Nataša Bagić: Motivirajuća radna atmosfera donosi najbolje rezultate

Uspjeh je uvijek rezultat dobrog tima, a kreativna sloboda koju promiču u Philipsu tome uvelike pridonosi, jer u današnje vrijeme naprednih tehnologija koje nam omogućavaju osobni napredak i obrazovanje, teško je pojedinca staviti u stroga pravila, smatra Nataša Bagić, Marketing Manager Phillips PH Adriatic regija.

Razgovarala: Marija Sedlar

Nakon završene srednje Jezične gimnazije u Križanićevoj, Nataša Bagić upisala je Ekonomski fakultet, smjer Marketing jer joj je, kako priznaje, osim jezične kulture i izazova vezanih uz poznavanje i učenje stranih jezika, marketing oduvijek bila želja, skrivena ljubav i izazov. Ta je ljubav kroz posao kojim se bavi više od 15 godina prerasla u strast i stil života. Tijekom studiranja je radila na radio Ciboni s prodajnim timom te je sudjelovala na raznim eventima i događanjima kao promotor.

“Sjećam se rada na Zagrebačkom velesajmu koji je u to vrijeme imao vrlo uspješnu poziciju na tržištu, a nama studentima bio odličan izvor, prvenstveno dodatne zarade, a onda i upoznavanja različitih industrija i dobra poveznica s poslovnim svijetom kojem smo za vrijeme studiranja težili. Imala sam priliku neko vrijeme živjeti u inozemstvu, prvenstveno radi usavršavanja jezika, i to je svakako utjecalo na moje samopouzdanje jer to je neprocjenjiva životna škola kroz koju ojačaš, upoznaš sebe i shvatiš sve svoje mogućnosti, i da granica nema ako nešto želiš. Shvatiš da tvoj uspjeh ovisi o tebi i da nikada ne smiješ odustati od svojih snova jer oni su samo tvoji i tebi jedinstveni. To nas isto tako uči da spremno i strpljivo krenemo u poslovni svijet jer uspjeh rijetko dolazi preko noći”.

ATMOSFERA U KOJOJ SE VREDNUJE, CIJENI I POTIČE MIŠLJENJE POJEDINCA, NEOVISNO O POZICIJI, VRLO JE IZAZOVNA, POTICAJNA I ZANIMLJIVA TE DOPRINOSI POZITIVNOM POSLOVNOM OKRUŽENJU, I POSEBNO ME VESELI ŠTO JE TO SLUČAJ KOD NAS U PHILIPSU

Nataša otkriva kako se nakon završenog fakulteta zaposlila u kreativnoj agenciji Grey Worldwide kao Account Manager za klijenta VIP, danas A1. “Posao je bio izrazito zabavan i dinamičan, kreirali smo i radili lokalnu produkciju za sve tadašnje kampanje, imali priliku koordinirati velike budžete i graditi industriju koja je tek bila u začetku. Usudila bih se reći – posao snova za mladu osobu koja je tek završila marketing”.

PUT DO PHILIPSA

Nataša se i danas vrlo rado sjeća tih dana, mladog ambicioznog tima, inspirativnog i kreativnog okruženja te pozitivne radne atmosfere. “Osim toga, taj posao zaista me naučio koliko je važno razumijevanje potrošača i kako na temelju definiranja pravog ‘insighta’ zaista možemo promijeniti ili dodatno kreirati želju za pojedinim proizvodom, kako pomoću kreiranja pravog imidža proizvoda ili brenda možemo upravljati željenom ciljnom skupinom. To su svakako iskustva koja nosim sa sobom i koja primjenjujem i na današnjoj poziciji. Nakon kreativne agencije, moja poslovna karijera razvijala se na strani klijenta, pa su tako iza mene velika imena brendova: Coca Cola, Nivea, sve do Philipsa danas, na kojima sam uvijek radila u odjelima marketinga kao Brand i Communications Manager”. Philips timu Nataša se pridružila u proljeće prošle godine, na poziciji Marketing Manager za Small Domestic Apliance, poznatije kao male kućanske uređaje. To je grupacija koja obuhvaća kategorije Floor Care, Garment Care, Kitchen Appliance & Coffee Full Auto Machine. S obzirom na brzu ekspanziju tima, vrlo joj se brzo pružila prilika za preuzimanje današnje pozicije Marketing Managera koja je vezana uz sve Personal Health kategorije brenda Philips.

MOTIVIRAJUĆA POZICIJA I RADNA OKOLINA

“Moj je posao, prije svega, kreiranje strategije za brend i pojedine kategorije istog te provođenje strategije na temelju istraživanja i potencijala tržišta, definiranih ‘insighta’ potrošača i okruženja konkurenata. Uz to, tu je uvijek i izgradnja i komuniciranje globalne Philips percepcije brenda, njegovih vrijednosti i aspiracija u uskoj suradnji s medijskim, kreativnim i PR agencijama. Philips je tvrtka raznovrsnih aktivnosti, usmjerena na poboljšanje života ljudi kroz smislene inovacije u područjima zdravstvene njege i potrošačkih proizvoda te je time kompleksnost komuniciranja još zahtjevnija. Na trenutnu poziciju došla sam iz Beauty Mass Market okruženja u kojem sam provela više od 10 godina, tako da je taj potez za mene zaista bio izazov. Ono što me zaintrigiralo je Philipsova krilatica: ‘Inovation & You. There is always a way to make life better’. Osim vrlo simbolične i snažne rečenice, to je naš najveći izazov: kako inovaciju koja je inkorporirana u vrhunsku kvalitetu svakog proizvoda pravilno iskomunicirati našim vjernim potrošačima. Pronaći pravi način da kompleksnost prenesemo u praktičnost i jednostavnost upotrebe, jer govorimo o kvalitetnim proizvodima koji osim vrhunske kvalitete imaju i već izgrađen karakter, odnosno precizno definiran brend imidž koji želimo jasno pozicionirati i u svijesti potrošača. Osim kreiranja i provođenja strategije brenda, moja pozicija je isto tako usko vezana uz tim menadžment i to je ono što ju čini dodatno specifičnom, s obzirom da Philips okruženje potiče samostalnost, odgovornost i predanost na projektnoj bazi pa je time upravljanje kompleksnije, ali opet izrazito motivirajuće”, ističe Nataša.

SPOJ MODERNOG I TRADICIONALNOG

Nataša otkriva kako je tim s kojim radi Adriatic regija, tako da njegova zanimljivost proizlazi iz regionalnog fokusa i pozicija istih. To su marketing, digital, trade, sales manageri i ostali kolege iz svake zemlje koja je u Adriatic regiji. Okruženje čine pomno odabrani profesionalci od kojih većina ima dosta godina radnog iskustva, u svrhu promicanja projektne odgovornosti i predanosti radu uz kombinaciju mlađeg tima.

Upitana da opiše svoju dnevnu i tjednu dinamiku, Nataša odgovara: “Žongliranje – nije li to marketing u svakoj kompaniji! Kao i u ostalim industrijama, dinamika posla je brza kako bismo uhvatili ritam s trendovima koje pratimo i, usudila bih se reći, namećemo, tako da je iznimno važno da smo detaljno pripremljeni za svako novo predstavljanje proizvoda. Osim brige o proizvodu, koji mora zadovoljiti parametre kvalitete, inovacije i učinkovitosti, ono što je nama od iznimne važnosti je svakodnevna briga o potrošačima, kao i kreiranje potencijala za stvaranje novih. Svakodnevni izazovi s kojima se susrećem i koji me iz dana u dan motiviraju potvrđuju da sam u pravoj tvrtki i na pravoj poziciji. Spoj modernog i tradicionalnog nešto je što ne očekujete u naprednoj tehnologiji, a Philips svakako pruža tu mogućnost da većinu tradicionalnih uređaja, kao što su npr. glačala, štapni usisavači ili sokovnici, komunicirate i nastojite iste približiti potrošačima kroz nove medijske kanale, društvene mreže i PR. To je ono što je meni nakon beauty industrije, u kojoj se to podrazumijeva, zaista najveći izazov. Bez obzira na sličnosti unutar Adriatic regije, svako pojedino tržište ima svoje specifičnosti, svoje potrebe i zahtjeve, tako da je nemoguće imati jedinstven pristup poslovanja i to je ono što vam daje dodatnu mogućost kreative u komuniciranju i provođenju strategije”.

U fokusu Philipsa, otkriva Nataša, uvijek je inovacija, neovisno o kojoj je kategoriji riječ. “Planova ima zaista puno, lideri smo gotovo svih naših kategorija i pokretači trendova. Svjesni smo koliko je danas važno predvidjeti trendove i kretanja tržišta, kako globalno tako i lokalno, ali i samih potrošača, tako da je na nama izazov da se na vrijeme znamo prilagoditi i pravilno odabrati kanale i kreativu koja nam treba pomoći da do tih potrošača i dođemo. Razdoblje pred nama prepuno je zanimljivih noviteta i fokusa. Pripremamo lansiranje svjetske inovacije unutar jedne naše kategorije koja treba promijeniti percepciju upotrebe proizvoda. Inovatori smo i to ćemo svakako ovim novim lansiranjem ponovno potvrditi. Osim vrhunske tehnologije, koja je uvijek sastavni dio naših proizvoda, u sam proizvod ukomponirali smo i umjetnu inteligenciju, koja će u skoroj budućnosti biti dio skoro svakog proizvoda, tako da će ono što nas očekuje zaista podići ‘prašinu'”.

SLOBODNO VRIJEME

Nataša za kraj otkriva kako slobodno vrijeme najradije provodi na putovanjima, u okruženju dragih ljudi, prijatelja i svoje obitelji. “Putovanja su moja najveća inspiracija, ona mi daju priliku za pokretanje mašte koju ponekad zbog dnevnih obaveza i stila života potisnemo negdje duboko u sebi. Svako novo putovanje meni je novi vjetar u leđa koji nastojim pretočiti u novi projekt, plan ili smjer. Osim putovanja, sve više inspiraciju tražim i u okruženju vlastitih klinaca i njihovih prijatelja, jer ono što možete naučiti od tinejdžera je neprocjenjivo. Oni vas nesebično uvode u trendove koji dolaze, a nama koji se već duže vrijeme bavimo marketingom to je najveći izazov – kako iskonski razumjeti nove generacije. Iskrena dječja znatiželja i sloboda misli moji su dnevni pokretači koji me svakim danom čine boljom. Idealan odmor za mene je more, brod, dobra hrana, piće, obitelj, prijatelji i pjesma cvrčka u daljini”.