Britanski proizvođač robe široke potrošnje Unilever preliminarno je izvijestio o većem prihodu u prvom tromjesečju zahvaljujući podignutim cijenama kojima je pokrio više troškove energije i sirovina. Promet mu je u prva tri ovogodišnja mjeseca porastao za 11,8 posto, na 13,8 milijardi eura. Kada se isključi utjecaj valutnih tečajeva, uvećan je 7,3 posto.
Tvrtka je podigla cijene za 8,3 posto, ali je obujam prodaje pao za jedan posto. U prvom prošlogodišnjem tromjesečju obujam prodaje porastao je 4,7 posto, a cijene su podigli 1,0 posto.
Proizvođači diljem svijeta podižu cijene kako bi nadoknadili veće troškove energije, sirovina, rada i prijevoza, koji su porasli još u procesu oporavka od pandemijske krize, a rast je dodatno potaknuo sukob u Ukrajini.
Unilever snažno pogađa rast cijena sojinog ulja, žitarica i drugih poljoprivrednih sirovina koje koristi u širokoj paleti proizvoda, od Hellmannova kečapa do Knorrovih kockica za juhu. Kompanija se istodobno više oslanja na tržišta u nastajanju, gdje troškovi sirovina i energije najviše rastu. Tako su najviše podigli cijene u Latinskoj Americi, za 16,4 posto. Slijedi Sjeverna Amerika s povećanjem cijena za 8,5 posto. U Europi podigli su ih 5,4 posto.
Upozorili su da će ih vjerojatno dodatno podići u predstojećem razdoblju, s obzirom na podignutu procjenu troškova u drugoj polovini godine, za 1,2 milijarde eura, na 2,7 milijardi eura, zbog rata u Ukrajini i ubrzanog rasta cijena sirovina koji je potaknuo. (Hina/Reuters)