Jedan od najvećih izazova u ovom poslu svakako je održati lidersku poziciju i stalni rast tržišnih udjela. Ono u čemu najviše uživam kroz ovaj posao su iskrena svjedočanstva potrošača o dobrim iskustvima s brendom Rio Mare te radost sretnih dobitnika nagradnih igara. Znaš da radiš nešto dobro kada tvoj posao rezultira srećom krajnjih potrošača, poručuje Ana-Marija Marević, Product Manager u tvrtki Bolton Croatia.
Razgovarala: Marija Sedlar
Ana-Marija Marević iz tvrtke Bolton Croatia rođena je i odrasla u Zagrebu. Nakon Opće gimnazije upisala je Ekonomski fakultet u Zagrebu, gdje se rodila ljubav prema marketingu već pri prvim kontaktima s tim kolegijem na trećoj godini. „Diplomski studij završila sam radom na temu ‘Uloga internetskog marketinga u izgradnji lojalnosti potrošača’. Raditi sam počela vrlo rano. Ljetni džeparac tijekom srednje škole zarađivala sam slažući police u prodavaonicama – već se tada vidjelo kako će me put odvesti u neke sfere retail biznisa. Tijekom studiranja povremeno sam se bavila promocijama te administrativnim poslovima. Vrijeme studija svakako mi je obilježilo trogodišnje članstvo u vrlo aktivnoj studentskoj udruzi eSTUDENT.
Iskustvo vođenja tima te članstvo u predsjedništvu udruge koja je već tada brojala preko 400 članova bilo je izvrsna priprema za nadolazeća prostranstva poslovnog svijeta te svih prilika i izazova koji s njima dolaze. Prvi ozbiljniji studentski posao bila je pozicija Customer business development assistant u tvrtki Procter&Gamble. Radi se o funkciji na kojoj sam izoštrila svoje analitičke sposobnosti i dobila odličnu bazu za daljnje razumijevanje raznih retail procesa. Budući da se radi o vrlo jakoj i utjecajnoj internacionalnoj kompaniji, neizmjerno vrijednim smatram iskustvo koje sam stekla već na prvoj radnoj poziciji“, prisjeća se Ana-Marija, koja je po završetku fakulteta znala u kojem se smjeru želi usavršavati – trebalo je samo odlučiti zanima li je više agencijski marketing gdje će raditi s više klijenata ili želi strateški razvijati brendove unutar neke kompanije.
Dilema je vrlo brzo riješena – odlučila se za drugu opciju. „Ubrzo zatim zaključila sam kako bi bilo pametno najprije steći dobru podlogu u FMCG industriji, a prva je stepenica toga plana bila trade marketing. Na red dolazi Atlantic Trade, za početak pripravnička pozicija u odjelu Operativnog upravljanja robnim markama, gdje sam bila podrška snažnim brendovima kao što su Barcaffe, Argeta, Montana, Smoki i drugi. Ovo je vrijeme obilježilo puno praktičnog učenja o samoj industriji sa svim svojim zakonitostima, širinama i prilikama. Ubrzo nakon toga, kao Junior Brand Operation Manager, dobila sam priliku voditi robne marke Bakina tajna – premium brend raznih proizvoda od voća i povrća, i Wrigley – brend široke potrošnje s distribucijom kojeg je Atlantic prije mnogo godina i započeo svoje poslovanje. Upravljanje brendovima na strani distributera izazovno je i jako vrijedno iskustvo – s jedne strane tu su brojni kanali i mjesta prodaje, odnosno kupci, a s druge strane principali sa svojim potrebama, željama i ciljevima. Uz vodstvo mentorice s dugogodišnjim iskustvom u retail svijetu, na toj sam poziciji izoštrila vještine strateškog promišljanja o brendovima te je došlo vrijeme za nove radne izazove. Kolege iz tog razdoblja života bili su mi i ostali velika podrška u životu, a neke danas ponosno zovem i prijateljima.“
DOLAZAK U BOLTON
Nakon Atlantica, poslovni je put Ana-Mariju ponovno odveo u internacionalnu kompaniju. „Otvorila se prilika pa u lipnju prošle godine prelazim na poziciju Product Managera u tvrki Bolton Croatia koja je dio velike Bolton Grupe, prisutne diljem svijeta. Asortiman nam čine četiri kategorije: Food, Home care, Personal care te Adhesives. Brendovi su dio svakodnevice brojnih kućanstava, a radi se redom o premium robnim markama: Rio Mare, Uhu, Borotalco, Smac, WC Net, Bison, Chilly, Neutro Roberts, itd. Najveće tržišne udjele većina navedenih brendova ostvaruje u Italiji, budući da se radi o domaćem im tržištu, ali valja spomenuti kako odlične rezultate ostvaruju također na europskoj, a neki čak i na svjetskoj razini. Rio Mare na hrvatskom tržištu lider je u segmentu konzervirane tunjevine. U Boltonu vodim marketing brenda Rio Mare, što znači da sam odgovorna za sve marketinške aktivnosti navedenog brenda na hrvatskom tržištu.
Posao uključuje standardne ATL i BTL aktivnosti te vidljivost brenda unutar samog prodajnog mjesta, ali i kreaciju dodane vrijednosti robne marke kroz neke inovativne pristupe marketinške komunikacije. Moj je posao, između ostaloga, educirati potrošače o važnosti konzumacije ribe kao dijela uravnotežene prehrane te ih informirati kako se Rio Mare tunjevina konzervira u čistom maslinovom ulju i malo soli, bez konzervansa i pojačivača okusa. Potrošačima je potrebno prezentirati nove artikle, a zadnji uspješan primjer toga upravo je u tijeku – kupci su prepoznali prisutnost, a potom i vrijednost Rio Mare skuša sa žara, te smo time pokazali kako Rio Mare nema samo odličnu tunjevinu, nego je aktivan igrač i u drugim kategorijama konzervirane ribe.
Trendovi nam pokazuju kako potrošači razumiju i prednosti naših salata od tunjevine, povrća i žitarica – Insalatissime svoju popularnost mogu zahvaliti činjenici da osiguravaju praktično rješenje za jelo svima koji su u gužvi ili samo žele pojesti zdrav, ukusan i cjelovit obrok. Rio Mare puno je više od prehrambenog proizvoda – zapravo je rješenje želja i potreba potrošača, stoga svojim korisnicima redovito prezentiramo ukusne Rio Mare recepte. Potrošače je potrebno angažirati putem interaktivnih platformi jer oni danas nisu pasivni promatrači tržišta već su njegovi aktivni sudionici. Od ove godine sa svojim potrošačima sve više komuniciramo putem digitalnih kanala s obzirom da je to danas prijeko potrebna dopuna tradicionalnim kanalima oglašavanja“, ističe Ana-Marija.
MALI TIM – VELIKA SNAGA
Tim ljudi s kojima radi Ana-Marija opisuje kao izrazito kolegijalan, što je i jedan od glavnih razloga zašto uživa biti dio Bolton priče. „Radi se o brojčano relativno malom timu, ali koji ima veliku snagu na tržištu, što nas čini vrlo fleksibilnom organizacijom. Sinergija između odjela prodaje i marketinga upravo je i glavni uzrok naših prodajnih uspjeha jer jedno bez drugog ne može te je ujedno i dokaz da dobro posložen sistem u kombinaciji s kvalitetnim proizvodom garantirano donosi rezultate. Atmosfera u uredu često je vrlo dinamična. Veseli smo i glasni, razmjenjujemo mišljenja i dobre prakse, komentiramo koji idući koraci imaju najviše smisla i vrlo smo složni u odlukama. Dnevna dinamika posla ovisi o puno okolnosti i svaki je dan različit.
Naravno, tako to u marketingu FMCG-ja i mora biti te je to upravo i važan generator energije koju dajem u cijelu priču. Na posao dolazim s osmijehom i uvijek dobro raspoložena, što je u jednu ruku i sastavni dio profila osobe za ovakav posao, budući da su pozitivna energija i kreativnost vrlo usko povezani. Svakodnevno komuniciram s vanjskim partnerima, a to su razne agencije koje odrađuju operativni dio integrirane marketinške komunikacije brenda Rio Mare. Jedan od najvećih izazova u ovom poslu svakako je održati lidersku poziciju i stalni rast tržišnih udjela. Ono u čemu najviše uživam kroz ovaj posao su iskrena svjedočanstva potrošača o dobrim iskustvima s brendom Rio Mare te veselje sretnih dobitnika nagradnih igara. Znaš da radiš nešto dobro kada tvoj posao rezultira srećom krajnjih potrošača jer se tako zatvara taj FMCG krug djelovanja – zadovoljni potrošači naš su najveći doprinos te smo najsretniji kada i mi možemo doprinijeti njihovoj kvaliteti života.“
LOJALNA BRENDU
Ana-Marija napominje kako joj je ova pozicija ispunila puno više od očekivanja koja je imala po dolasku, a zanimljivo je kako ljubav prema Rio Mare gaji još od djetinjstva. „Lojalnost brendu kreirana je davnih dana, prvenstveno radi kvalitete samog proizvoda, a potom i radi cijele popratne priče te emocija koje su se s vremenom razvile. Tada nisam mogla ni zamisliti da ću jednoga dana i ja biti dio te priče. Najljepše je raditi s brendom u koji doista i vjeruješ.“ Vedre naravi i uvijek nasmijana, Ana-Marija za kraj nam je otkrila kako slobodno vrijeme najviše voli provoditi u prirodi s dragim ljudima. „U zadnje vrijeme počela sam trčati te se nadam dogodine imati i neke ozbiljnije rezultate. Moj je idealan odmor kombinacija opuštanja, izleta i sportskih aktivnosti. Mislim da je važno održavati balans zdravog privatnog i poslovnog života jer smo jedino tako u obje uloge maksimalno sretni i produktivni.”