Puding je popularan desert diljem svijeta, a mnogi ga vole zbog njegove jednostavne pripreme, širokog izbora okusa, kremaste teksture i pristupačnosti
Puding, omiljeni desert i sastojak mnogih slastica, donosi slatki užitak u svakom zalogaju. No jeste li znali da je ovaj skroman prah višenamjenski sastojak koji se može koristiti na različite načine, od tradicionalnih desertnih poslastica do kreativnih kuharskih eksperimenata?
Praškasti puding je jednostavan za pripremu – samo ga treba pomiješati s mlijekom, kuhati na laganoj vatri dok se ne zgusne te ostaviti da se ohladi. To ga čini pristupačnom opcijom za pripremu brzih i ukusnih deserata kod kuće. Dolazi u različitim okusima poput vanilije, čokolade, jagode, banane i mnogih drugoh te pruža brojne mogućnosti za raznolike i kreativne deserata koji će zadovoljiti različite ukuse.
Gotov puding ima bogatu i kremastu teksturu koja se topi u ustima što ga čini neodoljivim i zadovoljavajućim desertom. Jedna od prednosti pudinga je njegova prilagodljivost: može se poslužiti samostalno kao desert, koristiti kao baza za kreme za kolače, slojevite deserte ili kao sastojak u kolačima i puding kolačima.
NAJPOPULARNIJI OKUSI
Vanilija: Klasika među praškastim pudingom, vanilija puding je neodoljivo kremast i punog okusa vanilije. To je osnova mnogih recepata i često se koristi kao osnova za različite slasne varijacije.
Čokolada: Za ljubitelje čokolade, čokoladni puding je pravi raj. Bogat i čokoladan, ovaj puding je savršen izbor za pripremu klasičnih čokoladnih deserata.
Jagoda: Osvježavajući i voćni, jagodasti puding donosi slatku aromu svježih jagoda u svaki zalogaj. Savršen je za ljeto i razne voćne kombinacije.
Banana: Banana puding nudi slatkasti okus zrelih banana u svakom zalogaju. Ovaj puding je često dio tradicionalnih kreacija s bananama, poput banana pudinga s vanilijom ili kolača od banana.
KORIŠTENJE U KUHINJI
Praškasti puding često se koristi kao osnova za pripremu kreme za kolače. Kombiniran s mlijekom i šećerom te kuhanjem na laganoj vatri, puding postaje bogata i kremasta krema koja se koristi za filanje kolača, krafni ili torti. Izvrstan je i za pripremu slojevitih deserata pa se tako slojevi pudinga kombiniraju s keksima, voćem, šlagom ili čokoladnim preljevom kako bi se stvorila ukusna i neodoljiva poslastica.
Dodavanjem voća u pripremljeni puding možete stvoriti osvježavajuću i zdravu voćnu salatu. Voće poput jagoda, banana, ananasa ili breskvi kombinira se s voćnim pudingom kako bi se stvorila ukusna i hranjiva poslastica. Puding se može koristiti kao ključni sastojak u pripremi raznih kolača poput puding kolača ili puding pita. Dodavanjem pudinga u smjesu za kolače stvara se sočan i aromatičan kolač s bogatim okusom.
Pudinzi: Kod praškastih pudinga vodeća tri proizvođača drže 98% vrijednosne prodaje
Gledajući praškaste pudinge, bez mliječnih deserata, vodeća tri proizvođača u posljednjih godinu dana, zaključno s prosincem 2023., abecednim redom su: Dr. Oetker, Podravka i trgovačke robne marke
Analizira: Ana Bulaš, Senior Customer Consultant, NielsenIQ
Kategorija pudinga prema klasifikaciji agencije NielsenIQ uključuje praškaste proizvode za pripremu instant pudinga te mliječne deserte koji obuhvaćaju gotove pudinge, sirne deserte te ostale rashlađene deserte. U posljednjih godinu dana, zaključno s prosincem 2023. godine, kategorija pudinga zabilježila je rast i vrijednosne i količinske prodaje. Iako rast dolazi od oba segmenta, veći rast bilježe mliječni deserti u odnosu na praškaste pudinge.
Mliječni deserti čine 87,5% vrijednosne prodaje kategorije dok praškasti pudinzi ostvaruju preostalih 12,5%. Promatrajući aspekt mjesta prodaje, 69% ukupne vrijednosne prodaje kategorije ostvaruje se kroz moderne formate, a preostali dio kroz tradicionalne formate (uključujući i drogerije). U posljednjih godinu dana, zaključno s prosincem 2023. godine, vodeća tri proizvođača zastupala su 73% vrijednosne prodaje kategorije pudinga ukupno. Abecednim redoslijedom oni su Podravka, Vindija i Zott.
Ukoliko promatramo samo praškaste pudinge, bez mliječnih deserata, vodeća tri proizvođača zastupala su 98% vrijednosne prodaje kategorije u posljednjih godinu dana, zaključno s prosincem 2023., a abecednim redom oni su: Dr. Oetker, Podravka i trgovačke robne marke.