U fokusu jogurti: Najčešći konzumenti su žene

Većina heavy konzumenata jogurta smatra da su mliječni proizvodi dobri za probavu, a veliki postotak više preferira neutralne okuse jogurta bez dodatnih okusa

Analizira: Violeta Perčić, Research Executive, Ipsos

Hrvati su veliki potrošači jogurta – njih čak 89% u dobi od 16 do 64 godine konzumira jogurte barem ponekad, pokazuju podaci agencije Ipsos prikupljeni u prvoj polovici 2021. putem alata BRANDpuls. U procjeni populacije to je otprilike 2.321.262 Hrvata u navedenoj dobnoj skupini.

Daljnjom segmentacijom konzumenata kategorije dobit ćemo 24% onih koji konzumiraju jogurte barem 4 do 6 puta tjedno; 41% onih koji je konzumiraju 1 do 3 puta tjedno te, naposljetku, 24% onih koji je konzumiraju 2 do 3 puta mjesečno ili rjeđe. Gotovo polovica konzumenata jogurta smatra izuzetno bitnim koju marku jogurta kupuju.

HEAVY KORISNICI KATEGORIJE JOGURTI

Heavy konzumenti jogurta su nešto češće žene. Najviše ih nalazimo na području Zagreba i okolice te Dalmacije. Pogledamo li dobne skupine, možemo vidjeti da ih najviše nalazimo među osobama u dobi od 20 do 59 godina.

Heavy useri su srednjoškolskog obrazovanja te iz kućanstava prosječnih ukupnih prihoda. Većina heavy konzumenata jogurta smatra da su mliječni proizvodi dobri za probavu, a veliki postotak više preferira neutralne okuse jogurta bez dodatnih okusa.

BRANDUSAGE

Osim općenitog praćenja kategorije jogurta, unutar BRANDpuls istraživanja prate se i brendovi, tj. odnos potrošača prema brendu. Najvažniji indikator koji pratimo je razina korištenja (usage), marketinški indikator koji najbolje govori o vitalnosti brenda. Korisnici brenda su isti konzumirali u posljednjih mjesec dana.

Među heavy korisnicima najčešće konzumirani brend jogurta je Dukat. Iza njega slijede Vindija ‘z bregov i Dukatos. Dukat je kao prvi brend u promatranoj kategoriji u posljednjih mjesec dana konzumiralo 60% heavy korisnika.

EUROMONITOR INTERNATIONAL: Kategorija jogurta ima koristi od povećane zdravstvene svijesti potrošača i ograničenog raspoloživog prihoda kućanstava

Kako se lokalno gospodarstvo nastavlja boriti za oporavak od pandemije, analitičari agencije Euromonitor International zaključuju da smanjeni raspoloživi prihodi kućanstava pogoduju jogurtu, koji se općenito smatra pristupačnom, zdravom i raznolikom opcijom mliječnih proizvoda. Potrošači su također postali svjesniji poboljšanja svog zdravlja i imuniteta od izbijanja pandemije te za prehranu biraju zdravije oblike mliječnih proizvoda.

Skyr je relativna novost u Hrvatskoj, ali i dalje dobiva veliku pozornost domaćih potrošača. Kao posljedica toga, svi glavni igrači u svojoj ponudi imaju svoju marku skyra. Očekuje se da će u nadolazećem razdoblju Dukat ostati vodeći igrač u proizvodnji jogurta i kiselih mliječnih proizvoda.

Hrvatski potrošači imaju povjerenja u njegove brendove i vjeruju da nude dobru kvalitetu i vrijednost za novac, smatraju analitičari Euromonitor Internationala te dodaju: „Dukatovi voćni jogurti bez dodanog šećera privlače potrošače koji su svjesniji zdravlja dok je Dukatos Special grčki jogurt, napravljen od ovčjeg i kozjeg mlijeka, nastavak popularnih etno jogurta koji vuče korijene iz Hrvatske.“

U 2021. godini online prodaja jogurta i proizvoda od kiselog mlijeka nastavlja rasti u odnosu na skok zabilježen u 2020. Novost je da su veći igrači osim offline distribucije počeli prodavati online, uključujući i prodaju na svojim novoformiranim web stranicama.

Odanost i prepoznatljivost robnoj marki prilično su visoki kod jogurta i kiselih mliječnih proizvoda u Hrvatskoj, a manji igrači moraju puno raditi kako bi stekli vidljivost u maloprodajnim objektima i konkurirali većim, etabliranim brendovima.

Proteinski ostvaruju najveći rast vrijednosne prodaje

Vrijednosno najzastupljeniji su regularni jogurti s 64,5% vrijednosnog udjela, slijede probiotici s 22,9%, fermentirani s 12% te proteinski s manje od 1% udjela

Analizira: Ankica Badurina, NielsenIQ

Kategorija jogurta uključuje:
• čvrste jogurte
• tekuće jogurte
• jogurte s ili bez okusa koji su ‘light’ (dijetni) ili obični
• jogurte s okusom koji imaju zasebno pakirane dodatke koji se mogu naknadno smiješati s jogurtom nakon otvaranja
• acidofil
• kefir
• kiselo mlijeko

Kategorija jogurta uključuje čvrste i tekuće jogurte, jogurte s ili bez okusa koji su ‘light’ (dijetni) ili obični, jogurte s okusom koji imaju zasebno pakirane dodatke koji se mogu naknadno smiješati s jogurtom nakon otvaranja, acidofil, kefir te kiselo mlijeko. U posljednjih godinu dana, zaključno s prosincem 2021. godine, kategorija jogurta ostvarila je rast vrijednosne prodaje dok količinska prodaja bilježi pad u odnosu na 2020.

Čak se 65% vrijednosne prodaje kategorije jogurta ostvarilo kroz moderne formate, hipermarkete i supermarkete dok je ostatak prodaje od 35% zabilježen u ostalim formatima. Vrijednosno najzastupljeniji su regularni jogurti s 64,5% vrijednosnog udjela, slijede probiotici s 22,9%, fermentirani s 12% te proteinski s manje od 1% udjela.

Proteinski jogurti su segment koji ostvaruje najveći rast vrijednosne prodaje u odnosu na prošlu godinu. Vodeća tri proizvođača zajedno ostvaruju 80% vrijednosne prodaje ukupne kategorije (privatne marke također imaju značajan udio u kategoriji, ali su izdvojene iz pregleda top proizvođača). Abecednim redom vodeći proizvođači su Danone, Dukat i Vindija.