Ružica Račić Mršo: I u zahtjevnim vremenima naši brendovi povezuju potrošače

“Drago mi je što HEINEKEN Hrvatska pruža puno mogućnosti za kontinuiranu edukaciju, a posebno me veseli što imam priliku surađivati sa sjajnim stručnjacima na lokalnoj i globalnoj razini. Ponosna sam i na vrijednosti kompanije u kojoj radim te način na koji se odnosi prema zaposlenicima, društvu i okolišu u kojem posluje“, ističe Ružica Račić Mršo, direktorica marketinga u tvrtki HEINEKEN Hrvatska.

Razgovarala: Marija Sedlar

Na Filozofskom fakultetu u Zagrebu naša je sugovornica završila dva smjera – engleski jezik i književnost te francuski jezik i književnost. Ružica Račić Mršo priznaje kako joj je bilo teško odlučiti što će studirati s obzirom na to da ju je zanimalo mnogo različitih stvari, a na kraju je odabrala studij koji je objedinjavao njezinu ljubav prema jezicima i književnosti, nakon kojeg je u ranim devedesetima lako mogla pronaći posao.

„Prva radna iskustva stekla sam dosta rano, već nakon osnovne škole. Dolazim iz Poreča, gdje je rad preko ljeta uobičajen, tako da sam u tinejdžerskim godinama radila pomoćne poslove na recepciji, kao što su prijava gostiju i njihovo dočekivanje u zračnoj luci te smještaj u turističke objekte. Ljetne poslove nastavila sam raditi i tijekom studija, no tada su moji zadaci postali malo odgovorniji te su uključivali rad na hotelskim recepcijama i u informativnim centrima, kao i posao u mjenjačnici. Posao koji me najviše oblikovao na samom početku karijere je marketinška pozicija u Unileveru Hrvatska gdje sam radila na proizvodima za osobnu njegu. Tamo sam se susrela s novim načinom rada koji se temeljio na coachingu te sam vrlo brzo saznala zašto se Unilever nazivao ‘akademijom znanja’. Bile su to godine intenzivnog učenja, a posebno me oduševilo što sam od prvog dana mogla donositi odluke i biti odgovorna za svoje projekte. Radila sam u odličnom timu s kojim sam i nakon dvadeset godina u redovnom kontaktu.“

Nakon Unilevera, Ružica je karijeru nastavila graditi u Nestlé Adriaticu, gdje je tijekom šesnaest godina stekla širok raspon znanja iz marketinga. „Tamo sam naučila raditi u kompleksnom okruženju, stekavši iskustva u upravljanju brendom, praćenju tržišnih trendova i ponašanja potrošača, suradnji s medijima… Imala sam priliku raditi sa širokim portfeljom proizvoda, a bila sam odgovorna za sedam tržišta. Prije nego što sam došla na mjesto direktorice marketinga u HEINEKEN Hrvatska, radila sam u Coca-Cola Company Adria kao menadžerica za poslovnu i komercijalnu strategiju. Trenutnu poziciju smatram krunom karijere jer ovaj posao objedinjuje moja dugogodišnja iskustva u različitim područjima marketinga.“

JAČANJE SVIJESTI O BRENDOVIMA

Kao direktorica marketinga u HEINEKEN Hrvatska Ružica se bavi analizom tržišta i prilika za rast, strateškim komercijalnim planiranjem i kreiranjem marketinških politika. Njezin je zadatak, kako ističe, osigurati da se portfelj brendova kompanije optimalno uklapa u tržišnu potražnju, usmjeravati i voditi kreiranje identiteta brendova, kao i jačati svijest o brendovima radi povećanja kratkoročnog i dugoročnog opsega prodaje. Uz to, radi i na razvoju novih proizvoda.

„Kako se približavamo blagdanima i kraju godine, u našem trenutnom fokusu su marketinške aktivnosti vezane za Božić. Pripremili smo odlične božićne kampanje za Heineken i Karlovačko te ih trenutno provodimo u suradnji sa širim timovima. Uz to, poseban naglasak stavljamo na komunikaciju vezanu uz odgovornu konzumaciju te potrošačima želimo pružiti izbor za svaku situaciju, pa u ponudi držimo bezalkoholne varijante svojih najpoznatijih piva – Heineken 0.0 i Karlovačko 0.0.

Potražnja za bezalkoholnim pivima snažno raste na europskom tržištu, a Heineken 0.0. je sjajno pivo odličnog okusa, zahvaljujući jedinstvenom načinu proizvodnje. Najčešće se bezalkoholno pivo proizvodi zaustavljanjem alkoholne fermentacije dok se Heineken 0.0 proizvodi na uobičajeni način te se alkohol naknadno uklanja nježnom vakuumskom destilacijom. Kako sadrži samo 21 kaloriju na 100 ml, uklapa se u aktivan način života te ga se može konzumirati u svim situacijama u kojima je neprihvatljivo popiti alkoholno pivo. Naš cilj je hrvatske potrošače upoznati s ovim sjajnim proizvodom te im pokazati da je zaista odlična alternativa za one situacije kada ne mogu ili ne žele konzumirati alkohol.“

ODGOVORNA KONZUMACIJA I ZABAVA

Gledajući unazad na odrađene projeke i kampanje, Ružica izdvaja dva povezana s nogometom: „Kako su naša dva najveća i najpoznatija brenda Karlovačko i Heineken tradicionalno povezana s nogometom, navijanjem i zabavom, ove godine smo pripremili mnoštvo prigodnih aktivnosti ususret Europskom prvenstvu. Za navijače smo organizirali Karlovačko Kornere u rekordnih 3.000 kafića diljem Hrvatske, a onaj najveći u Zagrebu održao se u sklopu poznate Foodbalerke. Prvenstvo smo obilježili i s humorističnom TV kampanjom u kojoj smo koristili kontroverznu tehnologiju VAR pokazujući na humorističan način kako ona može dobiti svoj smisao i u ‘pivskom’ svijetu, među prijateljima.

S Heinekenom smo pokrenuli kampanju pod nazivom Uživaj u rivalstvu (Enjoy the Rivalry), koja je tematizirala činjenicu da nakon više od godinu dana razdvojenosti EURO predstavlja priliku da se ponovno ujedinimo u onom što nas povezuje. Kupci Heinekena mogli su sudjelovati u nagradnoj igri te osvojiti zaista nenadmašno, premium iskustvo gledanja finala prvenstva. Naime, troje sretnih dobitnika i njihovih pet prijatelja privatnim avionom odveli smo u Dubrovnik, gdje su gledali finalnu utakmicu na tvrđavi Revelin u društvu Miroslava Ćire Blaževića i Željka Vele, legendarnog dvojca koji su im te večeri bili stručni vodiči i komentatori.“

HEINEKEN Hrvatska dugi niz godina ulaže u održive inicijative koje uključuju postavljanje 1.380 solarnih panela na krov ‘zelenog’ skladišta i upotrebu bioplina za proizvodnju i grijanje

Najveći izazov s kojim se trenutno u kompaniji susreću je dugo razdoblje kontinuirane neizvjesnost u kojoj radimo i živimo. „Okolnosti se mijenjaju vrlo brzo, u obzir moramo uzimati različite scenarije i hipoteze te nemamo puno vremena za reakciju, a često ni adekvatne podatke koji bi pomogli u donošenju odluka. Brza FMCG industrija u pandemiji se još više ubrzala. Vremena u kojima živimo iziskuju kontinuirano prilagođavanje i timski rad. Primjećujem da smo više fokusirani na ono što je zaista bitno te manje toleriramo nepotrebne stvari. Naši su planovi fokusirani na daljnji razvoj različitih segmenata pivskog tržišta i korištenja prilika da potrošačima pružimo proizvod i iskustvo koji će ih oduševiti.“

SLOBODAN I ODGOVORAN TIM

Opisujući tim ljudi s kojima radi, Ružica kaže da je riječ o izvrsnim, strastvenim mladim ljudima. „Naši profili i karakteri su prilično različiti, tako da zaista uživam u našim diskusijama, ili kako ih mi zovemo – ‘bistrenjima’, tijekom kojih se međusobno nadograđujemo i dolazimo do zanimljivih novih rješenja. Trudim se dosta vremena ulagati u razgovor i coaching, a timske vrijednosti u koje vjerujem su sloboda i odgovornost. Svojim zaposlenicima nastojim pružiti iskustvo koje sam sama imala kao mladi profesionalac jer znam koliko takav pristup pomaže u brzom i kvalitetnom usvajanju znanja i stjecanju iskustva.

Ova pozicija nije samo ispunila moja očekivanja, već ih je i premašila. Imam odličan tim i kolege, radimo u podržavajućoj atmosferi, a industrija je vrlo zabavna i dinamična. Važno je istaknuti da HEINEKEN Hrvatska dugi niz godina ulaže u održive inicijative koje uključuju postavljanje 1.380 solarnih panela na krov ‘zelenog’ skladišta i upotrebu bioplina za proizvodnju i grijanje.

Kao što sam već spomenula, veliki naglasak stavljamo i na odgovornu konzumaciju te potrošačima nudimo bezalkoholne varijante svojih najpoznatijih piva. Uz to, putem edukativnog programa ‘Za odgovorno odrastanje mladih’ radimo na prevenciji maloljetničke konzumacije. Lokalnu zajednicu grada Karlovca podupiremo kroz različita sponzorstva i donacije, od kojih bih izdvojila Dane piva te KAkvart, projekt koji je pokrenut s ciljem poboljšanja kvalitete života i komunalnog standarda u karlovačkim kvartovima.“

Slobodno vrijeme Ružica najviše voli provoditi ‘među svojima’, u krugu obitelji i dugogodišnjih prijatelja. Otkriva nam da uživa u knjigama te paralelno uvijek čita nekoliko naslova.

„No i kod toga sam primijetila promjenu koju je donio pandemijski život. Prije bih uvijek pročitala svaku knjigu do kraja, a sada knjige prestajem čitati ukoliko mi se ne sviđaju. Vrijeme s kojim raspolažemo je ograničeno i ne vrijedi ga trošiti na stvari koje nam se ne sviđaju“, ističe Ružica te dodaje kako je ljeto za nju, s obzirom na to da obožava sunce i more, najljepše vrijeme za odmor. „Tada biram provod s najbližima u Istri ili na nekom od otoka u južnoj Dalmaciji te druženja kombiniram s plivanjem i čitanjem knjiga.“