Podaci agencije Ipsos prikupljeni u BRANDpuls istraživanju u drugoj polovini prošle godine pokazuju da 79% građana RH u dobi od 16. do 64. godine barem ponekad konzumira bezalkoholna gazirana pića
Analizira: Violeta Perčić, Project Executive, Ipsos
Bezalkoholna gazirana pića u Hrvatskoj uživaju visoku razinu korištenja pa tako imamo 79% građana RH u dobi od 16. do 64. godine koji barem ponekad konzumiraju navedenu kategoriju, pokazuju podaci agencije Ipsos prikupljeni u BRANDpuls istraživanju u drugoj polovini 2023. Daljnjom segmentacijom potrošača dobit ćemo 30% heavy usera koji konzumiraju bezalkoholna gazirana pića barem 2 do 3 puta tjedno, 27% medium usera koji ih konzumiraju jednom tjedno pa sve do 2-3 puta mjesečno te 22% light usera koji konzumiraju bezalkoholna gazirana pića jednom mjesečno ili rjeđe. Za gotovo polovicu korisnika kategorije izuzetno je bitan brend bezalkoholnih gaziranih pića koji kupuju.
HEAVY KORISNICI KATEGORIJE
Prosječan heavy user kategorije bezalkoholnih gaziranih pića je češće od prosjeka muškarac. Heavy usera promatrane kategorije najviše nalazimo među osobama u dobi od 16 do 39 godina te na području Slavonije, Dalmacije i Zagreba i okolice.
Što se tiče obrazovanja i zaposlenja, nema nekih odstupanja od prosjeka populacije. Dolaze iz kućanstava srednjih ukupnih prihoda prema višima. Prema svojem životnom stilu, heavy useri iznad prosjeka ulaze u segment Statusnih potrošača i pratitelja trendova.
Oba navedena segmenta sklona su kupovini trendovskih proizvoda i izražavanju svoje osobnosti putem istih. Također, oba segmenta nisu ekološki osviještena. Najviše heavy usera se slaže s tvrdnjom da su bezalkoholna gazirana pića osvježavajuća. Tri petine ih smatra da su poznate marke bezalkoholnih gaziranih pića preskupe, a polovina da su i nezdrava.
BRANDUSAGE
Osim općenitog praćenja kategorije bezalkoholnih gaziranih pića, unutar BRANDpuls istraživanja prate se i brendovi. Najvažniji indikator koji pratimo svakako je razina korištenja (usage) – marketinški indikator koji najbolje govori o vitalnosti brenda. Praćenje korištenja je važno za procjenu potrošačke mase na koju u određenom trenutku možemo računati. Korisnik brenda konzumirao je isti u posljednjih mjesec dana.
Među učestalim korisnicima kategorije prvi brend je Coca-Cola sa 71% korisnika u zadnjih mjesec dana. Na drugom mjestu je Cockta s 42% korisnika, a na trećem Fanta s 37% korisnika. Coca-Cola je vodeći brend po svim parametrima, uz najveći udio lojalnih korisnika, a upravo lojalni potrošači su najveća vrijednost brenda. Spremni su platiti veću cijenu, otporniji su na marketinške aktivnosti konkurencije i lakše je poticati ponovnu kupnju.
Naranča najprodavaniji okus praškastih napitaka
Vodeća tri brenda u kategoriji praškastih napitaka po količinskoj prodaji su abecednim redom: Cedevita, Cevitana i Juicy Vita
Analizira: Majda Babić, Senior Client Executive, NielsenIQ
Praškasti (u pravilu vitaminski) instant napitci su proizvodi od kojih se uz dodatak vode pripravljaju bezalkoholni napitci s vitaminskim dodatkom.
U kategoriju nisu uključeni prašci za točene napitke u ugostiteljstvu, vitaminski pripravci u obliku šumećih tableta, drugi oblici praškastih instant napitaka (poput praškastih energetskih napitaka, instant kave, kakaa, čokolade i sličnih), kao niti ostali bezalkoholni napitci i sokovi. U 2023. godini, zaključno s prosincem, praškasti napitci ostvaruju rast količinske prodaje u odnosu na godinu prije.
Najzastupljeniji okusi 2023. godini po količinskom udjelu su naranča sa 48%, limun sa 38% te ostali okusi sa 14% količinske prodaje.
Kroz moderne formate (hipermarketi i supermarketi) u 2023. godini prodalo se 71% ukupne količinske prodaje praškastih napitaka dok se preostali dio (29%) prodao kroz tradicionalne formate, trgovine mješovitom robom do 300 m2 prodajne površine te drogerije. Vodeća tri brenda u kategoriji praškastih napitaka po količinskoj prodaji su abecednim redom: Cedevita, Cevitana i Juicy Vita.