko i jogurt (82%) te nešto manje maslac (68%).
Funkcionalne proizvode poput onih s proteinima, sa smanjenim udjelom mliječne masti i bez dodanog šećera, konzumira manje od 20% građana.
Kad se građane pita što im je važno prilikom odabira mliječnih proizvoda, velika većina (81%) odgovara da je cijena važan faktor odabira. Kao ostale važne faktore prilikom odabira navode udio mliječne masti, hranjive tvari u proizvodu i marku proizvoda dok gramažu navodi tek oko 1/3 građana.