Od 81% Hrvata u dobi od 16. do 64. godine koji koriste deterdžente za pranje rublja barem ponekad, njih 32% su heavy useri koji deterdžente koriste najmanje četiri do šest puta tjedno
Analizira: Matko Jurković, Research Assistant, Ipsos
Analizom podataka dobivenih za kategoriju deterdženata za pranje rublja u drugoj polovici 2021. godine vidimo kako 81% Hrvata u dobi od 16. do 64. godine koristi deterdžente za rublje barem ponekad. Gledajući detaljnije sliku korisnika ove kategorije, vidimo kako njih 32% jesu heavy useri deterdženata te ih koriste najmanje četiri do šest puta tjedno.
Medium usera također je 32% te oni koriste deterdžente 2-3 puta tjedno. Na kraju, light usera, odnosno onih koji deterdžente koriste jednom tjedno ili rjeđe je 17%. Nekom od brendova deterdženata lojalno je 33% korisnika kategorije, a njih 51% tvrdi da im je jako bitna marka deterdženta koji koriste.
STAVOVI O KATEGORIJI
Najveći broj korisnika deterdženata za pranje rublja radije kupuje veća pakiranja deterdženata, njih čak 76%. Više od polovice njih smatra da cijena kod deterdženata ne znači nužno i bolju kvalitetu proizvoda. S ovom tvrdnjom se češće slažu žene, stanovnici Zagreba i okolice, oni koji žive u gradu te imaju srednje do visoke ukupne prihode kućanstva.
Također su najčešće umjereni obiteljski ljudi ili osviješteni individualci i vole stavljati fokus na osobine proizvoda. Nadalje, polovica korisnika kategorije smatra da tekući deterdženti mogu u velikoj mjeri zamijeniti one praškaste.
S ovom tvrdnjom se uglavnom slažu žene, osobe između 30 i 59 godina, stanovnici Zagreba i okolice, osobe nižih do srednjih ukupnih prihoda kućanstva. Oko 43% korisnika kupuje tekuće deterdžente samo kada su na akciji.
BRANDUSAGE
Osim općenitog praćenja kategorije deterdženata za rublje, unutar BRANDpuls istraživanja prate se i brendovi, tj. odnos potrošača prema određenom brendu. Najvažniji indikator koji se prati svakako je razina korištenja (usage), odnosno marketinški indikator koji najbolje govori o vitalnosti brenda. Praćenje korištenja važno je za procjenu potrošačke mase na koju u određenom trenutku možemo računati.
Korisnici brenda su isti koristili u posljednjih šest mjeseci. Unutar korisnika kategorije deterdženata od 16 do 64 godine u Hrvatskoj vodeći je brend deterdžent Ariel, koji je u zadnjih šest mjeseci koristilo 52% korisnika kategorije. Na drugom mjestu se nalazi Persil s 39% korisnika, a na trećem mjestu je Faks s 37% korisnika.
BRANDLOYALTY
Pored korištenja svakog pojedinog brenda pratimo i lojalnost brendovima. Ovaj model dijeli tržište brenda na četiri segmenta. Mjeri se lojalnost našeg i dostupnost konkurentskog potrošača. Koncipira se na korištenosti brenda, važnosti brenda pri kupovini, ocjeni imidža i odnosu prema konkurentskim brendovima.
Vodeći brend Ariel ima najviše lojalnih potrošača unutar korisnika kategorije, njih čak 12%. Lojalni potrošači su najveća vrijednost brenda. Spremni su platiti veću cijenu, otporniji su na marketinške aktivnosti konkurencije i lakše je poticati ponovnu kupnju.
Lojalnost je osim tržišnog ponašanja i rezultat emotivnog odnosa sa brendom tako da je za jačanje tog indikatora potreban rad na imidžu i konzistentno uvjeravanje potrošača u vrijednosti brenda kroz duži vremenski period.