Nestlé objavio cjelogodišnje rezultate za 2022.

Nestlé, najveća globalna prehrambena kompanija, predstavila je poslovne rezultate za 2022. godinu.

  • Ukupna prodaja porasla je za 8,4%, i to na 94,4 milijarde CHF. Neto nabave imale su pozitivan učinak od 1,1%. Devizni tečajevi smanjili su prodaju za 0,9%.
  • Organski rast dosegnuo je 8,3%. Cijene su dosegnule 8,2 %, što upućuje na značajnu inflaciju troškova. Realni interni rast (RIG) bio je pozitivan te je iznosio 0,1%. Organski rast bio je raširen u većini geografskih područja i kategorija.
  • Osnovna marža operativne dobiti (UTOP) iznosila je 17,1% te se smanjila za 30 baznih bodova na izvještajnoj osnovi, kao i za 40 baznih bodova u stalnoj valuti. Marža operativne dobiti (TOP) ostala je nepromijenjena te je iznosila 14,0%.
  • Osnovna zarada po dionici porasla je za 9,4% u stalnoj valuti, kao i za 8,4% na izvještajnoj osnovi, i to na 4,80 CHF. Zarada po dionici smanjila se za 43,5% (na 3,42 CHF) na izvještajnoj osnovi te je uglavnom odražavala dobit od prodaje akcija brenda L’Oréal iz 2021.
  • Slobodni novčani tok iznosio je 6,6 milijardi CHF, s obzirom na to da se radni kapital privremeno povećao u kontekstu ograničenja lanca opskrbe, a kapitalni izdaci i dalje su bili iznad povijesnih trendova.
  • Prognoza za 2023.: očekujemo organski rast prodaje od 6% – 8% i osnovnu maržu operativne dobiti od 17,0% – 17,5%. Očekuje se da će osnovna zarada po akciji u stalnoj valuti porasti između 6% i 10%.
  • Ciljevi za 2025. u potpunosti su potvrđeni: do 2025. očekujemo održiv organski rast prodaje (srednju jednoznamenkastu brojku) i povratak na raspon osnovne marže operativne dobiti od 17,5% – 18,5%. Očekujemo da će godišnji rast osnovne zarade po akciji biti u rasponu od 6% do 10% u stalnoj valuti.

Mark Schneider, izvršni direktor kompanije Nestlé komentirao je: „Prošla je godina sa sobom donijela brojne izazove te je obitelji, zajednice i poduzeća prisilila na teške izbore. Inflacija je porasla do neviđenih razina, pritisci povezani s troškovima života povećali su se, a učinci geopolitičkih napetosti osjetili su se u cijelom svijetu. Cijeli tim kompanije Nestlé pokazao je pouzdanost dok smo se pokušavali snaći u spomenutom teškom okruženju.

Organski rast bio je solidan, marže su i dalje bile otporne, a rast naše osnovne zarade po dionici bio je snažan. Istovremeno smo na globalnoj razini osigurali pristup hranjivim proizvodima i pristupačne ponude. Tijekom 2022. potvrdili smo i svoju dugogodišnju strategiju prehrane, uz naglasak na motu ‘Good for You, Good for the Planet’. Poduzeli smo važne korake kako bismo dodatno ojačali svoje odgovorne marketinške prakse (vodeće u industriji) i osigurali transparentnost nutritivne vrijednosti svog globalnog portfelja. Istovremeno smo i unaprijedili provedbu svog plana za borbu protiv klimatskih promjena.

Što se tiče 2023., očekujemo da će biti riječ o godini snažnog organskog rasta, i to s naglaskom na obnavljanje naše bruto marže, povećavanje marketinških ulaganja i povećavanje slobodnog novčanog toka. Zahvaljujući modelu stvaranja vrijednosti kompanije Nestlé u dobrom smo položaju za postizanje svojih ciljeva do 2025. i za stvaranje pouzdanih i održivih povrata za dioničare.“

Zona Europa

Organski rast iznosio je 7,2% (uz cijene od 6,4%). RIG je bio otporan (0,9%) s obzirom na visoku bazu za usporedbu u 2021. i ograničenja opskrbe. Devizni tečajevi negativno su utjecali na prodaju, i to za 7,6%, što odražava povećanje vrijednosti švicarskog franka u odnosu na euro. Iskazana prodaja u europskom području porasla je za 1,8%, i to na 19,1 milijardu CHF.

U spomenutom izazovnom okruženju europsko je područje pokazalo otpornost i predanost dugoročnim ulaganjima. Kompanija Nestlé najavila je ulaganje od 40 milijuna CHF u Ukrajini, i to za novi proizvodni pogon u regiji Volyn.

Područje je zabilježilo povećanje tržišnog udjela u pogledu konditorskih proizvoda, hrane za kućne ljubimce i prehrane za dojenčad. Po kategoriji proizvoda ključni pokretač rasta bio je proizvod Purina PetCare (potaknut vrhunskim brendovima Gourmet, Felix i Purina Pro Plan). Rast je bio snažan u svim kanalima, a posebno u e-trgovini i specijaliziranim trgovinama za kućne ljubimce. Prodaja rješenja Nestlé Professional rasla je snažnom dvoznamenkastom stopom, potpomognuta novim platformama za rast i povećanom distribucijom, posebno za pića.

Voda je zabilježila dvoznamenkasti rast, kao i pad prodaje u četvrtom tromjesečju, i to uglavnom zbog privremenih ograničenja kapaciteta. Kava je ostvarila srednji jednoznamenkasti rast predvođen topljivom kavom Nescafé i kontinuiranim snažnim rastom prodaje za Starbucks by Nespresso.

Konditorski proizvodi zabilježili su srednji jednoznamenkasti rast, kao i snažnu potražnju za brendom KitKat i sezonskim ponudama. Prodaja u području prehrane dojenčadi rasla je dvoznamenkastom stopom, a navedeno se temeljilo na snažnom uzletu vrhunske početne hranu za dojenčad, uključujući proizvode od oligosaharida majčinog mlijeka. Kulinarstvo je zabilježilo pad prodaje na koji je utjecao negativan rast u području prodaje pizza i rezanaca. Biljni proizvodi Garden Gourmet nastavili su bilježiti dvoznamenkasti rast koji je odrazio pokretanje novih proizvoda.

Prognoza za 2023.: očekujemo organski rast prodaje od 6% – 8% i osnovnu maržu operativne dobiti od 17,0% – 17,5%. Očekuje se da će osnovna zarada po dionici u stalnoj valuti porasti između 6% i 10%.

Ciljevi za 2025. u potpunosti su potvrđeni: do 2025. očekujemo održiv organski rast prodaje (srednju jednoznamenkastu brojku) i povratak na raspon osnovne marže operativne dobiti od 17,5% – 18,5%. Očekujemo da će godišnji rast osnovne zarade po dionici biti u rasponu od 6% do 10% u stalnoj valuti.

Cjelovite rezultate pročitajte na poveznici.