Brendovi i kompanije u sve većoj mjeri oslanjaju se na digitalne kanale i sadržaj koji je prilagođen i izrađen upravo za društvene mreže ili digitalne platforme, što će se nastaviti i pri osmišljavanju budućih kampanja, pogotovo uzimajući u obzir najave oko novih zatvaranja ili novih sojeva covid virusa
Piše: Alen Kekić, CEO kreativne agencije I TO NIJE SVE!
Nakon što su na posljednjim održanim Danima komunikacija 2021. predstavljeni nagrađivani projekti te odabrane najbolje kreativne marketinške i komunikacijske agencije, svedočili smo zanimljivim rezultatima kampanja i trendu. Naime, velika većina projekata koji su bili prijavljeni na Dane komunikacija dolaze upravo iz FMCG segmenta.
Naša kreativna agencija I TO NIJE SVE! Osvojila je MIXX nagradu u kategoriji Best Branded Content za kampanju “Kako se jede u Hrvatskoj” te srebro na natjecanju Ideja X za kampanju “Kad imaš nekog svog” u kategoriji Best on Market, koje su bile osmišljene za Kaufland.
NOVI KOMUNIKACIJSKI KANALI
Ne čudi što je retail bio toliko pristuan na ovogodišnjim Danima komunikacija. Naime, svjedočili smo covid situaciji te je i pristup marketinške industrije prema kampanjama bio bitno drugačiji nego je to slučaj bio, primjerice, prije dvije ili tri godine. Posljednje dvije godine smo se u velikoj mjeri koncentrirali na korisnička iskustva te na prilagođeni narativ koji je pratio kreativne kampanje.
Nažalost, covid je svakako obilježio naše poslovanje, ali je također unio i neke promjene koje su u velikoj mjeri utjecale na marketinšku i FMCG industriju. Prvenstvno, svjedočimo u potpunosti promijenjenim navikama potrošača, no ono što je možda još upečatljivije je promjena kod korištenja komunikacijskih kanala. Lockdown, promjena radnog okruženja te prebacivanje iz ureda u dnevnu sobu, briga o zdravstvenoj situaciji… sve je to uvelike utjecalo na potrošače i njihovo ponašanje, a posljedično i na naš komunikacijski te kreativni pristup.
Korisnici su izmijenili svoje svakodnevne rutine te više vremena provode na mobitelima ili laptopima te TV-u, a manje su trošili na print izdanja ili radio. Prilikom izrada kreativnih kampanja, većinom se vodimo primjenom na kanale. Kakav nam može biti format? Koje boje koristimo? Kako pozicioniramo headline ili copy? Kakav je copy i možemo li ga primijeniti na kanale jednako ili ga prilagođavamo?
Uzimamo u obzir jako puno parametara, pa čak i prilikom izrade jedne jednostavne kampanje, jer i ona najjednostavnija mora ostvariti zadane ciljeve te biti uspješna. Posljednje dvije godine naš se fokus i fokus klijenata preselio na društvene mreže i digitalne kanale te platforme, i to iz jednostavnog razloga – svi su tamo!
IZGRADNJA ODNOSA S BRENDOM
Kako bismo anticipirali izazove koji nas očekuju u periodu koji je pred nama, doskočili smo tome s našim novim proizvodom koji smo prigodno nazvali Brand Box. Radi se o “kutiji” koja gradi brend ili proizvod od njegovog početka. Upravo iz razloga što smo svjedočili nekonzistentnoj tržišnoj komunikaciji, što je boljka većine brendova, pogotovo u ovoj situaciji u kojoj se danas nalazimo, željeli smo olakšati brendovima plasman proizvoda ili usluga na tržište u skladu s novim i promijenjenim navikama.
Radi se o paketu jasno definiranih smjernica za postavljanje jednog brenda, odnosno proizvoda ili usluge na stabilne i čvrste noge. U današnje volatilno vrijeme, više nego ikad, tržištu je potrebna sigurnost, povjerenje i dosljednost, a naš pristup izgradnji brenda pruža upravo to. Brand Box gradi brend od temelja, nevažno radi li se o proizvodu, usluzi, velikom ili malom brendu.
Nama je jedino važno da gradimo kvalitetan odnos između brenda i krajnjeg korisnika jer na taj način, s jedne strane imamo zadovoljnog klijenta, a s druge strane zadovoljnog korisnika koji će ujedno postati i lojalni korisnik klijentovih usluga, što je i krajnji cilj.
NAGLASAK NA DIGITALNIM KANALIMA
U nadolazećem razdoblju vjerujem da ćemo u puno većoj mjeri svjedočiti kampanjama koje će svoje uporište imati u digitalnim, a ne toliko u kanalima poput TV-a, radija ili vanjskog oglašavanja. Nove tehnologije, digitalni kanali i platforme su ono što nam pruža egzaktnu metriku, za razliku od svih ostalih kanala, pa prema tome možemo već u prvih nekoliko dana od početka kampanje biti sigurni u njezinu uspješnost.
Dodatno, ono što nam digitalni kanali ili društvene mreže pružaju, a drugi kanali ne, je mogućnost pogreške i prilagodbe u hodu. Do sada smo se uvijek oslanjali na finalnu odluku o smjeru kampanje, no to više nije slučaj. Danas pokušavamo i pokušavamo, prilagođavamo komunikaciju i kreativu u hodu dok ne pogodimo točan omjer za uspješnost. Prije je to bilo nezamislivo. Zamislite da tiskate jumbo plakate i nakon nekoliko dana i stotine tisuća kuna kasnije, shvatite da je poruka promašena.
Uostalom, danas na društvenim mrežama možemo targetirati korisnike uzimajući u obzir sve moguće parametre koji nam padnu na pamet, što takvu vrstu kampanja čini iznimno učinkovitom. Vjerujem da će se brendovi i kompanije u sve većoj mjeri oslanjati na digitalne kanale i sadržaj koji je prilagođen i izrađen upravo za društvene mreže ili digitalne platforme, pogotovo uzimajući u obzir najave oko novih zatvaranja ili novih sojeva covid virusa.
Razdoblje koje je pred nama svakako će nam dati sliku o budućnosti kreative u retail industriji jer su navike potrošača, bojim se, zauvijek promijenjene.