Unilever pesimističan u procjenama potražnje u Europi

Nizozemski proizvođač robe za široku potrošnju Unilever objavio je da očekuje slabu potražnju u Europi u ovoj godini, nakon smanjenog obujma prodaje u trećem tromjesečju zbog znatno podignutih cijena.

Kao i u ostatak sektora, i Unilever bilježi manje marže od početka rata u Ukrajini, zbog poskupljenja energije i ključnih sastojaka. Zato je tvrtka znatno podigla cijene. Tako su kupci diljem svijeta u trećem tromjesečju plaćali 12,5 posto više za Unileverove proizvode, što je najveće povećanje cijena otkada je Unilever osnovan.

Kompanija je tako u trećem tromjesečju povećala prihod za na 17,8 posto, na 15,8 milijardi eura. Kada se isključe promjene valutnih tečajeva i prodaja odnosno kupnja imovine porastao je 10,6 posto. Obujam prodaje smanjen je, pak, za 1,6 posto.

Inflacija i najave proračunske štednje u nekim zemljama izazvali su krizu troškova života pa se građani okreću jeftinijim alternativnim proizvodima, poput onih koje proizvode trgovci na malo. Unilever proizvodi više od 400 robnih marki, od deterdženata Persil do sladoleda Ben&Jerry’s.

“Raspoloženje potrošača u Europi potonulo je na neviđeno nisku razinu”, rekao je novinarima financijski direktor Unilevera Graeme Pitkethly, upozorivši na strah “savršene oluje” u Europi koja bi objedinila poskupljnje energije, visoku inflaciju i kopnjenje ušteđevine građana.

“Osnovne potrebe naših europskih potrošača, poput režija, prijevoza i hrane, sada zauzimaju veći dio proračuna (kućanstava) i postoji tendencija smanjenja diskrecijske potrošnje na neprehrambene artikle”, dodao je šef Unilevera.

U Kini, Unileverovom trećem po veličini tržištu u svijetu, prodaja je porasla samo jedan posto, nakon što je u razdoblju karantene udvostručena. “Stopa (rasta) prodaje u Kini, za jedan posto, zapravo je dobar rezultat na kineskom tržištu koje je još uvijek prilično prigušeno zbog kontinuiranog lockdowna”, rekao je Pitkethly. Raspoloženje je u Kini slabije nego inače i Unilever nije mogao povećati cijene, dodao je.

Unilever sada očekuje rast prihoga veći od osam posto u ovoj godini, kada se isključe promjene valutnih tečajeva i prodaja odnosno kupnja imovine. U srpnju bili su prognozirali da će nadmašiti tada očekivanih 4,5 do 6,5 posto. (Hina/Reuters)