Više od dvije trećine heavy korisnika često koristi različite oblike tjestenine, poput špageta, fusila, tagliatella i sl., dok polovica heavy usera smatra bitnim da tjestenina sadrži prirodne sastojke, bez umjetnih aditiva i dodataka…
Analizirala: Violeta Perčić, Project Assistant, Ipsos
Veliki postotak potrošača, čak njih 95% u Hrvatskoj u dobi od 15 do 64 konzumira tjestenine, pokazuju podaci BRAND puls istraživanja agencije Ipsos prikupljeni u prvoj polovici 2018. godine. Trećina potrošača – njih 33,4%, spada u heavy usere, odnosno one koji konzumiraju tjestenine barem 2 do 3 puta tjedno. Medium usera koji konzumiraju kategoriju barem 2 do 3 puta mjesečno imamo više od pola, točnije 52,1%, dok light usera, koji tjestenine konzumiraju jednom mjesečno ili rjeđe, imamo 9,6%. Za 35% potrošača kategorije bitan je brend tjestenine koju kupuju. Nešto malo više od polovice heavy usera odnosi se na mušku populaciju te na osobe u dobi od 30 do 49 godina.
Dvije trećine heavy usera je srednjoškolskog obrazovanja, a nešto češće iznad prosjeka populacije ih nalazimo u Dalmaciji. Kad pričamo o kupovnim sklonostima, u najvećem postotku heavy useri naginju osobinama proizvoda, odnosno proizvodi se odabiru prema njihovim karakteristikama, npr. na temelju kvalitete i pouzdanosti ili na temelju stečenog povjerenja u marku i zemlju porijekla. Više od dvije trećine heavy korisnika često koristi različite oblike tjestenine, poput špageta, fusila, tagliatella i sl., dok polovica heavy usera smatra bitnim da tjestenina sadrži prirodne sastojke, bez umjetnih aditiva i dodataka.
BRANDusage
Osim općenitog praćenja kategorije tjestenine, unutar BRANDpuls istraživanja prate se i brendovi, tj. odnos potrošača prema brendu. Najvažniji indikator koji pratimo svakako je razina korištenja („usage“), marketinški indikator koji najbolje govori o vitalnosti brenda. Praćenje korištenja je važno za procjenu potrošačke mase na koju u određenom trenutku možemo računati. Korisnici brenda su isti konzumirali u posljednjih mjesec dana.
Među heavy userima kategorije tjestenine u dobi od 15 do 64 godine u Hrvatskoj vodeći je brend Barilla – u zadnjih mjesec dana konzumiralo ga je 60% potrošača. Na drugom mjestu nalazi se Podravka koja broji 27%, a na trećem, s 25% potrošača u posljednjih mjesec dana, je Marodi.
BRANDloyalty
Pored korištenja svakog brenda pratimo i lojalnost brendovima. Model dijeli tržište brenda na 4 segmenta. Mjeri lojalnost našeg i dostupnost konkurentskog potrošača. Koncipira se na korištenosti brenda, važnosti brenda pri kupovini, ocjeni imidža i odnosu prema konkurentskim brendovima. Vodeći brend po lojalnosti je Barilla sa čak 15,3% lojalnih potrošača unutar heavy korisnika kategorije.
Lojalni potrošači su najveća vrijednost brenda. Spremni su platiti veću cijenu, otporniji su na marketinške aktivnosti konkurencije i lakše je poticati ponovnu kupnju. Lojalnost je, osim tržišnog ponašanja, i rezultat emotivnog odnosa s brendom tako da je za jačanje tog indikatora potreban rad na imidžu i konzistentno uvjeravanje potrošača u vrijednosti brenda kroz duži vremenski period.
Najbolji način da se spriječi lijepljenje tjestenine je upotreba velike količine vode, često miješanje prilikom kuhanja te spajanje tjestenine s umakom odmah nakon cijeđenja
Da je riječ o namirnici omiljenoj diljem svijeta govori podatak da tjestenina ima i svoj dan! Naime, 25. listopada svake godine obilježava se Svjetski dan tjestenine – visoko nutritivne namirnice koja je omiljena u svim kulturama svijeta. Svjetski dan tjestenine usmjeren je na edukaciju potrošača o tjestenini kao kvalitetnoj namirnici te na poticanje korištenja tjestenine kao važnog stupa zdrave mediteranske prehrane. Tjestenina, osobito kada je se konzumira al dente, ima nizak glikemijski indeks koji klasificira hranu u odnosu na podizanje šećera u krvi nakon ingestije.
Mišljenja povjesničara i stručnjaka o porijeklu tjestenine su različita. Neki smatraju da je pradomovina tjestenine Italija, a drugi vjeruju kako originalno ova namirnica potječe sa Dalekog istoka, iz kineske pokrajine Qinghai. Prva tjestenina u Kini, prije više od 4000 godina, izrađivala se od brašna prosa, a tek se kasnije, također u Kini, počela pripremati od brašna durum pšenice.
Smatra se da ju je svjetski putnik Marco Polo, kao i razne začine i brojne običaje s Dalekog istoka, prvi predstavio zapadu. Danas je Italija sinonim za zemlju tjestenina, različitih oblika i namjena. Najviše zahvaljujući Talijanima, koji su kroz stoljeća usavršavali pripremu najfinijih delicija od tjestenine, ona je danas neizostavan dio mediteranske kuhinje i smatra se jednom od najuravnoteženijih namirnica na svijetu. Ugljikohidrati iz tjestenine osiguravaju jednakomjeran izvor energije i stoga osjećaj sitosti traje dulje.