INFLUENCER MARKETING – neiskorišteni as u rukavu

Kao i kod drugih kampanja, i kod influencer marketinga dobar dio planiranja sastoji se od opsežnog istraživanja, postavljanja jasno definiranih ciljeva i analize učinka nakon završetka kampanje, no kod influencer marketinga potrebno je računati i na jasno uspostavljanje kontakata, jačanje odnosa i pripreme ugovora

Piše: Tilen Terbuc, Digital Marketing Specialist, Ceneje.si

Kao marketingaši, uvijek smo u potrazi za novim načinima povećanja dosega, engagementa s našim projektima, a prije svega za time kako ispravno pristupiti svim demografskim skupinama. A što je bolje od preporuke osobe kojoj vjerujemo? Prije su to bili prijatelji i članovi obitelji, a sveobuhvatnim dosegom društvenih mreža i njihovom interpolacijom u našu svakodnevicu, granica konvencionalne ‘preporuke prijatelja’ dobila je šire značenje.

PARASOCIJALNI ODNOSI

Jeste li već čuli za termin parasocijalni odnosi? Konceptualno, parasocijalni odnos je povezan s identifikacijom želja (eng. wishful identification), a može se objasniti kao želja da budemo isti kao poznata javna osoba. Ovaj proces motivira ponavljanje obrazaca ponašanja poznate osobe. Parasocijalni odnosi su povezani sa željom za identifikacijom, osjećajima emocionalne uključenosti i lojalnosti. Kao što su brojne tvrtke već primijetile, parasocijalni odnosi imaju ogroman marketinški potencijal. Istraživanje Chunga i Choa (2017.) pokazalo je da parasocijalne interakcije kupca sa slavnom osobom imaju pozitivan učinak na promociju proizvoda. Parasocijalni odnosi djeluju kao posrednik među interakcijama na društvenim mrežama i vjere u izvor (poznate osobe). Potonje pozitivno utječe na kredibilitet marke, što vodi u namjeru kupnje proizvoda.

NAJAKTIVNIJA GENERACIJA X

Iako je s godinama generacija online kupaca s najvećim kupovnim zanimanjem sve mlađa, u Hrvatskoj su i dalje najaktivniji online kupci generacije X. To nam je potvrdilo i ovogodišnje E-commerce Report istraživanje o navikama kod online kupnje prema kojem je zabilježen porast kupnji kod generacije X dok je kod mlađih generacija, generacije Z i Y, zabilježena stagnacija ili blagi pad. Unatoč tome, sigurno je da će vrlo skoro na vodeće mjesto doći generacije koje su praktički odrasle uz društvene mreže. Zamislite samo koliko će u tim okolnostima porasti važnost influencer marketinga!

PRIPREMA KAMPANJE I SURADNJA

Kao i kod drugih kampanja, i kod influencer marketinga dobar dio planiranja sastoji se od opsežnog istraživanja, postavljanja jasno definiranih ciljeva i analize učinka nakon završetka kampanje. No kod influencer marketinga potrebno je računati i na jasno uspostavljanje kontakata, jačanje odnosa i pripreme ugovora. Nakon toga se morate odlučiti koliko često želite imati kampanje.

Gotovo 27% marketingaša kampanje pokreće svakih jedan do tri mjeseca, 19% njih čak jednom mjesečno. (Hubspot izvješće) Ključno je dobro poznavanje publike. Nije svaki influencer primjeren za određenu demografsku skupinu.

Najbolje je sastaviti ugovor s influencerom koji jasno pokriva mjerljive ciljeve koje želite postići uz njegovu / njezinu pomoć, dogovorenu naknadu i raspored / način plaćanja. Svakako provjerite razmišljate li jednako o poruci kampanje. Pomoći će i ako opskrbite influencera dobrim primjerima sličnih postova koji su vas inspirirali i koji su u skladu s vašim brendom ili porukom koju želite prenijeti. Toplo preporučujemo da dogovorite pregled objava prije samog objavljivanja.

Nakon što je postavljen cilj kampanje, ne zaboravite pripremiti UTM parametre za poveznice koje dijelite s influencerima. Tako ćete lakše pratiti uspješnost kampanje. Korisne informacije će vam pomoći u odluci o budućoj suradnji, a bez njih ćete samo moći nagađati koliko je angažman influencera zaslužan za rezultate prodaje.

TIPOVI INFLUENCERA

A što točno čini savršenog influencera upravo za vaše poslovanje? Nekoliko je tipova, a dijelimo ih prema veličini pratitelja.

Nano influenceri (više od 10.000 pratitelja)

Po broju pratitelja doista su najmanji, ali se mogu pohvaliti visokom razinom uključenosti pratitelja (engagement). Obično je riječ o manjim ili nišnim zajednicama. Zbog manjeg broja pratitelja izbirljiviji su u pogledu odabira proizvoda i brendova s kojima će surađivati.

Mikro influenceri (10.000 – 100.000 pratitelja)

Imaju opredijeljenu i specifičnu publiku i priznati su stručnjaci u svom području. Jeftiniji su od makro influencera i imaju odličan engagement rate.

Makro influenceri (100.000 – 1.000.000 pratitelja)

Općepoznata online prisutnost. Makro influenceri obično imaju širok doseg i obično su najprimjereniji odabir za kampanje s visokim budžetima.

Mega influenceri (više od milijun pratitelja)