Ukupna prijavljena prodaja kompanije u 2021. godini povećana je za 3,3% na 87,1 milijardu CHF, u odnosu na 84,3 milijarde CHF iz 2020. godine
Nestlé, najveća globalna prehrambena kompanija, predstavila je poslovne rezultate za 2021. godinu. Organski rast dosegao je 7,5%, s realnim internim rastom (RIG) od 5,5% i cijenama od 2,0%. Rast je podržan kontinuiranim rastom u maloprodaji, stalnim oporavkom kanala za konzumaciju izvan kuće, povećanjem cijena te povećanjem tržišnog udjela.
- Ukupna prijavljena prodaja povećana je za 3,3% na 87,1 milijardu CHF (2020.: 84,3 milijarde CHF).
- Deviznom poslovanju prodaja je pala za 1,3%. Neto prodaja imala je negativan utjecaj od 2,9%.
- Interno usklađena profitna marža (UTOP) iznosila je 17,4%, smanjivši se za 30 baznih bodova. Profitna marža (TOP) smanjena je za 290 baznih bodova na 14,0% na izvještajnoj osnovi.
- Usklađena zarada po dionici porasla je za 5,8% u stalnoj valuti i za 5,1% prema izvještajnoj osnovi, na 4,42 CHF. Zarada po dionici porasla je za 41,1% na 6,06 CHF na izvještajnoj osnovi.
- Slobodni novčani tok smanjio se za 14,9% na 8,7 milijardi CHF, odražavajući privremeno veće kapitalne izdatke i razine zaliha.
- Ostvaren je kontinuirani napredak u upravljanju portfeljem.
Nestlé predviđa nastavak povećanja organskog rasta prodaje prema srednjoj jednoznamenkastoj stopi te porast temeljne zarade po dionici u stalnoj valuti i učinkovitosti kapitala.
“U 2021. godini ostali smo usredotočeni na provedbu naše dugoročne strategije i povećanje ulaganja u rast, dok se istovremeno bavimo izazovima globalnog lanca opskrbe. Naš organski rast bio je snažan, s povećanjem tržišnog udjela, nakon disciplinirane provedbe planova, brzih inovacija i povećane digitalizacije. Ograničili smo utjecaj iznimne inflacije troškova upravljanjem troškovima i odgovornim određivanjem cijena. Naš snažan temeljni rast zarade po dionici pokazuje otpornost našeg modela stvaranja vrijednosti. Cijeli Nestlé tim je pokazao uzornu ustrajnost i snalažljivost u izazovnom okruženju“, izjavio je Mark Schneider, izvršni direktor kompanije Nestlé.
Evolucija Nestlé portfelja se nastavila, s fokusom na kategorije s atraktivnim mogućnostima rasta i diferenciranom ponudom. Jedna od kategorija koje su najviše pridonijele organskom rastu bila je kava, potaknuta iznimno povoljnom okruženju za tri glavna brenda – Nescafé, Nespresso i Starbucks. Prodaja Starbucks proizvoda porasla je za 17,1% i dosegnula 3,1 milijardu CHF, generirajući više od 1 milijarde CHF inkrementalne prodaje u usporedbi s 2018. Purina PetCare je zabilježila dvoznamenkasti rast, predvođen premium brendovima među kojima su Purina Pro Plan, Purina ONE te veterinarski proizvodi. Također, prodaja vegetarijanske i biljne hrane rasla je dvoznamenkasto, dosegnuvši oko 800 milijuna CHF.
Zona Europa, Bliski istok i Sjeverna Afrika (EMENA)
- 7,2% organskog rasta: 6,0% RIG; 1,2% cijena.
- Zapadna Europa zabilježila je srednji jednoznamenkasti organski rast uz snažan RIG i blago pozitivne cijene, dok su srednja i istočna Europa zabilježile dvoznamenkasti organski rast, uz snažan RIG i pozitivne cijene.
- Bliski istok, Sjeverna Afrika, Turska i Izrael izvijestili su o visokom jednoznamenkastom organskom rastu, uz uravnotežen doprinos RIG-a i cijena.
„Nestlé regija Sjevernog Jadrana (Hrvatska, Slovenija i Bosna i Hercegovina) doprinijela je tržišnim rezultatima s organskim rastom od 7,3%. Najveći kontributori rasta bili su Purina i Nestlé Professional marke za konzumaciju izvan kuće, s dvoznamenkastim rastom te kategorija kave s organskim rastom blizu dvoznamenkastog. Uspješnim rezultatima kontinuirano doprinose i naši dugogodišnji partneri i distributeri Alca, MPG, MCI i Inspharma. Osim poslovnih rezultata, važno je spomenuti i vrijednost Nestlé donacija, koje su u Hrvatskoj i Sloveniji tijekom prošle godine iznosile više od 1.500.000 kuna“, kazao je Laurentiu – Florin Dimitriu, generalni direktor Nestlé Hrvatska, Slovenija, Bosna i Hercegovina.
Nestlé je usmjeren na napredak na putu prema održivosti, kontinuirano radeći na dobrobiti svih potrošača, ulaganju u očuvanje okoliša i jačanju poljoprivrednih zajednica u svojim lancima opskrbe. U Hrvatskoj, Nestlé nastavlja s podrškom lokalnoj zajednici kroz ulaganja u projekte koji podržavaju roditelje u odgoju zdravijih generacija, doprinose zapošljivosti mladih te razvoju svijesti o važnosti očuvanja okoliša.
Cjelovite poslovne rezultate pronađite na ovom linku.