IZTL: Konzum i Lidl najposjećeniji

Vezano za mjesto najčešće kupnje, Lidl, Kaufland i Konzum su najčešće posjećeni lanci. Manje od 10% kupaca najčešće posjećuje ostale lance.

Analizira: Martina Soršak Susović, Senior Project Manager, Hendal

Rezultati za posjećenost pojedinog trgovačkog lanca pokazuju da je podjednak broj kupaca u posljednja tri mjeseca posjetio Konzum (78,2%), Lidl (76,7%) i Kaufland (64,7%). Manji broj ispitanika je posjetio Plodine (53,5%) te Spar (40,0%) i Interspar (39,7%). Studenac je posjetilo 30% kupaca, Eurospin 26,5%, a Tommy (22,2%). Najmanju posjećenost imaju KTC (13,8%) i NTL (11,3%).

Vezano za mjesto najčešće kupnje, Lidl, Kaufland i Konzum su najčešće posjećeni lanci. Manje od 10% kupaca najčešće posjećuje ostale lance. Također smo ispitali motive kupnje u najčešće posjećenom trgovačkom lancu.

Glavni motiv se odnosi na praktičnost, tj. najčešće posjećen trgovački lanac se u najvećoj mjeri posjećuje radi blizine. Na drugome mjestu je velik broj akcija koje nudi pojedini trgovac. Nešto su manje važni asortiman, jeftinije osnovne cijene, kvaliteta trgovačkih marki, izbor svježeg voća i povrća te loyalty program. Najmanju važnost ima ponuda svježeg mesa i pekarskih proizvoda.

Agencija Hendal kontinuirano provodi istraživanje zadovoljstva trgovačkim lancima na nacionalno reprezentativnom uzorku. U listopadu 2024. ukupan postignuti uzorak obuhvaća 500 građana starijih od 16 godina. Zbog obuhvata cjelokupnog teritorija, podaci o posjećenosti pojedinih lanaca koji nisu prisutni u svim regijama, mogu biti niži. Također, rezultati pokazuju posjećenost pojedinog lanca, a ne potrošnju u istom.