Proizvodi za zaštitu od sunca bilježe snažan rast

Općenito gledajući, rastuća svijest o zdravstvenim rizicima povezanim s izlaganjem suncu značila je da su potrošači sve više naginjali upotrebi proizvoda za zaštitu od sunca u svakodnevnoj uporabi tijekom sunčanog vremena, a ne samo kad posjećuju plažu ili idu na odmor

Prema podacima istraživačke agencije Euromonitor International, proizvodi za zaštitu od sunca postigli su izuzetne rezultate u 2022. godini jer se broj stranih turista u Hrvatskoj približio razinama prije pandemije u 2019. Volumen prodaje u maloprodaji umjereno je porastao u 2022. godini zahvaljujući potpunom popuštanju ograničenja putovanja.

U 2021. godini zabilježen je dvoznamenkasti oporavak kada su ublažavanje pandemije i povezanih ograničenja potaknuli domaće potrošače da više vremena provode na otvorenom i podržali brži oporavak turizma nego što se očekivalo.

Općenito gledajući, rastuća svijest o zdravstvenim rizicima povezanim s izlaganjem suncu značila je da su potrošači sve više naginjali upotrebi proizvoda za zaštitu od sunca u svakodnevnoj uporabi tijekom sunčanog vremena, a ne samo kad posjećuju plažu ili idu na odmor. Osim toga, u smislu trenutnog rasta vrijednosti, postojala je i dodatna korist od rasta cijena. Međutim, važno je napomenuti da su privatne robne marke nadmašile sve ostale zbog svoje niže cijene.

PREMIUM SAMOTAMNJENJE POKAZUJE OBEĆAVAJUĆI RAST

Premium samotamnjenje zabilježilo je solidan rast u 2022. godini jer je bilo manje prilika za odlazak na odmor na obali, posebno s obzirom na rastuće troškove života. Umjesto toga, potrošači su se odlučili za samotamnjenje kao zamjenu za postizanje željene ljetne preplanulosti.

U posljednjih nekoliko godina, opća kvaliteta proizvoda za samotamnjenje se drastično poboljšala, oslobađajući se negativnih dojmova kao što su neugodni mirisi ili stvaranje narančastih pruga. Stoga mnoge marke proizvoda za samotamnjenje sada nude proizvode mnogo više kvalitete.

IZGLEDI I MOGUĆNOSTI TIJEKOM PET GODINA

Masovni proizvodi za zaštitu kože od sunca nadmašit će premium proizvode za zaštitu kože od sunca. Prodaja proizvoda za sunčanje će se oporaviti tijekom narednih pet godina, uglavnom u skladu s povratkom inozemnih turista. Očekuje se da će masovni proizvodi za zaštitu kože od sunca nadmašiti premium proizvode i preuzeti od njih udio u maloprodaji, kako potrošači sve više traže vrijednost za novac i biraju ekonomičnije marke i privatne marke.

Opći rast će biti poduprt velikom potražnjom u najvećoj kategoriji zaštite od sunca, koja će i dalje imati koristi od sve veće popularnosti Hrvatske kao odredišta za odmor među međunarodnim turistima i poboljšanja javnog obrazovanja o tome kako izlaganje suncu može uzrokovati rak kože i druge zdravstvene probleme.

Isti će čimbenici pomoći u jačanju interesa za kategoriju proizvoda za njegu nakon sunčanja dok će potražnja za proizvodima za samotamnjenje biti potaknuta rastućom osviještenošću o imidžu i rastućim cijenjenjem praktičnosti ovih proizvoda među potrošačima.

RAST TURIZMA NUDI IZVRSNE PRILIKE ZA RAST

Kako je proglašen kraj pandemije, proizvodi za zaštitu od sunca će se izuzetno dobro razvijati u skladu s razvojem hrvatskog turizma. Do sada, rat u Ukrajini nije negativno utjecao na potražnju proizvoda za zaštitu od sunca, ali daljnja nestabilnost u regiji potencijalno bi mogla predstavljati prijetnju.

S obzirom na performanse u kasnoj 2021. i 2022. godini, očekuje se porast broja stranih turista što će potaknuti daljnji rast ukupnog tržišta proizvoda za zaštitu od sunca, posebno kako Hrvatska radi na privlačenju turista iz vrlo udaljenih dijelova svijeta.

Ključni naglasci podataka Euromonitor Internationala:

• Vrijednost prodaje u retailu porasla je za 15% u trenutnim uvjetima u 2022. na 115 milijuna kuna.
• Sredstva za zaštitu od sunca za bebe i djecu najuspješnija je kategorija u 2022., s povećanjem maloprodajne vrijednosti od 20% u trenutnim uvjetima na 3 milijuna kuna.
• Retail prodaja trebala bi se povećati po trenutnoj vrijednosti CAGR od 4% (2022. konstantna vrijednost CAGR od 2%) u predviđenom razdoblju na 143 milijuna kuna.

Jeftinije.hr: Pregled online potražnje zaštite od sunca

Od travnja do rujna potrošači povećano pretražuju proizvode za zaštitu od sunca – poput sunčanih naočala za kojima potražnja počinje rasti u ožujku, i ostaje vrlo visokom sve do kraja kolovoza. Ako je suditi prema godišnjem prosjeku i sezonalnosti, u narednim će tjednima i mjesecima porasti i online potražnja za proizvodima za njegu kože i zaštitu od sunca – za dječjom ljetnom kozmetikom vrhunac potražnje je u svibnju i ostaje visokom sve do kraja ljeta dok se kozmetički proizvodi za zaštitu od sunca za odrasle pretražuju najviše u razdoblju od lipnja do kolovoza.


Kliknuti za uvećanje!