Petra Banović Santos: Komunikaciju i asortiman prilagođavamo lokalnim potrošačima

“Najveći izazov i zadovoljstvo predstavlja mi proces razvoja novih proizvoda, od početnih ideja i razvoja koncepta do pretvaranja tih zamisli u konkretan proizvod. Uistinu se malo toga u poslovnom pogledu može mjeriti s lansiranjem proizvoda u čijem si nastajanju direktno sudjelovao, pogotovo kada i potrošači s oduševljenjem reagiraju na te novitete”, ističe Petra Banović Santos, Marketing Manager u tvrtki Dr. Oetker.

Razgovarala: Marija Sedlar

Petra Banović Santos rođena je i odrasla u Zagrebu. Prije nego je započela svoje prve profesionalne korake u 2004. godini, Petra je dugi niz godina bila uspješna sportašica – višestruka rekorderka Hrvatske, osvajačica mnogih međunarodnih odličja te dvostruka hrvatska Olimpijka (Sydney 2000. i Atena 2004.). Nakon opće gimnazije upravo joj je sport omogućio daljnje školovanje u Americi. Diplomirala je na sveučilištu Arizona State University 2004. godine u prestižnoj W. P. Carey School of Business – jednoj od najvećih business škola u SAD-u. Nakon završenog fakulteta s posebnim priznanjem za postignuća u sportu, ali i priznanjem dekana za postignuća u obrazovanju, Petra je diplomirala marketing 2004. s titulom Cum Laude. U Sjedinjenim Američkim Državama stekla je i svoja prva radna iskustva.

„Nakon diplomiranja preselila sam se iz Arizone na jug Floride gdje sam započela karijeru kao Brand Specialist za Ralph Lauren. Kako sam završila sa sportskom karijerom, željela sam ugrabiti svaku priliku i izazov koju mi je život pružio. U svojih 12 godina života u Americi stekla sam državljanstvo, pokrenula vlastitu tvrtku, a najposlije i osnovala obitelj. Imala sam priliku i godinu dana živjeti u Ekvadoru gdje sam predavala poslovni engleski na katedri biznisa na sveučilištu Universidad San Gregorio, a ujedno i ostvarila svoju dugogodišnju želju da naučim španjolski jezik. Kroz privatni život i karijeru u Americi stekla sam neprocjenjivo iskustvo te prijateljstva za cijeli život“, naglašava Petra.

POVRATAK U HRVATSKU

„Povratak u Hrvatsku bila je velika odluka s dosta kompromisa, no s dolaskom obitelji prioriteti se brzo mijenjanju, a i standard života postaje manje bitan u odnosu na kvalitetu življenja u većoj obiteljskoj zajednici“, pojašnjava Petra. Sljedećih nekoliko godina Petra je radila na strani distributera, najprije u odjelu Customer Marketinga na Unilever brendovima u tvrtki Prodis, a nakon toga u AWT International na kategoriji igračaka koja je uključivala svjetski renomirane brendove kao što su Lego, Disney i Hasbro. „Upravljanje brendovima na strani distributera donijelo mi je vrlo vrijedno iskustvo u shvaćanju specifičnosti i dinamike lokalnog tržišta te navika potrošača i kupaca, a uska suradnja s internacionalnim principalima omogućila mi je ujedno i kontinuirani rad u multinacionalnom okruženju te daljnji razvoj usmjeren na povezanost između robne marke i krajnjeg potrošača“, otkriva Petra.

DOLAZAK U DR. OETKER

Usprkos vrlo dinamičnom poslu, Petra se 2016. godine odlučila okrenuti novim izazovima te prihvatiti poziciju Senior Product Managera u tvrtki Dr. Oetker koja je dio impresivne multinacionalne organizacije – Oetker Grupe. „Dr. Oetker je brend uz koji sam odrasla, koji je bio, i ostao, dio svakodnevnice mnogih kućanstava, što svjedoči tradicija i kvaliteta duga više od 127 godina. Ponosna sam što sam dio malog, ali izuzetno dinamičnog tima kojeg zajedno veže entuzijazam i ljubav prema brendu. Upravo kompaktnost te uska suradnja kolega, u kombinaciji s kvalitetom naših proizvoda, ključ su naše uspješnosti koja se temelji na kreativnosti, inovacijama i konstantnoj težnji prema maksimalnoj relevantnosti asortimana i aktivnosti prema lokalnom tržištu.

Najveći izazov, ali i najveće zadovoljstvo, predstavlja mi proces razvoja novih proizvoda, od početnih ideja i razvoja koncepta do pretvaranja tih zamisli u konkretan proizvod. Uistinu se malo toga u poslovnom pogledu može mjeriti s lansiranjem proizvoda u čijem si nastajanju direktno sudjelovao – to je dio posla koji pruža veliki osjećaj zadovoljstva daljnje motivacije – pogotovo kada i potrošači s oduševljenjem reagiraju na te novitete“, otkriva Petra.

JAMSTVO USPJEHA

Najbolji dokaz naše uspješnosti naši su vjerni i mnogobrojni potrošači koji su kroz svakodnevnu komunikaciju s brendom uistinu u središtu naše pozornosti te dio naše Dr. Oetker obitelji“. Nakon nešto više od šest mjeseci, Petra je promovirana na poziciju Marketing Managera za tržišta Hrvatske, Slovenije te Bosne i Hercegovine. „Nova pozicija donijela je i nove izazove, ali i pružila sjajnu priliku za širenje vidika i dublje upoznavanje sa specifičnostima pojedinog tržišta. Iako je internacionalna strategija kompanije jasno definirana, lokalne različitosti iziskuju lokalni pristup, kako u prilagodbi proizvoda i asortimana tako i u specifičnom pristupu prema marketing komunikaciji kako bi ona u potpunosti bila relevantna lokalnim potrošačima.

Iako je Dr. Oetker obiteljska kompanija s dugom tradicijom, uvijek je i u potpunosti bila otvorena inovacijama i razvoju novih proizvoda konstantno povećavajući asortiman uz širenje na nova tržišta. Danas ova moderna kompanija, ističe Petra, samo na teritoriju Hrvatske nudi više od 200 artikala koji se protežu kroz više kategorija – od dodataka i mješavina za kolače, dekora, deserata i slatkih obroka do smrznute pizze, zimnice i musli kategorije. Dr. Oetker je također i vlasnik snažnih sub-brendova poput Ristorante, Vitalis i Super kaše te vodećih brendova na slovenskom tržištu, Regine i Royal.

„Budućnost i razvoj novih proizvoda uvijek je vezana uz prepoznavanje postojećih i novih potreba potrošača. S našim proizvodima pokušavamo biti korak ispred tržišta i konkurencije i nije nas strah postavljati nove trendove. Kao neke od najvažnijih u posljednje vrijeme svakako treba izdvojiti okrenutost potrošača zdravom i aktivnom stilu života te konzumaciji takvih proizvoda. Dr. Oetker je na vrijeme prepoznao ove trendove te nudi široku lepezu proizvoda koji odgovaraju specifičnim potrebama poput Super kaša (uz dodatak superfoodsa) i asortimana bez glutena, uključujući i, npr. steviju, te proizvode s manjim udjelom šećera.“

DIREKTNA KOMUNIKACIJA S POTROŠAČIMA

Petra napominje kako je na području marketinga u budućnosti nezaobilazno dodatno ulaganje u digitalne kanale i online promotivne aktivnosti koje u tvrtki Dr. Oetker kombiniraju s tradicionalnim kanalima. „Popularizacija društvenih mreža promijenila je i komunikaciju s potrošačima koja je sada direktna i osobna i putem koje iz prve ruke saznajemo što naši potrošači zaista misle o proizvodima Dr. Oetkera.“ Mimo poslovne karijere, Petra sve slobodno vrijeme odvaja za obitelj i prijatelje. „Nikada nisam težila pronaći vrijeme ‘za sebe’. Moj život prvenstveno ispunjava moja obitelj, a najsretnijom me čini kada sam okružena i dijelim svaki trenutak s meni voljenim ljudima, koji su izvor moje energije i motivacije“, zaključuje Petra.