Specijalni prilog: Proljetno čišćenje

Pranje i njega u kućanstvu: Najtraženija višenamjenska sredstva za čišćenje

Uz višenamjenska sredstva za čišćenje, predviđa se da će potrošači tijekom nadolazećeg razdoblja provoditi značajnu količinu vremena kod kuće, uključujući i razna druženja, zbog sve veće osjetljivosti ne cijene, te će koristiti osvježivače zraka za stvaranje ugodnog mirisa i ambijenta u svojim domovima

Prema podacima agencije za istraživanje tržišta Euromonitor International za proizvode za pranje i njegu u kućanstvu (home care) u Hrvatskoj, trenutne vrijednosne prodaje u 2021. godini bile su nepromijenjene, uz blagi pad količinske prodaje. S obzirom na to da se društvo postupno otvaralo 2021., nakon karantine 2020., ljudi su ipak malo više vremena provodili izvan kućanstava, pa je bilo manje potražnje za proizvodima za pranje i njegu u kućanstvu jer je bilo manje pranja posuđa i čišćenja površina. Osim toga, bjesomučno čišćenje koje se događalo posebno na početku pandemije se smanjilo, jer su strahovi ljudi da je Covid-19 vrlo prenosiv na površinama – nestao.

KLJUČNI TRENDOVI 2021.

Iako zaostaje za mnogim drugim europskim zemljama u pogledu potražnje za ekološkim proizvodima za čišćenje u kućanstvu, interes za ekološki prihvatljivim proizvodima raste, posebice među mlađim Hrvatima.

Briga za okolišem i rastuća svijest o toksičnosti proizvoda i potencijalnoj šteti za zdravlje pokreću ovu promjenu stava.

Na primjer, lokalni igrač za njegu rublja Saponia prepoznao je ovaj rastući interes i razvio je ekološki asortiman proizvoda za njegu rublja pod okriljem Eco Active Nature, koji pokriva i njegove robne marke Faks i Ornel.

RAZVOJ MALOPRODAJE

Iako je vrijednost prodaje kroz kanale e-trgovine još uvijek mala, pandemija je dovela do porasta vrijednosti prodaje i to se nastavilo u 2021. Trgovci su također poboljšali svoju igru u pogledu pružanja usluga.

Sada kada su potrošači, a posebno oni stariji, stekli više povjerenja u online kupnju, načine plaćanja i dostavu, očekuje se da će se ovaj trend nastaviti i u predviđenom razdoblju. Osim toga, proizvodi za kućnu njegu pristaju online prostoru jer su često teški i stoga je izravna dostava posebno prikladna.

UMJERENI PORAST PRODAJE

Općenito, proizvodi za pranje i njegu u kućanstvu će zabilježiti umjereni porast prodaje konstantne vrijednosti, iako će rast obujma biti nizak, predviđaju analitičari Euromonitor Internationala. S obzirom na to da broj stanovništva Hrvatske nastavlja opadati, zbog visoke razine iseljavanja, to će umanjiti količinsku prodaju. Neki će proizvodi imati bolji učinak od drugih, a predviđa se da će sredstva za čišćenje površina i osvježavanje zraka zabilježiti zdrav stalni rast vrijednosti.

Unutar proizvoda za čišćenje raznih površina, višenamjenska sredstva za čišćenje će zabilježiti najveći vrijednosni rast s obzirom na to da ih potrošači smatraju ekonomičnijima zbog višestrukih funkcionalnosti. Što se tiče osvježivača zraka, predviđa se da će potrošači tijekom nadolazećeg razdoblja provoditi značajnu količinu vremena kod kuće, uključujući i razna druženja, zbog sve veće osjetljivosti ne cijene, te će koristiti osvježivače zraka za stvaranje ugodnog mirisa i ambijenta u svojim domovima.

Kamencu nije mjesto u kupaonici

Nakupine kamenca koje se s vremenom stvaraju u kupaonici kao posljedica tvrde vode koja teče cijevima otežavaju nam korištenje tuša i slavina u našem domu i smanjuju njihovu protočnost

Kako bi kupaonica uvijek bila čista, mirisna i ugodna za boraviti, proizvođači se trude ponuditi bogati asortiman sredstava za čišćenje kupaonice, bilo da se radi o univerzalnim sredstvima za čišćenje, abrazivnim sredstvima za čišćenje ili sredstvima za uklanjanje kamenca. Nakupine kamenca koje se s vremenom stvaraju u kupaonici kao posljedica tvrde vode koja teče cijevima otežavaju nam korištenje tuša i slavina u našem domu i smanjuju njihovu protočnost. Korištenje kvalitetnog sredstva za uklanjanje kamenca štiti površine od taloženja novog kamenca i drugih nečistoća.

Tako čišćenje postaje puno lakše, a površine u kupaonici ostaju sjajne i bez kamenca. Kamenac najviše ugrožava pločice oko kade. Stoga ih je dobro nakon tuširanja obrisati suhom krpom te redovito održavati na uobičajen način. Ni najčišće keramičke pločice neće izgledati lijepo ako su fuge zapuštene.

Najveći dio kupaonice prekriven je keramičkim pločicama, podnim i zidnim. Kade, umivaonici, zahodske školjke i bidei uglavnom su izrađeni od porculana i emajlirani (u novije se vrijeme koriste i drugi materijali, poput kamena, stakla ili rostfraja, primjerice, za umivaonike), a slavine, držači i slično od nehrđajućeg čelika, inoxa, itd. Takve se površine lako čiste od naslaga sapuna i kamenca, no da bi zadržale sjaj, treba ih redovito održavati vodom i univerzalnim sredstvom za čišćenje, ne agresivnim.

Pri redovitom održavanju kade čistom koristite blaga i provjerena sredstva. Ne zaboravite nakon korištenja kadu i umivaonik isprati vodom, bez deterdženta, kako biste uklonili tragove sapunice i pjene.

Kupaonica i sve površine u njoj osjetljivo su područje zbog izloženosti vlazi i toplini te su idealna podloga na koju će se uhvatiti kamenac ili razviti plijesan. Ako je u prostoriji kupaonice smješten i toalet, što je u većini stambenih prostora slučaj, nužno je redovito čišćenje zahodske školjke, daske, vodokotlića, ručice za potezanje vode, kao i stavljanje mirisnih doza u školjku.

BIJELA BOJA PREDSTAVLJA HIGIJENU I ČISTOĆU

Među najomiljenijim bojama za uređenje kupaonice je bijela. Jeste li se ikad zapitali zašto je ona toliko popularna u kupaonici i shvatili da ova boja ne mora uvijek izgledati jednako? Postoji oko 100 bijelih nijansi, među kojima su stara bijela, polarno bijela, bijela boja bjelokosti i alpsko bijela.

Upravo je alpsko bijela malo toplija bijela nijansa posebno dizajnirana za kupaonice, zbog čega je ponekad poznata i kao sanitarno bijela i smatra se vrlo neutralnom. Alpsko bijela namijenjena je osiguravanju svježeg osjećaja u kupaonici, istodobno stvarajući veći osjećaj prostora i više svjetlosti. Boja također predstavlja higijenu i čistoću.

Općenito, kada je riječ o bijelim tonovima, dodir žute donosi osjećaj topline i udobnosti u prostor, dok hladnije plave i sive nijanse stvaraju hladniji izgled. Za koje god se boje odučili, uz kvalitetno sredstvo za čišćenje kupaonica će uvijek biti blistava!

Svakodnevni miris čistog rublja

Kao i kod većine proizvoda za svakodnevnu upotrebu, žene su glavni kupci i odlučuju koja će robna marka najviše odgovarati potrebama obitelji. Oglašivačke kampanje imaju veliki utjecaj na svijest potrošača, kako informativno, tako i za pozicioniranje određene robne marke.

Protekle dvije godine pandemija je utjecala na svaki segment našeg života, a jedna od prvih asocijacija na proteklo razdoblje je povećano provođenje vremena kod kuće. Djeca su imala online nastavu, zaposleni su radili ‘od kuće’, sve obroke smo pripremali u svojoj kuhinji i u kući smo se zabavljali, igrali, vježbali, odmarali… Samim time, a pogotovo radi pandemije, velika je pozornost bila posvećena održavanju osobne higijene, čišćenju prostorija, pranju rublja…

Postoji nekoliko osnovnih podjela deterdženata za pranje rublja: po obliku, vrsti rublja, namjeni, kao i po cijeni. Kategorija uključuje sva sredstva s namjenom za pranje rublja u svim formatima: prašak, tekući, kreme i capsule.

Praškasti deterdženti uglavnom su univerzalni i efikasni su za uklanjanje mrlja i od trave, blata i prljavštine te se koriste se na svim temperaturama: 30°C, 40°C, 60°C i 90°C. Gel i tekući deterdženti su tehnološki napredniji i karakterizira ih lakša upotreba. Idealni su za uklanjanje mrlja različitog porijekla, a najveća im je prednost što efikasno prodiru u tkaninu zahvaljujući direktnom nanošenju. Postoje i kombinirani deterdženti koji imaju različita svojstva – s već dodanim omekšivačem, s izbeljivačem koji ne blijedi boju na tkanini, kao i tekući s posebnim izbjeljivačem.

KVALITETAN DETERDŽENT ČUVA BOJE

Prema vrsti rublja, deterdženti se kategoriziraju na one za bijelo rublje, crno i u boji. Deterdženti za rublje u boji imaju specijalne sastojke koji, osim što uklanjaju nečistoću s tkanine, čuvaju i boje. Dalje postoji podjela na deterdžente za ručno i strojno pranje, kao i na one za univerzalnu i specijalnu upotrebu za osjetljive tkanine i rublje od vune i drugih nježnih tkanina. Cjenovni segment se dijeli na premium, srednji i ekonomski. Najveći udio na tržištu pripada deterdžentima iz ekonomskog cjenovnog segmenta koji svoje predstavnike imaju većim dijelom kod lokalnih proizvođača, ali i internacionalnih.

VAŽNOST VLASTITOG ISKUSTVA

Kao i kod većine proizvoda za svakodnevnu upotrebu, žene su glavni kupci i odlučuju koja će robna marka najviše odgovarati potrebama obitelji. Oglašivačke kampanje imaju veliki utjecaj na svijest potrošača, kako informativno, tako i za pozicioniranje određene robne marke.

Potrošač se opredjeljuje i ostaje lojalan određenoj robnoj marki i na osnovu vlastitog iskustva. Izbor unutar ciljne grupe se bazira i na kupovnoj moći, ali ipak postoji određena razlika u smislu da se stariji potrošači odlučuju za proizvode iz ekonomske cjenovne grupe, a mladi za premium kategoriju. Istraživanja pokazuju da potrošači vrlo često ne čitaju uputstva za upotrebu koja se obavezno nalaze na svim pakiranjima.

Danas je većina praškastih i tekućih deterdženata koncentrirana i zato proizvođači na pakiranjima savjetuju potrošače kako da pravilno peru rublje da bi duže ostalo u obliku i boji kao kada je kupljeno.

DRUŠTVENA ODGOVORNOST

Kada su u pitanju potrošački trendovi na koji i svi proizvođači proizvoda za pranje rublja moraju obratiti pozornost, nastavlja se ekspanzija e-trgovine pa trgovci i proizvođači moraju investirati u taj dio poslovanja jer je izgledno da će kupci nastaviti kupovati online. Također, izvjestan je porast prosječnih prodajnih cijena jer su veliki brendovi ubrzano radili na novim proizvodima.

Kupci su već ranije počeli osvještavati važnost odgovornog poslovanja kompanija, što sve više dolazi do izražaja s pojavom pandemije – prate kako tvrtke i brendovi u krizi djeluju na društvo i jesu li društveno odgovorni. Potrošački trendovi za koje je izgledno da će ostati i u budućnosti su briga o osobnoj higijeni i čišćenje kućanstva, boravak kod kuće i ugađanje u udobnom okruženju, praktičnost i društvena osviještenost.

Veliki izbor sredstava za čišćenje svih površina

Kategoriju sredstava za čišćenje čine univerzalna sredstva, abrazivna sredstva, sredstva za otklanjanje kamenca, sredstva za čišćenje podova, sredstva za čišćenje kuhinje i ostala razna sredstva za čišćenje kućanstva (proizvodi za odčepljivanje odvoda, sredstva za čišćenje namještaja te sredstva za ukljanjanje plijesni)

Analizira: Zorana Krajinović, Client Executive, NielsenIQ

U posljednjih godinu dana, zaključno s prosincem 2021., grupa sredstava za čišćenje kućanstva zabilježila je pad vrijednosne i komadne prodaje najviše uslijed pada vrijednosne i komadne prodaje univerzalnih sredstava za čišćenje. Svi ostali segmenti bilježe rast, osim abrazivnih sredstava koji bilježe pad i vrijednosne i komadne prodaje dok sredstva za čišćenje kuhinje bilježe blagi pad komadne prodaje, ali pozitivni rast vrijednosne prodaje u ukupnoj 2021. u odnosu na godinu prije.

Univerzalna sredstva čine najveći segment unutar kategorije s više od 60% udjela u vrijednosnoj i komadnoj prodaji. Sljedeći segment s većim vrijednosnim udjelom od komadnog udjela ostvaruju ostala razna sredstva za čišćenje kućanstva (proizvodi za odčepljivanje odvoda, sredstva za čišćenje namještaja te sredstva za ukljanjanje plijesni) s 12% vrijednosnog udjela i 9% komadnog udjela u cjelokupnoj 2021.

Abrazivna sredstva čine 8% ukupne vrijednosne prodaje grupe sredstava za čišćenje dok im je komadni udio nešto veći, 11%. Sredstva za otklanjanje kamenca i sredstva za čišćenje podova nose po 6% vrijednosnog i komadnog udjela dok najmanji segment čine sredstva za čišćenje kuhinje, s 5% vrijednosnog udjela i 4% komadnog udjela u ukupnoj grupi.

Čak 54,6% sredstava za čišćenje pronalazi svoje kupce u modernim kanalima trgovine (hipermarketima i supermarketima) dok se kroz drogerije i trgovine mješovitom robom ostvari preostalih 45,3% vrijednosne prodaje cjelokupne grupe proizvoda za čišćenje. Vrlo mali udio vrijednosne prodaje cjelokupne grupe sredstava za čišćenje u 2021. dolazi iz convenience kanala prodaje, svega 0,2%.

U 2021. godini, promatrajući vrijednosno, vodeća tri proizvođača nose 48,1% ukupne prodaje sredstava za čišćenje, a oni su abecednim redom: Meteor grupa – Labud, Saponia i Unilever.

Važnost održavanja higijene i mirisa WC školjke

Neugodan miris u kupaonici nije nešto što želimo u svom domu te se našu kupaonicu uvijek trudimo održavati svježom, mirisnom i čistom. U održavanju higijene i mirisa WC školjke pomaže nam kategorija proizvoda osvježivači WC školjke, koji danas na tržište dolaze u raznim oblicima, mirisima i s raznim funkcionalnostima. Pobrinite se da kupaonica zaista bude mirisna oaza i u školjku stavite omiljeni miris koji će sa svakim ispiranjem neodoljivo zamirisati.

Proizvođači se trude na tržište često lansirati različite proizvode, mirise i kombinacije mirisa kojima je teško odoljeti. U zimskim mjesecima možda će odgovarati ‘jači’ miris koji asocira na hladnoću i zimu, a možda će potrošači baš posegnuti za cvjetnim kombinacijama kojima će prizvati proljeće i ljeto. Izbor je zaista veliki: sredstvo može biti u obliku gela, tekućine, kuglica… Proizvode koji se stavljaju na rub WC školjke sa svakim ispiranjem mlaz vode rastvara i nanosi sredstvo za čišćenje po školjki ispunjavajući prostoriju svježim mirisima.