Osvježivači za WC školjke: Kruti osvježivači ostvaruju 81% ukupne prodaje

U posljednjih godinu dana, zaključno s prosincem 2020., vodeća tri proizvođača zastupaju 69% količinske prodaje kategorije, a oni su abecednim redom: Henkel, SC Johnson i Unilever

Proizvodi kategorije osvježivača za WC školjke uobičajeno dolaze u bloku i koriste se u WC školjkama ili vodokotlićima. Imaju namjenu čišćenja, dezinfekcije i osvježavanja WC školjke. Kategorija toaletnih blokova, prema klasifikaciji agencije Nielsen, uključuje pojedinačne ili refil proizvode koji dolaze u tekućem i čvrstom obliku te se mogu objesiti na rub WC školjke ili staviti unutar vodokotlića.

U posljednjih godinu dana, zaključno s prosincem 2020. godine, kategorija osvježivača za WC školjke bilježi rast količinske prodaje. Najviše su zastupljeni kruti osvježivači sa 81% unutar ukupne strukture prodaje, zatim tekući osvježivači sa 15% dok ostali proizvodi čine 3% ukupne količinske prodaje.

Nielsenovim panelom maloprodaje obuhvaćeno je tržište Hrvatske koje uključuje hipermarkete (iznad 2.500 m2), supermarkete (301 – 2.500 m2), trgovine mješovitom robom (ispod 300 m2), kioske i benzinske postaje.

Panel maloprodaje ne uključuje veleprodaju, Cash&Carry, specijalizirane trgovine, online prodaju, diskontere, tržnice i drogerije.

Promatrajući aspekt mjesta prodaje, više od polovice količinske prodaje ostvaruje se u modernim kanalima – 59%, a 41% nalazi se u tradicionalnim formatima.

U posljednjih godinu dana, zaključno s prosincem 2020., vodeća tri proizvođača zastupaju 69% količinske prodaje kategorije, a oni su abecednim redom: Henkel, SC Johnson i Unilever.

Većina korisnika osvježivače bira prema mirisu

Čak 60% korisnika osvježivače bira prema mirisu i cijeni, a polovini je bitan oblik u kojem dolazi osvježivač te često mijenjaju marku proizvoda koji koriste

Analizira: Jelena Jakšić Matovina, Research Manager, Ipsos

Neugodan miris u kupaonici nije nešto što želimo u svom domu te se našu kupaonicu uvijek trudimo održavati svježom, mirisnom i čistom. U održavanju higijene i mirisa WC školjke pomaže nam kategorija proizvoda osvježivači za WC školjke, koji danas na tržište dolaze u raznim oblicima, mirisima i s raznim funkcionalnostima.

U populaciji stanovnika Hrvatske od 16 do 64 godine imamo 71% kućanstava koja koriste osvježivače WC školjke dok se u 29% kućanstva ovaj proizvod još ne koristi, pokazuju podaci agencije Ipsos prikupljeni u prvoj polovici 2020. godine. Za 29% korisnika kategorije je jako bitno koji brend u kategoriji koriste, a 18% njih je lojalno nekom brendu unutar kategorije.

KORISNICI KATEGORIJE

Korisnici ove kategorije ne razlikuju se značajno od prosjeka populacije Hrvatske: to su podjednako muškarci i žene, najviše ih je u dobi od 30-49 godina, žive u gradovima, češće u Zagrebu i okolici, sjevernoj Hrvatskoj i Slavoniji. Srednje su obrazovani, prosječnih prihoda, a polovina ih je u braku.

Po svom životnom stilu ovi su korisnici u najvećem broju umjereni obiteljski ljudi. Važna im je obiteljska harmonija te su skloni brizi za kućanstvo i uređenju doma. Sredstva za pranje i čišćenje najčešće kupuju u dm-u, a zatim u Lidlu, Konzumu i Kauflandu.

STAVOVI O KATEGORIJI

Većini korisnika kategorije je najbitnije da osvježivač WC školjke dezinficira dok ih 60% njih iste bira prema mirisu i cijeni. Polovini je bitan oblik u kojem dolazi osvježivač te često mijenjaju marku proizvoda koji koriste. Tek 40% misli da nema razlike između različitih marki proizvoda.

BRANDusage: Osim općenitog praćenja kategorije osvježivača za WC školjke, unutar BRANDpuls istraživanja prate se i brendovi. Najvažniji indikator koji pratimo svakako je razina korištenja („usage“), marketinški indikator koji najbolje govori o vitalnosti brenda. Praćenje korištenja je važno za procjenu potrošačke mase na koju u određenom trenutku možemo računati. Korisnik brenda koristio je proizvod u posljednjih 6 mjeseci. Promatrano na korisnicima kategorije, prvi brend po broju korisnika je Bref, a nakon njega su Domestos i Sanitar.

BRANDloyalty: Pored korištenja svakog brenda pratimo i lojalnost brendovima. Model dijeli tržište brenda na 4 segmenta. Mjeri lojalnost našeg i dostupnost konkurentskog potrošača. Koncipira se na korištenosti brenda, važnosti brenda pri kupovini, ocjeni imidža i odnosu prema konkurentskim brendovima. Vodeći brend Bref ima čak 13% lojalnih korisnika dok Domestos ima 3%, a Sanitar 2% lojalnih korisnika.

Lojalni potrošači su najveća vrijednost brenda. Spremni su platiti veću cijenu, otporniji su na marketinške aktivnosti konkurencije i lakše je poticati ponovnu kupnju. Lojalnost je osim tržišnog ponašanja i rezultat emotivnog odnosa sa brendom tako da je za jačanje tog indikatora potreban rad na imidžu i konzistentno uvjeravanje potrošača u vrijednosti brenda kroz duži vremenski period.

Ugodno mirisno mjesto za cijelu obitelj

Obiteljska kupaonica mjesto je kroz koje svakodnevno nekoliko puta prolaze svi članovi zajedničkog kućanstva te na kojem se susreću s jedne strane užurbanost, a s druge opuštanje, a najvažnije je da u svakoj prilici bude – mirisna!

Upaljene su svijeće, latice ruža razbacane su okolo, umirujući zvukovi ispunjavaju kupaonicu. Napokon je vrijeme da se isključimo i opustimo u kupaonici koju smo pretvorili u malu mirisnu spa oazu… No ubrzo stiže novi dan! Rasvjeta i ruže prethodne večeri sada su sjećanje. Jutro u kupaonici donosi ubrzani ritam. Vrijeme je pripreme za odlazak na posao, u školu ili vrtić. Oko sedam ujutro, članovi obitelji izmjenjuju se u kupaonici obavljajući svoju jutarnju rutinu.

PRAKTIČAN DIZAJN KUPAONICE

Ponekad kao oaza blagostanja, a ponekad kao užurbano obiteljsko središte – kupaonica mora udovoljavati različitim zahtjevima (ponekad gotovo istovremeno). To se može postići praktičnim dizajnom kupaonice, za koji je potrebno dobro planiranje, i u potpunosti korištenjem prostora za odlaganje.

Trik je korištenje kupaonskog namještaja na način da je kupaonski pribor na pravom mjestu i da mu se može brzo i lako pristupiti. Element s ogledalom idealno je mjesto za odlaganje najčešće korištenih predmeta, poput četkica za zube, dezodoransa i kozmetike. U idealnom slučaju, baza za umivaonik može se koristiti za odlaganje svega ostalog potrebnog u kupaonici.

Osim četki i sušila za kosu, koristi se i kao mjesto za čuvanje ostalog pribora, od kupke s mjehurićima do ručnika. Ukoliko je potrebno više prostora za odlaganje, možete dodati niske ili visoke bočne kupaonske elemente.

Pobrinite se da svi znaju gdje se nalazi koji kupaonski pribor te kada je čiji red u kupaonici, tada ništa ne bi trebalo ometati miran početak dana. Dobra organizacija dostupnog prostora za odlaganje znači da se ne trebate brinuti o neredu u obiteljskoj kupaonici svakog jutra – uz to, možete se radovati opuštajućim trenucima.

UGODAN MIRIS IZ WC ŠKOLJKE

Jedan od najvažnijih segmenata na koji uvijek treba obratiti pažnju u kupaonici je miris. Osvježivači zraka, mirisne svijeće i zdjele s mirisnim pripravcima mogu pomoći, ali ako se neugodan miris širi iz WC školjke boravak u ovoj prostoriji postaje nepodnošljiv. Pobrinite se da kupaonica zaista bude mirisna oaza i u školjku stavite omiljeni miris koji će sa svakim ispiranjem neodoljivo zamirisati.

Proizvođači se trude na tržište često lansirati različite proizvode, mirise i kombinacije mirisa kojima je teško odoljeti. U zimskim mjesecima možda će vam odgovarati ‘jači’ miris koji asocira na hladnoću i zimu, a možda ćete baš posegnuti za cvjetnim kombinacijama koji će prizvati proljeće i ljeto. Izbor je zaista veliki: sredstvo može biti u obliku gela, tekućine, kuglica…

Proizvode koji se stavljaju na rub WC školjke sa svakim ispiranjem mlaz vode rastvara i nanosi sredstvo za čišćenje po školjki. Higijena WC školjke nikad nije bila lakša – ni mirisnija!