S pozitivnim asocijacijama raste povjerenje u vas i vašu web trgovinu, a u želji da visoko pozicionirate svoj brend možete se poslužiti raznim načinima koji nužno ne podrazumijevaju i visoke troškove
Piše: Monika Polanec, Jeftinije.hr
Izgraditi prepoznatljivosti brenda web trgovine dugotrajan je proces koji zahtijeva promišljeno planiranje i razrađenu strategiju svakog web trgovca. Bilo koji korak kupovnog iskustva vaših kupaca može predstavljati tzv. make-it-or-brake-it točku u kojoj ćete zadržati ili izgubiti svog potencijalnog kupca.
A prvi dodir s vama i vašim brendom, onaj koji odražava uspješnost poslovanja, pouzdanost ili filozofiju tvrtke neizmjerno je važan, ako ne i najvažniji. Odvojite dovoljno pažnje stvaranju, njegovanju, a naposljetku i analizi uspješnosti svog brenda.
PREPOZNATLJIV NA PRVU!
Cilj svakog trgovca je doseći što viši stupanj prepoznatljivosti brenda. Cilj je postignut kada kupac može ispravno i s velikom preciznošću prepoznati proizvod ili uslugu tek brzim pogledom na logotip, ambalažu ili reklamnu kampanju.
Web trgovina svoju prepoznatljivost može osigurati stalnim podsjetnicima u obliku vizualnog identiteta, ponuda, oglasa, prodajnih akcija ili drugog pisanog sadržaja koji odražava samu srž brenda. Važno je da se sve te asocijacije duboko ukorijene u memoriju kupaca, a to se može postići redovitom upotrebom, dosegom i dosljednom prepoznatljivošću.
KAKO BRINETE ZA SVOJ BREND?
S pozitivnim asocijacijama raste povjerenje u vas i vašu web trgovinu, a u želji da visoko pozicionirate svoj brend možete se poslužiti raznim načinima koji nužno ne podrazumijevaju i visoke troškove.
Temelj neka bude autentičan odnos s kupcima
Osnaživanje je od iznimne važnosti za svaku trgovinu, a u ecommerce svijetu ima još važniju ulogu. Digitalni pult ne omogućuje konkretan, fizički kontakt između trgovca i kupca. Formalne potvrde, da će kupci svoju kupnju izvršiti na sigurnim stranicama, još više dobivaju na značenju. Oznake povjerenja, pozitivna mišljenja kupaca koji su već kupovali u vašoj web trgovini i stalna podrška kupcima imat će ulogu glasnogovornika kvalitetnog brenda i zato se u njih isplati ulagati.
Koncentrirajte se na kvalitetu vaših proizvoda
Kupcima se nije teško prisjetiti proizvoda s kojim su u prošlosti imali pozitivnog iskustva. Proizvod koji ispunjava svoju svrhu i očekivanja kupaca može nadomjestiti i vrlo uspješnu reklamnu kampanju i na taj način vam uštedjeti značajan dio marketinškog budžeta.
Ukoliko ugled svog brenda počnete graditi još od prvog, dobro promišljenog i kvalitetnog proizvoda – utoliko će širenje ponude ili pak nišno usmjeravanje – biti puno jednostavnije. Ne zaboravite na najvažnije faktore dobrog pozicioniranja brenda i pozitivnih asocijacija: kvalitetu, reputaciju koja je oblikovana mišljenjima kupaca te korisničku podršku.
KAKO MJERITI USPJEŠNOST BRENDA?
Od 50 do 90% online korisnika na internetu pretražuje informacije o željenom proizvodu u različitim fazama prije same kupnje. Portali za usporedbu predstavljaju stoga izvanredan izvor podataka koje web trgovci mogu upotrijebiti za učinkovitu i odzivnu optimizaciju poslovanja.
Podaci koje mjerimo i pratimo već godinama omogućuju nam detaljan uvid u potrebe kupaca i web trgovaca. U analitičkom alatu Brand Performance Insights, kojeg smo razvili na Ceneje d.o.o., pružamo podršku u svim strateškim i operativnim odlukama koje je moguće donijeti na temelju upita, potražnje, cijene, učinkovitosti i kupovnog ponašanja.
Svoj brend možete temeljito pratiti i na vrijeme prepoznati sve promjene, pozicioniranje na tržištu te promjene tržišnog udjela na nivou kategorije. Trgovci na taj način mogu optimizirati svoje aktivnosti i u najkraćem mogućem roku reagirati s odgovarajućim izmjenama cijena te usmjerenim prodajnim i marketinškim aktivnostima.