Insekticidi i repelenti: Potražnjom dominiraju insekticidi u spreju / aerosolu

Kućni insekticidi koncentrirani su među sprejevima / aerosolima i električnim insekticidima, dok insekticidi mamci i drugi kućni insekticidi čine samo male udjele u ukupnoj prodaji.

Prema podacima istraživačke agencije Euromonitor International, proizvodi iz kategorije insekticida i repelenata bili su jedan od boljih izvođača među proizvodima za kućnu njegu u 2022., s trenutačnom vrijednošću i zdravim rastom količine.

Ovi su rezultati zabilježeni unatoč visokoj inflaciji, proizašloj, između ostaloga, iz rata u Ukrajini, a što je rezultiralo energetskom krizom. Glavni čimbenik koji je uzrokovao uspjeh kategorije bila je vruća ljetna sezona 2022., zbog koje se pojavilo više insekata, što je zauzvrat dovelo do povećane potražnje za kućnim insekticidima.

ELEKTRIČNIMA RASTE POPULARNOST

Električni insekticidi bilježe pozitivne rezultate, ali visoke cijene ograničavaju njihovu veličinu u ukupnoj kategoriji. Potražnjom su i dalje dominirali insekticidi u spreju / aerosolu, zbog njihove pristupačnije cijene. Međutim, manji i skuplji električni insekticidi nastavili su polako dobivati na popularnosti među Hrvatima i zabilježili su najbolje rezultate u 2022. Njihova rastuća popularnost uglavnom je povezana s mlađim ljudima jer ovaj format smatraju prikladnijim za rješavanje problema s insektima i štetočinama u svojim domovima.

IZGLEDI I MOGUĆNOSTI TIJEKOM PET GODINA

Kućni insekticidi zabilježit će minimalno povećanje konstantne vrijednosti prodaje tijekom predviđenog razdoblja, pri čemu će količinska prodaja zapravo padati. Uz nastavak pada broja hrvatskog stanovništva zbog visoke razine iseljavanja, potražnja za kućnim insekticidima bit će manja. Uz to, više Hrvata seli se u gradove koje često dezinficiraju, što ubija mnogo insekata, što će smanjiti potražnju za kućnim insekticidima.

Također, noviji dizajni gradnje kuća će otežati prodor insekata. Konačno, hrvatski potrošači se okreću od kemijskih proizvoda i pokušavaju koristiti alternative. Unatoč tome, populacije insekata mogle bi se povećati zbog porasta temperature kao posljedice klimatskih promjena što će nastaviti podržavati količinsku prodaju kućnih insekticida.

RASTE BRIGA ZA OKOLIŠ

Električni insekticidi bit će jedino područje proizvoda u kojem će se maloprodajna vrijednost i obujam stalno povećavati tijekom sljedećih pet godina. Potrošači smatraju da su ovi proizvodi prikladniji zbog njihove dugotrajnosti i kontinuiranog učinka. Brži rast električnih insekticida u usporedbi s jeftinijim insekticidima u spreju / aerosolu dovest će do porasta prosječne jedinične cijene kućih insekticida.

Ipak, insekticidi u spreju / aerosolu ostat će najveće područje proizvoda, unatoč činjenici da se aerosoli smatraju nametljivijima, s manje dugotrajnim učincima i sve su češće povezani s brigom za okoliš. Međutim, razlika između spreja / aerosola i električnih insekticida znatno će se smanjiti u idućih pet godina.

Kućni insekticidi koncentrirani su među sprejevima / aerosolima i električnim insekticidima, dok insekticidi mamci i drugi kućni insekticidi čine samo male udjele u ukupnoj prodaji.

Osim električnih insekticida, očekuje se da sva ostala proizvodna područja zabilježe pad trenutne vrijednosti i volumena tijekom predviđenog razdoblja. Briga za okoliš i rastuća svijest o toksičnosti proizvoda i potencijalna štetnosti za zdravlje ljudi dugotrajno će utjecati na izvođenje kućnih insekticida.

Ključni naglasci podataka Euromonitor Internationala:

• Vrijednost prodaje u retailu raste za 6% u 2022. godini na 47 milijuna kuna.
• Električni insekticidi su najbolja kategorija u 2022., s povećanjem prodaje u maloprodaji od 7%, u trenutnim uvjetima, na 10 milijuna kuna.
• Maloprodaja bi trebala rasti uz trenutnu vrijednost CAGR od 3% (2022. konstantna vrijednost CAGR od 0,2%) u predviđenom razdoblju na 54 milijuna kuna.

Jeftinije.hr: Pregled online potražnje insekticida i repelenata

Od travnja do rujna potrošači se povećano zanimaju za kupnju različitih proizvoda koji će im pomoći u zaštiti od insekata i komarca.