Dolazi vrijeme božićne kupovine – pripremite se na vrijeme!

Kada napravite marketinški plan, provjerite je li vaša stranica spremna za veliki broj posjetitelja. Ne zaboravite, sve su to vaši potencijalni kupci koji se mogu nastaviti vraćati i nakon praznika.

Za brojne web trgovce božićna kupovina predstavlja značajan dio godišnjih prihoda pa je važno dobro pripremiti svoju web trgovinu. Možda vam se čini kako je Božić daleko, ali ista pravila vrijede i za Black Friday i Cyber Monday koji su pred nama. U suradnji s Jeftinije.hr donosimo popis s portala PracticalEcommerce na kojem ćete pronaći 12 važnih stvari koje nikako ne smijete zaboraviti.

NAPRAVITE MARKETINŠKI PLAN

Važno je da razmišljate o tome kako se potreba za određenim proizvodom neće pojaviti samo ako vi počnete s oglašavanjem. Prije nego što odredite budžet za marketing, razmislite o tome što imate na zalihama, kakvo je stanje na tržištu te kakva je politika vaše tvrtke.

PRIPREMITE WEB STRANICU

Kad završite s postavljanjem spomenutih ciljeva, vrijeme je da provjerite je li vaša stranica spremna za veliki broj posjetitelja. Ne zaboravite, sve su to vaši potencijalni kupci koji se mogu nastaviti vraćati i nakon praznika.

REALIZIRAJTE MARKETINŠKE PLANOVE

Postavili ste ciljeve i pripremili ste web trgovinu – sad samo preostaje realizacija postavljenih ciljeva.

1. Morate razumjeti mogućnosti
Razmislite koliko prometa može imati vaša web stranica tijekom praznika, koliko bi tvrtka zaradila ako rasprodate najpopularnije proizvode te koliko ste prodali prošle godine u isto vrijeme. Postavite realistične ciljeve kako biste lakše odredili koliko novaca uložiti u oglašavanje.

2. Izaberite ciljane proizvode
Odaberite koje ćete proizvode istaknuti na stranici i u oglasima. Odredite hoćete li ih oglašavati pojedinačno ili kao dijelove cijele kategorije.

3. Postavite marketinške ciljeve
Nakon što vidite koliko mogućnosti imate, te koji su ciljani proizvodi, vrijeme je za postavljanje mjerljivih marketinških ciljeva koji će vam biti od koristi u idućoj takvoj situaciji.

4. Napravite reviziju stranice
Upotrijebite alat kao što je PowerMapper kako biste pronašli poveznice koje ne rade, pogreške 404 i sve ostale probleme na koje bi vaši potencijalni kupci mogli naići. Provjerite kakav vam je SEO te ostali sadržaji na stranici, a nije loše ni da provjerite brzinu učitavanja.

RAZMISLITE O VODIČIMA ZA KUPOVINU POKLONA ILI RECEPTIMA ZA KOLAČE KAKO BISTE PRIVUKLI NOVE POTENCIJALNE KUPCE

5. Potražite priliku za sadržajni marketing
Tijekom nadolazećeg razdoblja izradite koristan, informativan i zabavan sadržaj. Razmislite o vodičima za kupovinu poklona, receptima za kolače i slične stvari koje su aktualne u vrijeme Božića. Sav sadržaj koji ćete kreirati može privući nove kupce.

6. Popravite landing stranicu
Vjerojatno ćete iskoristiti SEO i plaćanje po kliku kako biste privukli kupce tijekom božićne sezone. Već sad možete početi s pripremanjem landing stranica kako bi na vrijeme bile spremne za objavu.

7. Izaberite marketinške taktike
Vaše izabrane marketinške taktike moraju pratiti postavljene ciljeve. Hoćete li koristiti email marketing kako biste aktivirali svoje stare kupce ili ćete kupiti oglase na pretraživačkoj mreži kako biste privukli nove? Hoćete li probati s personaliziranim porukama? Iskoristite prošlogodišnje rezultate i taktike kako biste ostvarili najbolje rezultate.

8. Isplanirajte kalendar promocija
Nakon što ste izabrali taktike koje ćete koristiti za oglašavanje, stavite ih u kalendar, odnosno rasporedite po datumima. Kojim danima ćete slati marketinške poruke? Prema istraživanju PracticalEcommercea iz 2017., više od trećine božićnih poklona je kupljeno u tjednu Cyber Mondaya. Kako će to utjecati na vaše oglašavanje?

9. Budite kreativni na vrijeme
Nemojte čekati dan objavljivanja oglasa za kreiranje vizualnih materijala. Iskoristite YouTube reklame, snimite video oglase. Na vrijeme pripremite sadržaj promocijskih poruka i predmete elektronske pošte.

10. Pripremite email poruke
Mnogi marketinški alati traže da učitate fotografije, tekstove i sve dijelove emaila. Potrudite se pripremiti sve kampanje najkasnije do početka studenog.

11. Učitajte PPC kampanje
PPC kampanje možete početi učitavati i rasporediti tjednima unaprijed.

12. Pratite realizaciju
Provjerite radi li sve kako treba i kako funkcioniraju vaše taktike. Pratite prodaju tijekom Black Fridaya i Cyber Mondaya. Razmislite o tome bi li besplatna dostava značajno promijenila prodajne rezultate.