Kupci imaju sve veća očekivanja od trgovaca u maloprodaji – primarno očekuju više informacija, lagano dostupnih i prikazanih korisniku o onome što ga zanima i to u pravom trenutku
Život s mobitelom u ruci doveo je do većih promjena u svim industrijama, a među kupcima se najveća promjena primjećuje u ponašanju. Nova generacija potrošača očekuje brzu dostavu i još bržu komunikaciju.
SKRAĆENO VRIJEME DOSTAVE
Kupac povratnu informaciju očekuju unutar 10 minuta dok se očekivano vrijeme dostave za online kupovinu drastično smanjilo. Prema nekim istraživanjima, 30% kupaca očekuje već isti dan vidjeti na vlastitom pragu naručene proizvode. S druge strane, 75% vodećih specijaliziranih maloprodajnih lanaca opskrbe kao prioritet navode dostavu unutar dva dana, a 42% ih navodi da do 2022. želi da to bude istog dana.
Veće probleme u maloprodaji namirnica mogle bi imati kompanije s velikim centraliziranim skladištima i vremenskim slotovima koja možda neće opstati u budućnosti zbog logističkih problema u brzoj dostavi proizvoda. Nove kompanije i dostavne službe s vremenom dostave osnovnih namirnica od 10 minuta imaju drukčiji pristup problemu – quick commerce.
Q-commerce odgovara na promjene ponašanja potrošača i zahtjeve za ultra brzom dostavom, a razvijaju ga upravo brojne dostavljačke kompanije. Obuhvaća sve što je potrebno kupcu – asortiman, konkurentnu cijenu, brzinu i praćenje pošiljke te kvalitetnu i brzu komunikaciju.
DIGITALNI NOVČANIK
Korisnici svoj mobilni uređaj gledaju kao nešto što uvijek žele imati uz sebe i upravo zato je postao sve češće korištena opcija za plaćanje. Beskontaktne kartice već su davno prešle u naviku korištenja kod kupaca, no mobiteli polako preuzimaju primarnu poziciju za plaćanje putem digitalnih novčanika i aplikacija za plaćanje.
Danas su u digitalne novčanike pohranjene kartice dok se u budućnosti plaćanje predviđa putem novih proizvoda fintech industrije. Uz tehnološke mogućnosti koje pružaju mobilni uređaji, ali i drugi digitalni nosivi uređaji kao što su pametni satovi, tehnologija za plaćanje će se brzo mijenjati.
PERSONALIZIRANA KUPNJA
Sve više korisnika ima i veća očekivanja trgovaca u maloprodaji. Primarno očekuju više informacija, lagano dostupnih i prikazanih korisniku o onome što ga zanima i to u pravom trenutku. Korisnici žele vidjeti svrhu i odgovornost trgovca u ponašanju prema socijalnoj okolini i okolišu, ali i znati porijeklo proizvoda te primiti savjet o proizvodu.
Rješenje se nameće kroz opciju koje je uvela poznata modna marka Burberry. U trenutku kad proizvod gleda online, kupcu je omogućena opcija uz koju može vidjeti proizvod preko videa ‘uživo’, a kad proizvod gleda uživo, može dobiti i digitalne informacije o karakteristikama proizvoda.