U fokusu: Energetska i sportska pića

Vodeća tri brenda nose 84% prodaje energetskih pića

U cijeloj 2021. godini, kategorija energetskih pića zabilježila je značajan rast količinske prodaje, a vodeća tri brenda, koja nose 84% ukupne prodaje, abecednim su redom Hell, Monster i Red Bull

Analizira: Majda Babić, NielsenIQ

Kategorija energetskih pića, čiju analizu donosimo, prema klasifikaciji agencije Nielsen sadrži isključivo energetske napitke. U ovu kategoriju ne spadaju alkoholna energetska pića, energetska pića u prahu, gazirana pića, juicevi, napici koji imaju pojačanu dozu kofeina (a kombinacija su kave, mlijeka i dodanih okusa), npr. K-fee turbodrink vanilla i tzv. health drinks (zdrava pića) kao što je Cedevita.

U cijeloj 2021. godini, kategorija energetskih pića zabilježila je značajan rast količinske prodaje. Više od polovice količinske prodaje, točnije 53%, nose pakiranja do 0,25 litre, dok pakiranja od 0,5 litre čine 38% kategorije. Pakiranja od 0,355 litre čine 4% prodaje dok ona od jedn litre predstavljaju prodaju od 3%.

Promatrajući aspekt mjesta prodaje, moderni formati, u koje ulaze hipermarketi (>2.500 m2) i supermarketi (301-2.500 m2), prodaju najviše energetskih pića – 42%, kroz trgovine mješovitom robom (<300 m2) prolazi 40% količinske prodaje, a 18% pripada convenience kanalima (kiosci i trgovine na benzinskim postajama).

U posljednjih godinu dana, zaključno s prosincem 2021. godine, promatrajući količinsku prodaju, vodeća tri brenda nose 84% ukupne prodaje energetskih pića, a oni su abecednim redom Hell, Monster i Red Bull.

Korisnici se vode imidžom proizvoda i marke koju kupuju

Među korisnicima kategorije energetskih pića prvi brend je Red Bull, a među korisnicima kategorije sportskih pića to je IsoSport

Analizira: Jelena Jakšić Matovina, Research Manager, Ipsos

Među Hrvatima u dobi od 16 do 64 godine imamo 31% potrošača energetskih pića i 30% potrošača sportskih pića, pokazuju podaci istraživanja agencije Ipsos prikupljeni na području Hrvatske, rujan / listopad 2021. na 1.848 ispitanika.

U okviru BRANDpuls istraživanja prate se marketinški pokazatelji uspjeha za dvije kategorije, energetska pića i sportska pića te brandove unutar njih. Daljnjom segmentacijom potrošača energetskih pića dobit ćemo 14% heavy korisnika, odnosno onih koji energetska pića konzumiraju barem jednom tjedno, zatim 10% medium korisnika, odnosno onih koji konzumiraju energetska pića jednom do tri puta mjesečno i 7% light korisnika, koji kategoriju konzumiraju rjeđe od jednom mjesečno.

Za 34% korisnika kategorije bitno je koji brend energetskog pića kupuju. Kategorija sportskih pića ima 14% heavy korisnika, 9% medium korisnika i 7% light korisnika kategorije. Za 33% korisnika kategorije bitno je koji brend energetskog pića kupuje. Čak 65% korisnika energetskih pića pije i sportska pića, a 69% korisnika sportskih pića pije i energetska pića.

KORISNICI ENERGETSKIH PIĆA

Korisnici energetskih pića značajno su više muškarci nego žene, u dobi od 16 do 39 godina. Srednje su obrazovani, zaposleni i visokih prihoda kućanstva. Žive u gradovima, a Slavonci značajno više piju ovaj tip pića od ostatka Hrvata. Kada kupuju vode se imidžom proizvoda i marke koju kupuju, a bezalkoholna pića najčešće kupuju u Konzumu, Kauflandu i Lidlu.

Od medija su najskloniji internetu i televiziji. U središtu životnog zbivanja pripadnika ovog segmenta nalazi se težnja za dobrim provodom i zabavom. Osobe su društvenog karaktera, visoko vrednuju slobodno vrijeme, često izlaze radi zabave posjećujući kina i koncerte ili provode vrijeme uz računalo družeći se s prijateljima i poznanicima.

Zainteresirani su za suvremene tehnologije, sport, osobni izgled i slične mladenačke teme. Pokazuju interes za zbivanja u svijetu estrade gdje pronalaze modele kojima izražavaju svoju osobnost kupujući proizvode koji su u trendu. Brinu o svom izgledu i skloni su dijetnoj prehrani kako bi održali formu i ljepotu, a tek potom svoje zdravlje.

KORISNICI SPORTSKIH PIĆA

Korisnici sportskih pića također su značajno više muškarci, ali u dobi od 30 do 49 godina. Visoko su obrazovani, zaposleni i viših prihoda. Najviše ih ima u regijama Zagreb i okolici, Istra, Rijeka, Sjeverno hrvatsko primorje i Gorski kotar. Osobe koje pripadaju ovom segmentu žive urbanim stilom života i više su sklone aktivnoj konzumaciji kulturnih priredbi poput kina, koncerata i kazališta.

Vole se zabavljati s prijateljima i poznanicima, ali svoje interese ne svode samo na dobar provod. Visoko vrednuju obrazovanje i otvoreni su prema novim spoznajama. Mnogo važnosti polažu na osobno zdravlje, skloni su hraniti se zdravo, a na kuhanje gledati kao na užitak. Aktivno se služe računalom, zainteresirani za suvremenu tehnologiju. Od sportova najčešće se bave nogometom, biciklizmom, trčanjem i fitnessom. 60% ih konzumira sportsku hranu i sportske dodatke prehrani.

STAVOVI O KATEGORIJI

Većina korisnika energetskih pića smatra da su ista štetna u većim količinama, a samo 20% ih pije u kombinaciji s alkoholom. Većina korisnika sportskih pića bira ih prema okusu te ih 40% vjeruje da su bolji za tijelo nakon vježbanja od vode.

BRANDUSAGE

Osim općenitog praćenja kategorija energetskih i sportskih pića, unutar BRANDpuls istraživanja prate se i brendovi, tj. odnos potrošača prema brendu. Najvažniji indikator koji pratimo svakako je razina korištenja (usage), marketinški indikator koji najbolje govori o vitalnosti brenda.

Praćenje korištenja je važno za procjenu potrošačke mase na koju u određenom trenutku možemo računati. Korisnici brenda su isti konzumirali u posljednjih mjesec dana. Među korisnicima kategorije energetskih pića prvi brend je Red Bull, a među korisnicima kategorije sportskih pića to je IsoSport.