Aleksandra Matijašić: Klijentima nudimo personalizirana rješenja za najbolji uspjeh

“Moto Ribilija, koji ove godine obilježava 30 godina poslovanja, je ‘Partner po mjeri’ i temelji se na personalizaciji rješenja kako bismo zadovoljili raznolike potrebe naših klijenata i istaknuli ih u odnosu na njihovu konkurenciju. S rastom naših kupaca, rastemo i mi“, ističe Aleksandra Matijašić, Marketing and Sales Manager u tvrtki Ribili

Razgovarala: Marija Sedlar

Nakon završene Opće gimnazije, Aleksandra Matijašić je došla u Zagreb na Ekonomski fakultet s vizijom da studira makroekonomiju, ali se ta vizija nekoliko puta mijenjala jer su je zanimali i financije i marketing, da bi na kraju završila smjer Trgovina. Prvo radno iskustvo konobarenja u srednjoj školi, prisjeća se, izvuklo ju je izvan njezine komfort zone pri čemu je shvatila da rad s ljudima često može biti zanimljiv. Nastavila je tijekom studiranja raditi kao hostesa i u aktivnoj prodaji, stvarajući podlogu za ono što ju je čekalo kasnije.

„Ta borba introvertiranog i ekstrovertiranog, odnosno sistematičnog i kreativnog dijela mene, koja se ocrtavala tijekom studiranja, nastavila se kasnije u mojem radu. Priliku da prvi put zakoračim u svijet velikih organizacija dali su mi u Adria Snack Company – danas se ta tvrtka zove Intersnack Adria i proizvodi i prodaje brendove slanih grickalica Chio, Čipi Čips, Kroki Kroket, Tip Top itd. Započela sam kao asistent u prodaji i uživala u ‘svaštarenju’ koje je nosila ta pozicija. Asistenti su često primorani naučiti razumjeti rad svih odjela tvrtke. Taj raspon razumijevanja rada od IT-a do logistike koristio mi je da napredujem u voditelja podrške prodaji, odjela koji dotad nije postojao, i time dobijem vlastiti tim ljudi. Mi smo bili spona između prodaje Intersnacka Adria i svih maloprodajnih lanaca u Hrvatskoj. Odgovornost za ljude je puno teža od odgovornosti za posao, ali meni je to donijelo novu perspektivu i novi polet“.

Aleksandra je, vođena vlastitom ambicijom da traži još više odgovornosti, preuzela poziciju Key Account Managera za privatne marke – robne marke u vlasništu trgovaca. Kao voditelj prodaje za privatne marke surađivala je s velikim retailerima te s kolegama iz marketinga koji se bave istraživanjem i razvojem proizvoda.

„Moje zadnje radno iskustvo u Intersnacku bilo je također u prodaji ključnim kupcima u retailu, ali sam tada preuzela odgovornost za marke proizvođača i prvi puta se susrela s pregovaranjima, prodajnim strategijama, katalozima, trade marketing aktivacijama itd. Sada, dok nabrajam sva ova iskustva, iako se čini kao puno godina, trajalo je nešto manje od četiri godine, i neprestano mislim na ljude koji su tu bili uz mene. Dobar mentor je prijeko potreban svakoj osobi koja pokaže volju, pogotovo mentor kojemu to nije obaveza nego želja i neizmjerno sam zahvalna svim mojim mentorima. Nakon lidera na retail tržištu, prelazim kod ‘izazivača’ – na poziciju voditelja ključnih kupaca za retail u Julius Meinl Bonfanti. Ono što me tada iznenadilo, a što je zapravo logično, je ogroman prostor za napredovanje na strani ‘izazivača’. Kava u Hrvatskoj je napitak koji gotovo svatko pije, gotovo svatko ima kavu koji voli i ritual koji prakticira, bilo kod kuće, na poslu ili negdje vani. Zato uvijek ima prostora za nove proizvode i nove brendove“, ističe Aleksandra.

DOLAZAK U RIBILI

U Ribili je došla s početkom 2022. godine, na radno mjesto voditelja prodaje za retail kupce. „Traženje novih poslovnih izazova je vidljivo iz mog životopisa, a za razliku od dotadašnjih proizvođačkih kompanija, Ribili je distributer. Svjesna da je rad s principalima drugačiji i ponekad kompliciraniji, odluku sam donijela iz razloga što su principali Ribilija proizvođači s dugom tradicijom i visokokvalitetnim proizvodima; Hausbrandt kava, talijanska kava s preko 130 godina izvanredne kvalitete, Ronnfeledt čajevi koji broje dva stoljeća tradicije, belgijske sirovine za slastice svjetski poznatog brenda Callebaut, Col Sandago prosecco iz prestižne regije Conegliano Valdobbiadene te Theresianer pivo koje se s ponosom proizvodi od 1766. godine. To je nešto što mi je uvijek bilo bitno – da mogu vjerovati u proizvod koji prodajem”.

“Od prvog radnog dana u Ribiliju osjećam da je moje iskustvo, kao i miks sistematičnosti i kreativnosti, objeručke prihvaćeno i usmjereno na dobrobit našeg tima. I opet se vraćam na važnost dobrog mentora – njegova funkcija nije samo učiti primjerom, nego i prepoznati talente te ih usmjeriti. Tako sam se nakon dvije godine, uz poziciju voditeljice prodaje, našla na poziciji marketing menadžerice. Te dvije funkcije čine široki spektar zadataka od kojih su na prvom mjestu briga za prodaju prema retailu te svi oblici promocije. Svakodnevno ispunjavanje planova prodaje se isprepliće sa suradnjom s agencijama za merchandising i marketinškim agencijama“, opisuje nam Aleksandra svoju poziciju Marketing and Sales Managera.

PROMOCIJA VISOKOKVALITETNIH PROIZVODA

„Ne razlikujemo se mnogo od drugih kada je u pitanju fokus poslovanja – želimo produbiti distribuciju naših proizvoda i proširiti asortiman na tržištu. Osim što radimo na promociji proizvoda, oni svojom kvalitetom govore sami za sebe. Tako Hausbrandt kava pomalo gradi svoju poziciju, što na polici velikih retailera, što u ugostiteljskim objektima, a Callebaut sirovine već treću godinu zaredom imaju zavidan uzlet prodaje. Tu nam isto principali pomažu s dodavanjem inovativnih proizvoda u asortiman. Dio ponude Hausbrandt kvalitetne espresso talijanske kave koju smo plasirali u maloprodaju se sastoji od kapsula: tri vrste koje se razlikuju po mješavini kave u njima – Intenso, Gourmet 100% arabica i Decaffeinato. U sljedećih godinu dana na tržište ćemo izbaciti još barem dvije vrste kapsula koje će se bazirati na Hausbrandtovim single origin mješavinama.

Na policama možete pronaći i mljevene espresso kave te kave u zrnu čije mješavine su ponosne Hausbrandt recepture. Callebaut sirovine za slastičarstvo su većim dijelom čokolade koje možete konzumirati samostalno ili u pripremi slastica, za koje s ponosom možemo reći da su prvi izbor profesionalnih slastičara u svijetu. Na policama su zastupljene sve vrste, od klasične tamne čokolade pa do neobične ruby čokolade. Ove godine planiramo na police plasirati vegansku čokoladu Callebaut NXT kako bismo zadovoljili potrebe rastućeg plant based tržišta. Uz kvalitetu čaja, Ronnefeldt je također poznat po svojoj ortodoksnosti u proizvodnji čaja. Njihova zanatska obrada, iskustvo i ograničena uporaba strojeva jamče vrhunsku kvalitetu i okus čaja. Za ekološki osviještene ljubitelje uveli smo 100% BIO organske čajeve koji dolaze s ekoloških plantaža.“

PARTNER PO MJERI

Kada priča o važnim projektima, Aleksandra otkriva da su od listopada prošle godine odradili šest HoReCa sajmova i evenata, a posebno izdvaja netom održani GAST sajam u Areni Zagreb gdje su bili partner sajma s Hausbrandt kavom. Taj projekt je zahtijevao štand od 80 m2 i dva mjeseca intenzivnog oglašavanja, ali je rezultirao iznimnom posjećenošću i velikim iskazanim interesom.

„Tome poseban značaj daje činjenica da ove godine obilježavamo 30 godina poslovanja, a takva vrsta interakcije nam daje priliku da pokažemo svoju dugogodišnju predanost inovacijama i vrhunskoj kvaliteti. Ribili čini 30 zaposlenih, a sve ih smatram dijelom jednog tima jer o svima njima ovisi uspješnost naših projekata. Naši regionalni voditelji prodaje djeluju kroz četiri regionalna skladišta, a uskoro otvaramo dva nova. U sklopu svakog regionalnog skladišta imamo vlastitu servisnu službu. Sebe vidimo kao partnera koji pomaže kupcima u razvoju njihovog poslovanja jer s rastom kupca, rastemo i mi. Tako smo došli do mota ‘Partner po mjeri’ koji se temelji na personalizaciji rješenja kako bismo zadovoljili raznolike potrebe naših klijenata i istaknuli ih u odnosu na njihovu konkurenciju. Trenutno najveći izazov u svakodnevnom poslu, kratkoročno i dugoročno, čini inflacija koja presporo usporava.

Promjene cijena su postale svakodnevica te se time svakodnevno mijenja potrošačka košarica što, razumljivo, utječe na odnose s kupcima i potrošačima. Ali, kada razmišljam o budućnosti, sigurna sam da će i kupci i potrošači nastaviti prepoznavati kvalitetu naših proizvoda. Stoga ćemo kontinuirano ulagati u razvoj strategija i portfelja te proširiti naše kapacitete“, najavljuje Aleksandra, čije je slobodno vrijeme u suprotnosti s donekle kaotičnim i definitivno ispunjenim radnim vremenom: „Slobodno vrijeme često provodim jednostavno gledajući filmove, serije i dokumentarce ili s meni dragim ljudima, s kojim ću uvijek rado otići na dobar koncert. Sve češće idem u duge šetnje koje me relaksiraju, ali pravi odmor za mene čini odlazak na more, uz kupanje i preslušavanje omiljene glazbe.“