Sve veća svijest o zaštiti okoliša potaknula je rast potražnje za ekološki prihvatljivim deterdžentima pa tako potrošači sve više traže deterdžente koji su biološki razgradivi, ne sadrže štetne kemikalije i ne zagađuju okoliš
Analizira: Majda Babić, Senior Client Executive, NielsenIQ
Trendovi u deterdžentima za pranje rublja mijenjaju se kako tehnologija i potrebe potrošača evoluiraju. Sve veća svijest o zaštiti okoliša potaknula je rast potražnje za ekološki prihvatljivim deterdžentima. Potrošači sve više traže deterdžente koji su biološki razgradivi, ne sadrže štetne kemikalije i ne zagađuju okoliš.
Proizvodi koji su biljnog podrijetla, poput deterdženata na bazi prirodnih enzima i ekološki prihvatljivih omekšivača, postaju sve popularniji. S obzirom na povećanu osjetljivost na kožu i alergije, potražnja za hipoalergenim deterdžentima za pranje rublja također raste. Proizvodi koji su posebno formulirani da budu nježni prema koži, ne sadrže mirise ili boje te su pogodni za osjetljivu kožu, postaju sve traženiji na tržištu.
Koncentrirani deterdženti postaju sve popularniji jer nude veću učinkovitost pranja uz manju količinu proizvoda te često dolaze u manjim pakiranjima, što može smanjiti otpad i troškove za potrošače. Proizvođači stalno rade na razvoju inovativnih formula deterdženata koje pružaju bolje performanse pranja, uklanjanje mrlja i osvježavanje rublja.
Ovo može uključivati dodatke poput enzima za bolje uklanjanje mrlja, tehnologije za očuvanje boja ili sredstva za omekšavanje tkanina. Sve veća raznolikost tkanina i specifične potrebe pranja potaknule su razvoj deterdženata za specifične namjene. To uključuje deterdžente za osjetljive tkanine poput vune ili svile, deterdžente za pranje sportske odjeće koji uklanjaju neugodne mirise i deterdžente za bebe koji su nježni prema osjetljivoj koži.
Rast vrijednosne prodaje kategorije
Kategorija prema klasifikaciji agencije NielsenIQ uključuje sva sredstva s namjenom za pranje rublja u svim formatima: prašak, tekući, kreme i kapsule. Kategorija također uključuje i deterdžente 2u1 koji uz sredstvo za pranje rublja sadrže i omekšivač.
U posljednjih godinu dana, zaključno s prosincem 2023., kategorija deterdženata za pranje rublja zabilježila je rast vrijednosne prodaje.
Promatrajući aspekt mjesta prodaje, čak 62% ukupne vrijednosne prodaje kategorije se odvija u modernim formatima (hipermarketima i supermarketima). Kroz drogerije i trgovine mješovitom robom ostvari se 38% vrijednosne prodaje kategorije.
U posljednjih godinu dana, zaključno s prosincem 2023., promatrajući vrijednosnu prodaju, vodeća tri proizvođača zastupala su 84% vrijednosne prodaje kategorije, a oni su abecednim redom: Henkel, Procter & Gamble i Saponia.