Tjesteninu čak 96% građana Hrvatske jede barem ponekad

Prema BRANDpuls istraživanju provedenom u drugom dijelu 2022. godine, u procjeni populacije brojimo čak 2.318.875 konzumenata tjestenine u dobi od 16. do 64. godine

Analizira: Jelena Jakšić Matovina, Research Manager, Ipsos

Kategorija tjestenine je popularna kategorija koju konzumiraju skoro svi građani Hrvatske – točnije, njih 96% barem ponekad jede tjesteninu. Tako prema BRANDpuls istraživanju provedenom u drugom dijelu 2022. godine, u procjeni populacije brojimo čak 2.318.875 konzumenata u dobi od 16. do 64. godine.

Trend konzumacije ove kategorije nije se značajno promijenio zadnjih 10-ak godina. Ove potrošače prema frekvenciji korištenja možemo dodatno segmentirati na heavy, medium i light korisnike. Tako brojimo 37% heavy korisnika koji konzumiraju tjesteninu barem dva do tri puta tjedno, 36% medium korisnika koji je konzumiraju jednom tjedno te 23% light korisnika koji to čine dva do tri puta mjesečno i rjeđe. Za 34% korisnika tjestenine je jako bitno koji brend će kupiti.

ŽIVOTNI STIL KORISNIKA

Najviše korisnika tjestenine po svom životnom stilu su umjereni obiteljski ljudi. Pripadnici ovog segmenta predstavljaju prosjek po tome što su umjereni u većini životnih nazora. Važna im je obiteljska harmonija te su skloni brizi za kućanstvo i uređenju doma.

Vrednuju svoje slobodno vrijeme kojeg provode najčešće u obiteljskom krugu. Prate politička zbivanja i sport, ponekad se služe računalom. Umjereno su religiozni, donekle tradicionalnih nazora, ali to nije nešto po čemu se ističu, kako valja tumačiti i njihovu nešto manju sklonost hedonizmu.

STAVOVI O KATEGORIJI

Većina korisnika kategorije kaže da koristi tjestenine različitih oblika. Dvije trećine jede tjesteninu zbog brze i jednostavne pripreme, a polovini je bitno da nema umjetne aditive.

BRANDUSAGE Osim općenitog praćenja kategorije tjestenine, unutar BRANDpuls istraživanja prate se i brendovi. Najvažniji indikator koji pratimo svakako je razina korištenja (usage), marketinški indikator koji najbolje govori o vitalnosti brenda. Praćenje korištenja je važno za procjenu potrošačke mase na koju u određenom trenutku možemo računati. Korisnik brenda koristio je isti u posljednjih mjesec dana. Promatrano na heavy korisnicima tjestenina, najveći broj korisnika je imala Barilla, zatim Pasta Zara i Marodi.

Tjestenina je bogata složenim ugljikohidratima, što znači da oslobađa energiju postepeno i dugotrajno, što je izuzetno korisno za održavanje stabilnog nivoa šećera u krvi

Tjestenina je jedna od najomiljenijih namirnica diljem svijeta. Ova ukusna hrana pruža ne samo zadovoljstvo nepcu, već i niz nutritivnih vrijednosti. Tjestenina se često opisuje kao ‘ugljikohidrantna bomba’, ali njena nutritivna vrijednost ide dalje od toga. Tjestenina je bogata složenim ugljikohidratima, što znači da oslobađa energiju postepeno i dugotrajno, što je izuzetno korisno za održavanje stabilnog nivoa šećera u krvi. Ona sadrži proteine, iako u manjoj količini u usporedbi s mesom ili mahunarkama.

Ipak, možete poboljšati nutritivnu vrijednost tjestenine dodavanjem proteina iz različitih izvora, poput rajčice, sira ili piletine. Integralna tjestenina obiluje vlaknima, što pomaže u probavi i održavanju zdravlja crijeva. Nadalje, tjestenina je dobar izvor minerala poput fosfora, selena i mangana te sadrži malo zasićenih masti. Tjestenina ne sadrži kolesterol, što je korisno za srce i krvne žile.

ODABIR PRAVE TJESTENINE

Prvi korak u ispravnoj pripremi tjestenine je odabir prave vrste tjestenine za vaš obrok. Različite vrste tjestenine zahtijevaju različito vrijeme kuhanja, pa obratite pažnju na upute na pakiranju. Evo nekoliko popularnih vrsta tjestenine i kako ih najbolje koristiti:

AKTUALNI TRENDOVI

Kada je u pitanju tjestenina, aktualni trendovi na tržištu fokusiraju se na inovacije u pogledu sastojaka i načina pripreme. Donosimo nekoliko primjera.

Integralna tjestenina: Sve više ljudi prelazi na integralnu tjesteninu zbog njezinih većih količina vlakana i nutritivnih vrijednosti.

Gluten-free opcije: Tjestenina bez glutena postaje sve rasprostranjenija kako bi zadovoljila potrebe osoba s celijakijom ili onih osjetljivih na gluten.

Tjestenina od graška i leće: Alternativne vrste tjestenine napravljene od graška, leće i drugih mahunarki pružaju više proteina i vlakana.

Nestandardni oblici: Kreativni oblici tjestenine, poput spiralne tjestenine ili tjestenine u boji, privlače pozornost kupaca koji vole eksperimentirati s receptima.

Prilagođavanje različitih proizvoda: Tjestenina na bazi povrća, poput tikvica ili mrkve, postaje sve popularnija kao zdravija zamjena za klasičnu tjesteninu.

Tjestenina je ukusna, pristupačna i svestrana opcija za obrok, a s novim trendovima i inovacijama na tržištu postoje beskrajne mogućnosti za istraživanje i uživanje u njoj. Bez obzira na prehrambene potrebe ili preferencije potrošača, tjestenina nastavlja zauzimati posebno mjesto u svijetu gastronomije.