Storytelling nije samo marketinška taktika; to je moćan i znanstveno utemeljen as u rukavu jer priče izazivaju emocionalne reakcije. Istraživanja pokazuju da pripovijedanje aktivira kemijske spojeve u mozgu – kortizol za fokus, dopamin za pamćenje i oksitocin za povjerenje.
Piše: Marija Perinić, Word Nerd, wordnerd.eu
1. Storytelling ili SEO – Više od ključnih riječi
SEO stručnjaci neumorno rade kako bi privukli potencijalne kupce na vašu mrežnu stranicu. Međutim, oni ih mogu dovesti samo do određenog mjesta. Ako osoba posjeti stranicu s nezanimljivom ili nerelevantnom porukom, otići će jednako brzo kako je i došla. SEO danas nikad nije bio konkurentniji pa je storytelling presudan u ovoj borbi. Googleovi algoritmi više ne favoriziraju stranice pretrpane ključnim riječima, nego nagrađuju one koje angažiraju, educiraju i koje su korisne čitatelju. A što posjetitelje zadržava? Priča. Jasna i snažna poruka privlači čitatelje, pretvarajući slučajne posjetitelje u lojalne kupce. Jednostavno rečeno, SEO otvara vrata, a pripovijedanje ih motivira da se zadrže malo dulje.
2. Storytelling ili dizajn – Ljepota je površinska dok riječi odjekuju
Dizajn je ključni dio identiteta brenda. Odličan dizajn privlači pozornost, ali sam po sebi rijetko zadržava interes. Zamislite da naiđete na lijepo dizajniranu web stranicu za online tečaj jezika, ali je ispunjena dosadnim tekstom poput: ‘Nudimo dobre lekcije jezika. Prijavite se danas.’ Nije baš uvjerljivo, zar ne? Sada zamislite stranicu skromnijeg dizajna, ali s porukom popup: ‘Naučite tečno španjolski za 90 dana ili vraćamo novac.’ Odmah vam je jasno što dobivate. Ovaj dizajn možda neće osvojiti nagrade, ali njegova poruka govori izravno o vašim potrebama i privlači vas. Mnogo je veća vjerojatnost da ćete vjerovati brendu koji ima priču s kojom se osoba može povezati, čak i uz jednostavan dizajn.
3. Storytelling ili društvene mreže – Razlika između buke i utjecaja
Stručnjaci za društvene mreže znaju kako izgraditi publiku i potaknuti angažman – što je vrlo važno na današnjem tržištu. No prisutnost na društvenim mrežama je učinkovita koliko i vaša priča. Redovite objave povećat će vidljivost brenda, ali hoće li ljudima biti stalo do vas kasnije? Popularnost na društvenim mrežama je prolazna. Ako su društvene mreže jedino mjesto na kojem pričate priču svog brenda, vaš utjecaj ostat će površan. Priča vašeg brenda mora nadilaziti Instagram opise ili LinkedIn objave. Dobar copywriter provlači priču kroz sve kanale, stvarajući poruku koja je konzistentna, privlačna, pamtljiva i, najvažnije – ljudska. Storytelling daje dubinu i smisao vašoj strategiji na društvenim mrežama, pretvarajući svaku objavu u poglavlje u većoj, privlačnijoj priči, a ne u izolirane, nasumične objave.
4. Storytelling ili PPC – Riječi koje opravdavaju klikove
Tvrtke svakodnevno puno ulažu u PPC oglase, nadajući se pretvoriti te dragocjene klikove u kupce, no istina je da bez privlačnog teksta, vaš PPC proračun može biti bačen u vjetar. Možda ćete dobiti puno klikova, ali ako poruka na vašoj stranici ne govori izravno o potrebama i željama posjetitelja, oni neće kupiti vaš proizvod ili uslugu. PPC može rezultirati klikom, ali copywriting ostvaruje prodaju. Kada su riječi na vašoj stranici pažljivo odabrane kako bi nudile rješenja na stvarne probleme, vidjet ćete više konverzija – i bolji ROI. Copywriting utemeljen na pripovijedanju osigurava da svaki posjetitelj shvati što vaš brend čini jedinstvenim i vrijednim pažnje.
5. Storytelling ili prodaja – Priča koja podiže prodaju
Prodajni timovi su ključni za sklapanje poslova, osobito za tvrtke koje se oslanjaju na interakcije s kupcima. No čak i najbolji prodavač je ograničen materijalima koje koristi. Zamislite koliko bi vaš prodajni tim bio učinkovitiji kad bi imao snažnu priču brenda kao smjernicu – priču koja govori izravno o strahovima, željama i motivaciji kupaca. Dobar copywriter može suhoparnu prodaju pretvoriti u snažnu priču. Kada su prodajne skripte pažljivo napisane, one postaju više od riječi; postaju utjecajni alati koji omogućuju prodajnim timovima povezivanje s klijentima na dubljoj razini. Prodaja može biti posljednji korak na putu kupca, ali je priča ono što ih vodi do tog cilja.
6. Storytelling ili blog – Uvjerljiv sadržaj pisan s namjerom
Uz porast content marketinga, tvrtke su prepoznale važnost bloga kako bi privukle publiku i izgradile povjerenje. No postoji razlika između pisanja blog članaka i učinkovitog pripovijedanja. Kada copywriter piše članak za vaš blog, on nadilazi informativni tekst: postaje alat za uvjeravanje, pažljivo osmišljen da potakne čitatelja na sljedeći korak – bilo da je to prijava na newsletter ili kupovina. Copywriteri stvaraju sadržaj koji ne samo da informira, nego i potiče na djelovanje. Sjajan blog nije samo pasivno čitanje. To je putovanje s namjerom, uz pažljivo odabrane riječi koje grade povjerenje, izazivaju emocije i potiču na idući korak.
PRAVA VRIJEDNOST SJAJNE PRIČE
Storytelling – kroz strateški, dobro osmišljen copywriting – najvažniji je dio svakog poslovanja. To je nit koja povezuje poruku vašeg brenda kroz sve kanale, stvarajući dosljednu, pamtljivu priču zbog koje je ljudima stalo. Dizajn, SEO i društvene mreže svakako su bitni, ali bez priče, oni su samo alati.
Dakle, ako još uvijek sumnjate u snagu copywritinga, shvatite ovo kao poziv na djelovanje. Bilo da ste spremni nazvati svog copywritera i ponuditi mu povišicu ili potražiti onoga koji će priču vašeg brenda iznijeti na svjetlo dana, nemojte zaboraviti: snažna priča nije samo dodatak – ona je temelj vašeg uspjeha. Poduzmite taj korak. Vaše poslovanje ovisi o tome.
Kao što je legendarni marketinški genije David Ogilvy rekao: „Javnost više zanima osobnost nego korporacija.” Ova izjava stoji i danas. Podsjeća nas da iza svakog brenda mora stajati osobnost, glas i priča koja rezonira. A storytelling je most koji vas povezuje s publikom, pretvarajući bezličnu korporaciju u prepoznatljiv, nezaboravni brend. Ne znate kako ispričati priču svog brenda? Mi na wordnerd.eu ćemo pronaći prave riječi umjesto vas.