Nizozemski proizvođač piva Heineken povećao je prodaju u prvom tromjesečju zahvaljujući otvaranju kafića i restorana u Europi nakon ublažavanja koronamjera, ali je upozorio da bi inflacija mogla smanjiti potrošnju piva u ovoj godini.
Obujam prodaje piva porastao je u razdoblju od siječnja do ožujka 5,2 posto u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje, objavio je drugi po veličini proizvođač piva na svijetu.
U Europi prodaja je porasla 11,5 posto, potaknuta kontinuiranim ublažavanjem ograničenja kojima su vlade nastojale suzbiti širenje koronavirusa. Heinekenova prodaja piva u europskim barovima i restoranima gotovo je utrostručena, pokazalo je izvješće.
U procjenama poslovanja u cijeloj godini nizozemska kompanija ponovno je upozorila da bi inflacija mogla pogoditi potrošnju piva, dodavši i pojačanu neizvjesnost u svjetskom gospodarstvu i na tržištima sirovina zbog ruske invazije na Ukrajinu.
“Očekujemo da će pojačani inflatorni pritisci utjecati na raspoloživi dohodak kućanstava i da će zato predstavljati rizik za potrošnju piva u drugoj polovini godine”, istaknuo je u priopćenju Heineken, potvrdivši procjenu objavljenu u veljači, prije ruske invazije.
Kompanija je u veljači upozorila da bi inflatorna spirala mogla smanjiti potrošnju piva i dovesti u pitanje njezin plan o povećanju operativne marže na 17 posto u 2023.
Tada su bili procijenili da će im troškovi inputa porasti oko 15 posto, upozorivši da je cijena ječma u godinu dana udvostručena, cijena aluminija poskočila je oko 50 posto, a naglo su porasli i troškovi energije i transporta.
Kompanija se prošle godine financijskim proizvodima osigurala od većih troškova, ali odlazak iz Rusije ubrzao je njihov rast i izazvao probleme u nabavi, naglasili su. (Hina/Reuters)