Bezalkoholna gazirana pića konzumira 80% potrošača

Među učestalim korisnicima kategorije prvi brend je Coca-Cola sa 77% korisnika u zadnjih mjesec dana. Na drugome mjestu je Schweppes s 42% korisnika, a na trećem Cockta s 40% korisnika

Analizira: Ana Marija Kozjak, Researcher, Ipsos

Već su generacijama bezalkoholna gazirana pića omiljeni napitak stanovnika Hrvatske. Karakterizira ih to što pružaju ugodno osvježenje, a na tržištu su dostupna u brojnim okusima i varijantama. Popularnost bezalkoholnih gaziranih pića na visokoj je razini već godinama, što pokazuje i trend upotrebe u Hrvatskoj koji se nije značajno mijenjao u zadnjih 10 godina.

U populaciji stanovnika u dobi od 16 do 64 godine, 80% potrošača konzumira bezalkoholna gazirana pića dok ih tek samo petina Hrvata (20%) nikada ne konzumira, pokazuju podaci agencije Ipsos prikupljeni putem BRANDpuls istraživanja u drugoj polovici 2022.

Malo manje od trećine populacije (30%) su učestali korisnici kategorije (heavy usage) koji piju bezalkoholna gazirana pića 2-3 puta tjedno i češće. Četvrtina populacije (28%) su srednji korisnici (medium usage) koji ova pića piju jednom tjedno do 2-3 puta mjesečno. Petina populacije (22%) su laki korisnici (light usage) koji piju bezalkoholna gazirana pića jednom mjesečno i rjeđe. Gotovo polovici korisnika jako je važno koju marku pića će konzumirati dok je četvrtina (27%) korisnika lojalno nekom brendu.

TKO SU HEAVY KORISNICI KATEGORIJE

Prosječan učestali korisnik kategorije bezalkoholnih gaziranih pića je muškarac srednjih godina (40-49) koji je oženjen, roditelj te živi sa suprugom i djecom u kućanstvu s višim prihodima. Najviše učestalih korisnika živi u Zagrebu, na sjeveru zemlje i u Slavoniji. U pogledu životnih aspekata, dva najvažnija su im zdravlje i obitelj. Iako se bezalkoholna gazirana pića češće vežu s nezdravom hranom, učestali korisnici podjednako su skloni zdravoj i nezdravoj prehrani.

Njih 40% barem jednom mjesečno jede u restoranima brze hrane gdje, značajno više od populacije, najčešće odlaze s obitelji / djecom. Bezalkoholna gazirana pića najčešće kupuju u Konzumu, Lidlu i Kauflandu. Zanima ih sport i tehnologija te estrada i vlastiti izgled. Od sportova u odnosu na populaciju značajno češće prate tenis, rukomet i Formulu 1.

Od medija su najskloniji internetu te 90% svoje slobodno vrijeme provodi surfajući internetom, stoga ne čudi da je to ujedno i medij koji najviše utječe na njihovu odluku o kupnji proizvoda. Internetu najviše pristupaju putem mobilnog uređaja. Trećina, ujedno značajno više od populacije, svaki ili gotovo svaki dan zapali cigaretu.

Kad je riječ o BRANDPuls specijalnoj segmentaciji, heavy korisnici bezalkoholnih gaziranih pića po svom životnom stilu, u odnosu na populaciju, značajno više pripadaju grupama statusnih potrošača i bezbrižnih hedonista.

STAVOVI O KATEGORIJI

Tri četvrtine učestalih korisnika smatra bezalkoholna gazirana pića osvježavajućima. Više od polovine smatra da su poznate marke preskupe te da bezalkoholna gazirana pića nisu dobra za zdravlje te radije pije manje slatka pića.

Za 41% učestalih korisnika cijena ima veliku ulogu pri kupovini bezalkoholnih gaziranih proizvoda, no s tom tvrdnjom se ne slaže četvrtina korisnika. Jednu četvrtinu ne zabrinjava udio šećera u bezalkoholnim gaziranim pićima.

KLJUČNI BRENDOVI

Osim općenitog praćenja kategorije bezalkoholnih gaziranih pića, unutar BRANDpuls istraživanja prate se i brendovi. Najvažniji indikator koji pratimo svakako je razina korištenja (usage) – marketinški indikator koji najbolje govori o vitalnosti brenda. Praćenje korištenja je važno za procjenu potrošačke mase na koju u određenom trenutku možemo računati. Korisnik brenda konzumirao je isti u posljednjih mjesec dana.

Među učestalim korisnicima kategorije prvi brend je Coca-Cola s 77% korisnika u zadnjih mjesec dana. Na drugom mjestu je Schweppes s 42% korisnika, a na trećem Cockta s 40% korisnika. Coca-Cola je vodeći brend po svim parametrima, a izdvaja ga veliki postotak lojalnih korisnika – čak jedna petina svih heavy korisnika. Lojalni korisnici su spremni platiti veću cijenu, otporniji su na marketinške aktivnosti konkurencije i lakše ih je poticati na ponovnu kupnju.